Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Det stemmer. 

Synes det er patetisk av Telegraph å gå inn for å ødelegge for folk på den måten. Det betyr ikke at jeg forsvarer Allardyce, men derimot at journalistsøppelet som det florerer av i UK er medansvarlige og ikke minst bare ute etter blod. Regner med Telegraph holder seg for gode for å kritisere England i VM 2018, uavhengig av resultatene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi? Ser ingen problem med det de har gjort, det er litt sånn som politiet gjør når de setter opp folk. Hva ville jeg gjort?

1) Tatt pengene og gått i samme felle

2) Hatt litt etikk og moral ovenfor arbeidsgiver og sporten man jobber i, og takket pent nei - eventuelt gått ut for å sverte gruppen. 

Lenke til kommentar

Fordi Telegraph fremprovoserer situasjonen, som jeg har forstått det. 

Shoot me if I'm wrong, om det var Allardyce og hans kompanjonger som initierte hele greia så er saken en helt annen. Jeg har derimot ikke noe til overs for folk som jobber for å skaffe andre svin på skogen. Det er litt som de jævla idiotene som utgir seg for å være 10 år gamle jenter bare for å lokke frem pedofile som er dumme nok til å tro at småjenter oppsøker dem. Høster masse ros, men egentlig er de bare krigshissere.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig med deg, og da i synet ditt på slike situasjoner. Jeg syns det er helt greit at de går etter personer som tidligere har vært ryktet til å gjøre slike ting. Hvis ikke journalister hadde gått i dybden av og til, ville store saker aldri ha sett lyset: (jrf. filmen "Spotlight" og deres funn av at kirken utnyttet barn). 

Det er viktig å grave litt, og noen ganger så gjøres det på litt "grå måter". Derimot å sette opp Allardyce som har vært ryktet å bedrive slike ting i over 10 år(?), ja det syns jeg er greit. Nå naila de det også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

At Allardyce får fyken er en annen sak. Du bedriver ikke utroskap mot arbeidsgiver på den måten ustraffet, så uansett hvor lite/mye alvorlig saken er, så er det naturlig at han har gjort sitt for landslaget nå.

Jeg tror dog alle her inne hadde latt seg provosere til ulovligheter/uærligheter på en eller annen måte, og når disse er iscenesatt så synes jeg hele saken bare virker som krigshissing og unødvendig fremprovosering. 

Lenke til kommentar

Unødvendig fremprovosering? Korrupsjon er ikke bare et av de største problemene vi har innen idrett og fotball, men ellers i verden. Hadde det ikke vært for The Telegraph hadde disse klovnene kunne få holdt på slikt de ville. NULL sympati i retning de som blir felt av journalister. 

FA er altså de som var jævla kritisk mot FIFA og bombarderte de med kritikk etter shitstormen med Blatter og co ifjor. Forstår poenget ditt, men synes poenget ditt om at man ville ha provosert seg til ulovligheter/uærligheter på en eller annen måte er jævla irrelevant. Dette er altså en fyr som har vært korrupt i MANGE år. Nå er han endelig avslørt. Er ikke snakk om at dette var første gangen han har vært uetisk. Telegraph går ikke inn for å ødelegge for folk, de går inn for å fikse det disse jævla klovnene ødelegger. 

Det at den engelske pressen er en gjeng med drittsekker er jeg enige i, men i dette tilfelle står jeg 100 % bak The Telegraph. Dessverre er vi inn i en tid der journalister MÅ avsløre ledere på denne måten da det er alt for enkelt for de å gjøre som de vil. Tenk hvor mye skitne penger folk som Neil Warnock og Harry Redknapp etc. har tjent på ulovlighetene sine. 

Forskjellen på det du sier om at ulovlighetene blir fremprovosert av journalister er at Sam Allardyce allerede var korrupt. Her er det ikke snakk om et engangstilfelle, men heller et skittent spill foregått bl.a. av ledere i FA og managere i mange år. Takket være The Telegraph blir det mye vanskeligere for disse råtne folkene å begå ulovlighetene sine i dag. Senest i dag mistet assistent manageren til Barnsley jobben for å ta i mot ulovlige bestikkelser. Gleder meg til å se alle de som har begått ulovligheter og The Telegraph har fersket få svi. 

Dette er altså et problem som har vært kjent i over TI år. Overrasker meg ikke om det kommer ut om skittenhetene til Fergie blir satt fokus på også. 

Sorry 4 sent svar

• Liker 5
Lenke til kommentar

Skittenhetene til Fergie?

Hvilke rykter går?

Tidlig på 2000-tallet fikk Fergie i gave av noen å være deleier i en hest som var veldig god i hesteløp  og tjente gode penger på det da hesten vant ofte. Denne gaven fikk han av John Magnier og JP McManus som på dette tidspunktet hadde eierskap i United, og eide rundt 30 prosent av aksjene i Manchester United før de solgte de til Glazer-familien i 05. Dette var helt fair og var ingenting ille med, da det ble sett på som en kommersiell gave for å booste hesteidretten. Derimot, når hesten la opp oppsto det en misforståelse da de skulle  pare hesten slik at en ny hest kunne nyte av genene til hesten til Fergie. Dette tjener man gode penger på om man har en god hest, og i den sammenheng mente Fergie at han skulle ha en del av kaka, mens eierne var uenige i det. Fergie truet med å saksøke Magnier og McManus (deleierne) da han ikke fikk noe av fortjenesten.  

Dette er forhistorien som i og for seg selv ikke er 100 % relevant, men greit med litt bakgrunnsinfo. 

Som et forsøk på å tie Fergie spurte de FA om en storartet gjennomgang av overgangsavtalene til Manchester United innen en viss tidsperiode, og da knyttet til overganger rundt SAF sin sønn Jason og agentfirmaet han var ansatt i. Disse overgangene fikk Jason og firmaet bisarre overgangs honorarer som de til syvende ikke var involvert i.  Det ble blant annet laget en dokumentar om sønnen hans av BBC, og som de som har vært United-fans er en god stund var dette grunnen til at Fergie ikke lot seg intervjue av BBC på nesten et tiår.

I stedet for å forklare noen av beskyldningene selv så se heller dokumentaren og gjør opp din egen mening: 

Disse beskyldningen (om dobbeltspill fra både Jason og Fergie) førte til at Man Utd avsluttet forholdet til Jason og agentfirmaet han var ansatt i, slik at de aldri igjen var involvert i overganger knyttet til Man Utd. En god artikkel om dette: http://www.telegraph.co.uk/sport/2379603/United-cut-Ferguson-agency-link.html

Det er ingen tvil at noe shady foregikk, men det er vanskelig å synse og komme til konklusjoner. Man kan i det minste si at Man Utd, Fergie og Jason opererte i en gråsone der Ferguson var veldig uetisk. Så har man også Bébé-overgangen som lukter korrupsjon lang vei...

Steve Bruce, Alan Pardew, Mark Hughes , Ryan Giggs, Tony Pulis, Harry Redknapp, David Moyes og Eric Black er visstnok de åtte navnene på den listen Telegraph kom med et par dager. De har allerede lagt ut artikler om Eric Black (Southampton sin assistent manager) og dette er dagens forside i The Telegraph: 

CtjPeSzWYAE--_Q.jpg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Giggs? Han har da ikke vært manager mer enn et par dager?

Imponerende å allerede bli korrupt på den tiden!

Eric Black, som er en av de som er "tatt", var bare caretaker for Villa en kort periode forrige sesong, ellers har han vært assistent i Soton siden juli. 

Vi får vente og se hvilke personer Telegraph har avslørt, og først da eventuelt ta stilling til skyld.

Er ganske sikker på at et navn som Harry Redknapp fort kan dukke opp, da det har vært mye rykter om ulovligheter fra hans side tidligere. Managere og assistenter med gode kontakter på tvers av klubber og ligaer har et "bedre" grunnlag for å utveksle informasjon.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Må man være manager for å kunne være korrupt eller gjøre noe ulovlig / uetisk?

Nei, men det er nesten på grensen å snakke om Giggs hvis det i utgangspunktet var 8 stk som har vært eller er manager i premier legguci!
Men hvis Giggs har gjort noe på lik linje med de andre (jeg aner ikke om det stemmer eller ikke) bør jo også han "tas". Uavhengig om han var manager eller ikke..

Edit: Mulig de får etter Giggs fordi han har et stort navn. Det er viktig å ta de store da jeg tipper det gir en større avskrekkende effekt, men det er nok for å selge flere aviser..

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Må man være manager for å kunne være korrupt eller gjøre noe ulovlig / uetisk?

Nei, men det er nesten på grensen å snakke om Giggs hvis det i utgangspunktet var 8 stk som har vært eller er manager i premier legguci!

Har du glemt at Giggs var manager for Man Utd etter at de sparket Moyes?
Det er vel akkurat det eg skreiv?

Tynt.

Men spiller ingen rolle, mer at da føler eg de har hauset opp disse navnene.

Giggs har et stort navn, men ikke som manager i PL. Og de andre som er kommet fram er mildt sagt ikke store navn.

Men hvis resten av listen stemmer kan dette bli morsomt.

Lenke til kommentar

At Allardyce burde blitt avslørt er en annen sak, men jeg liker bare ikke metoden man bruker når man selv fremprovoserer situasjonen, med mindre det er noe Allardyce selv tar initiativ til. Men absolutt enig i at korrupsjon er et problem, så lenge det angår klubben eller landslaget direkte.

Over til Fergie. Beskyldningene mot han er jeg helt med på, og det er også derfor jeg ikke setter han helt øverst på topp i United-historien. Måten Busby vant ECC på ti år etter ulykken i Munchen er en helt unik bragd. Siden 2000 (cirka), da Ferguson ble mer sosietetsmann og manager enn coach, har han blant annet involvert seg i rådgivning i lederskap overfor Tony Blair, visstnok. Ikke noe å sette øverst på CVen din etter min mening. Og måten han minglet med spesielt Mendes på i tiden da Ronaldo og Queiroz var i klubben er for meg usmakelig. Litt vel mye corporate med han i andre halvdel av United-tiden.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...