Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Beste hadde jo bare vært om vinduet åpnet 1. juni og stengte 31. juli. Enkelt og greit.

stengedato har en klar betydning, åpningsdato har mindre betydning. Forhandlinger mellom klubber kan foregå hele året. Datoene har kun betydning for når en spiller kan registreres i ny klubb, og juni er klubbmessig en spillefri måned i de store europeiske ligaene.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at en felles dato, f.eks 31. Juli er å foretrekke, men jeg er ikke like skeptisk til et at PL har en stengedato som er tre uker tidligere enn andre europeiske ligaer.

 

Trenden som nå er på vei inn i europeisk fotball er at selgende klubb ikke lar en nøkkelspiller gå før de har en erstatter klar. Hvis engelske PL-klubber er klare på at de ikke selger sine beste etter at det engelske vinduet er stengt, så må de andre europeiske klubbene forholde seg til dette. Det er faktisk så enkelt.

 

Den eneste eventuelle bakdelen jeg ser med så ulike datoer er at engelske klubber kan gå glipp av europeiske spillere som i utgangspunktet helst vil til klubber som Real og Barca og derfor vil prøve å vente så lenge som mulig for å få viljen sin igjennom.

 

Problemet i det tilfellet er at spillerne fort kan sette seg på bakbeina de tre ukene. Coutinho er et godt eksempel igjen. Han har jo ikke spilt innledningsvis for Liverpool, og hadde heller ikke gjort det om vinduet i England hadde vært stengt, mens Barca kunne sikla rundt ha i 2-3 uker ekstra. Så da er man fort like langt.

Lenke til kommentar

 

Jeg er enig i at en felles dato, f.eks 31. Juli er å foretrekke, men jeg er ikke like skeptisk til et at PL har en stengedato som er tre uker tidligere enn andre europeiske ligaer.

 

Trenden som nå er på vei inn i europeisk fotball er at selgende klubb ikke lar en nøkkelspiller gå før de har en erstatter klar. Hvis engelske PL-klubber er klare på at de ikke selger sine beste etter at det engelske vinduet er stengt, så må de andre europeiske klubbene forholde seg til dette. Det er faktisk så enkelt.

 

Den eneste eventuelle bakdelen jeg ser med så ulike datoer er at engelske klubber kan gå glipp av europeiske spillere som i utgangspunktet helst vil til klubber som Real og Barca og derfor vil prøve å vente så lenge som mulig for å få viljen sin igjennom.

 

Problemet i det tilfellet er at spillerne fort kan sette seg på bakbeina de tre ukene. Coutinho er et godt eksempel igjen. Han har jo ikke spilt innledningsvis for Liverpool, og hadde heller ikke gjort det om vinduet i England hadde vært stengt, mens Barca kunne sikla rundt ha i 2-3 uker ekstra. Så da er man fort like langt.

 

Selvsagt kan spillere sette seg på bakbeina, det er noe som skjer i blant.

 

Jeg er litt usikker på om Coutinho-saken har noen som helst betydning for akkurat diskusjonen om når vinduet skal stenge. Dette er tross alt noe som har skjedd i et "vanlig" overgangsvindu og han er tross alt fremdeles i Liverpool (selv om han ikke spiller).

 

Jeg ser poenget med at hvis det engelske vinduet denne sommeren stengte tidligere enn i andre ligaer så kunne han forsøke å komme seg bort de ekstra ukene vinduet var åpent i Spania. 

 

Jeg har ikke fulgt så mye med på akkurat denne saken, men Liverpool har stått på sitt og ikke latt spilleren "sutre" seg til en annen klubb. Coutinho har nå valget mellom å bli en del av laget igjen eller sitte på tribunen en del måneder fram over. Spørsmålet er hvilket lag som vil ha en slik "vanskelig" spiller når neste vindu åpner.

 

Men det er akkurat slik engelske lag MÅ oppføre seg i et forkortet vindu. Ha klare tidsfrister og si at når det engelske vinduet stenger så stenger salget av de beste spillerne, Real/Barca/PSG m.fl. vil ganske raskt forstå "poenget".

 

For meg som er gooner (jeg har mye negativt å si om hvordan ledelsen har håndtert overgangsvinduet) så blir poenget litt det samme i Sanchez-saken. Han var nesten klar for City, men erstatteren ble ikke klar og det ble ingen overgang.  Slike saker blir det flere av der klubber er mer eller mindre enige om overgang, men den vil ikke bli avsluttet uten at erstatter er klar.

 

Hvis de engelske klubbene viser klarhet så er det ikke noe problem. En liten bonus (hvis jeg kan bruke et slikt uttrykk) er at de engelske klubbene i de siste tre ukene av august neste år kan konsentrere seg bedre når det gjelder å "kvitte" seg med uønskede spillere (til andre ligaer) uten å måtte tenke på det ordinære salg/kjøp samtidig.

Lenke til kommentar

Det er nok lettere å gi den prisen til en manager som gjør det relativt bra med et dårligere lag. Full pott for United på 3 kamper er jo veldig bra, men folk vil jo si at det er mot motstandere vi skal slå. Det er jo riktig, men vi ser jo hele tiden at topplagene går på skrell mot bunnlagene. Og i å med at målforskjellen vår er 10-0 så vil jeg si at vi har gjort det noe bedre enn det som er forventet mot de lagene.

Hadde ikke vært feil å gi Mourinho prisen, men synes heller ikke det er så feil at Wagner får den siden Huddersfield tross alt er nyopprykket.

Forventninger er nok nøkkelordet når det kommer til slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

 

 

En i Fantasy-ligaen min hadde Fabregas og Cahill i første runde, og Arnautovic og Walker denne runden. Han har allerede gitt opp.

Hadde han sterling og britos?

Haha, han hadde faktisk Sterling etter å ha brukt wildcard. Ler meg skakk!

Har vell Mané også han?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...