Espp Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Skandalen stopper ikke nå. The Telegraph kommer med flere navn på managere/assistent som har tatt i mot penger for ulike grunner. Dette liker jeg. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Helt til man leser navna til "egne" folk. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Føler det er noken som nesten blir automatisk eksludert her. Fergie er altfor sta til å ha tatt i mot noke slikt. Wenger likeså mistenker eg. Har ikkje tru på Benitez heller. Skulle starta bettingpool på kem som blir nevnt. O'leary? Gamle reven Souness? For gammalt kanskje? Mark Hughes? Pardew har jo vore med lenge. Moyes? Hodgson er vel for snål? Jol? Rodgers? Eriksson har vel vore innom? litt avhengig av kor langt tilbake i tid en går.. ..Pulis? Egil Olsen? olol.. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Korrupt og korrupt. Sånn jeg har forstått det så har han strengt tatt ikke gjort noe ulovlig, men utenfor intensjonen av regelverket. Personlig ser jeg ikke store problemet. Mer spent på det med managere i PL som de skal ha dritt på. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Du ser ikke problemet med at Englands landslagssjef tar seg grovt betalt for å gi informasjon til "utenlandske" investorer om hvordan de kan gå rundt regelverket som arbeidsgiveren hans har laget for å nekte eierskap av en tredjepart? Jeg ser ikke bare ett problem med det for å si det sånn. 7 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Det står at Sam mottok flere millioner av "agentene". Betaler avisen virkelig så mye for en (stor) sak? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Mottok han pengene? Ordnet de ikke bare en avtale om 400 000 pund for noe greier? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Du ser ikke problemet med at Englands landslagssjef tar seg grovt betalt for å gi informasjon til "utenlandske" investorer om hvordan de kan gå rundt regelverket som arbeidsgiveren hans har laget for å nekte eierskap av en tredjepart? Jeg ser ikke bare ett problem med det for å si det sånn. Kan et regelverk omgåes er det ikke godt nok. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Ja da må det jo være lov. Skal huske på det neste gang jeg drar til en butikk med elendig sikkerhet. 2 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Du ser ikke problemet med at Englands landslagssjef tar seg grovt betalt for å gi informasjon til "utenlandske" investorer om hvordan de kan gå rundt regelverket som arbeidsgiveren hans har laget for å nekte eierskap av en tredjepart? Jeg ser ikke bare ett problem med det for å si det sånn. Kan et regelverk omgåes er det ikke godt nok. Uavhengig av om det var ulovlig er det utenkelig at FA som arbeidsgiver ville beholdt Big Sam som landslagssjef. 1 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Mottok han pengene? Ordnet de ikke bare en avtale om 400 000 pund for noe greier? http://www.tv2.no/sport/8618645/ Jeg tolker det som at han ga "rådgivning" for 400 000 pund til journalistene. Så er spørsmålet om de faktisk betalte dette. Se og Hør er vel kjent for å betale store summer for intervjuer med kjendiser, men dette var da virkelig mye penger. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Ja da må det jo være lov. Skal huske på det neste gang jeg drar til en butikk med elendig sikkerhet. Tror du blander sammen ting som er uetisk og ulovlig. 2 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Ok, vanligvis uetisk, men FA er hans egen arbeidsgiver. Han arbeider jo mot dem for andre parter som betaler ham. Kan ikke det kalles korrupsjon? Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Økonomisk utroskap i hvertfall, som også er straffbart. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Er det korrekt ord? Tenkte på noe slikt som "Corporate espionage", "economic espionage" osv som det kalles på engelsk. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 § 390. Økonomisk utroskap Den som handler mot en annens interesser som han styrer eller har tilsyn med, med forsett om å oppnå en uberettiget vinning for seg eller andre eller om å skade. Så om han tjener penger på noe som er i mot arbeidsgivers interesser så det går det under økonomisk utroskap. Jeg har ingen jus-utdannelse, utenom et fag i forretningsjus, så skal ikke begi meg ut på for mye spekulering. Corporate espionage handler vel om å spionere på konkurrerende bedrifter for blant annet å kopiere deres konkurransefordeler. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Det høres ut som det samme som han har gjort. Tenker de har lignende lover der borte også. Ja jeg skjønte det, mente at det var noe lignende hvis man tenker på spionasje ved infiltrering, men tviler på at han har infiltrert FA Bare vært uærlig. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Har Telegraph oppsøkt denne situasjonen selv? Synes det er høyst tvilsom journalistisk praksis å fremprovosere ulovligheter for å avdekke svindlere. Ikke rart dette engelske landslaget alltid vil suge når pressen lukter blod hver gang det kommer inn en ny mann. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Ser Leeds-eigaren er nemnt også no i denne opprullinga. Han kan gjerne forsvinne, sånn at en kan få inn fornuft på eigarsida, og Leeds opp i PL igjen. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Har Telegraph oppsøkt denne situasjonen selv? Synes det er høyst tvilsom journalistisk praksis å fremprovosere ulovligheter for å avdekke svindlere. Ikke rart dette engelske landslaget alltid vil suge når pressen lukter blod hver gang det kommer inn en ny mann. De har vel ikke fremprovosert ulovligheter, men heller innrømelser om tidligere utførte ulovligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå