Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikkje så mykje med PL å gjere, men for the love of football:

https://streamable.com/1igc

Hva kan man si- Messi er en Gud. Han knuste USA igår nesten helt alene og nå skal til finalen. Det blir Chile-Argentina nesten helt sikkert

Ja så på høydepunktene fra den kampen, han har ihvertfall bevist for meg nå at han er tidenes beste fotballspiller, ihvertfall i moderne tid! 

Hadde vært kjekt å sett han prøve seg i PL, ville sikkert greid seg fint der og ^^ 

Lenke til kommentar

Spent på utfallet av Brexit og konsekvenser det vil få for PL-spelarar.

Mange meeeget kjente namn som tydeligvis fekk opphold/arbeidstillatelsesproblem om no dei går ut av EU.

Payet/De Ghea for å nevne et par.

Spillere kjøpt for over £10m trenger ikke å oppfylle kriteriene for så så antall landskamper så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Problem? Får nok ikke noen problemer for de som allerede er der.

Eg forstod det slik at dei uten britisk pass då måtte søke arbeidstillatelse. Men gjelder då altså regelen kun fra idag av (forutsatt exit av EU) om det skjer?

Edit: skal vere enig i at det hadde vore tragikomisk med "loppemarked" pga en Brexit, men eg antar då eg har lest/tolka dette feil.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Problem? Får nok ikke noen problemer for de som allerede er der.

Eg forstod det slik at dei uten britisk pass då måtte søke arbeidstillatelse. Men gjelder då altså regelen kun fra idag av (forutsatt exit av EU) om det skjer?

Edit: skal vere enig i at det hadde vore tragikomisk med "loppemarked" pga en Brexit, men eg antar då eg har lest/tolka dette feil.

Man må vel ha spilt noen % av de siste landskampene. Oppfyller man ikke de kravene får man ikke arbeidstillatelse. Dog vil ikke dette tre ikraft før om noen år. Det er ikke slik at Storbritannia går ut av EU med umiddelbar virkning. 

Dette vil dog sannsynligvis få store konsekvenser for overgangsmarkedet. Klubbene må jo allerede nå begynne å tenke på å få unna folk som ikke oppfyller kravene. Mignolet f.eks ligger tynt an. Prisen på britiske spillere vil også skyte i været. Everton kan nok kreve 80-100m for en spiller som Stones nå. 

Fascinerende/skremmende lesning: http://www.skysports.com/football/news/11095/10323478/brexit-vote-could-change-the-landscape-of-premier-league-says-financial-expert

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...