Espp Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Fordi jeg syns det er helt vanvittig at en 20 åring kan dominere så mye i det som omtales som verdens tøffeste liga. Prestasjonen til Alli er verdensklasse! Özil er en verdensstjerne, om mulig verdens aller beste tier også, og fortjener å være med på laget ja! Jeg sier bare at ut ifra valgt formasjon så syns jeg laget de har valgt er ok, selv om jeg er litt uenig i én midtstopper. Det er ikke plass til Özil i det laget. Endret 21. april 2016 av Espp Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Skulle til å rante nå, men det er jo null håp for deg. Er det mulig.. Endret 21. april 2016 av Corporal Jenkinson 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Selvfølgelig er det plass til Özil. Han har jo vært bedre enn Alli denne sesongen. Alli har vært knallgod, og alderen gjør det hele enda mer imponerende. Men til syvende og sist har Özil rett og slett vært bedre, og det er det som betyr noe. Endret 21. april 2016 av Egg Shen Lenke til kommentar
Espp Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Ja, men faen da. Jeg sier jo at Özil burde vært med på listen, men når de først har valgt 442 syns jeg det er greit at han ikke er det! I virkeligheten har han ingenting i den formasjonen å gjøre. Det å sammenlikne Özil og Alli blir uansett vanskelig siden de spiller forskjellige roller. Özil har vært PLs beste spiller i år sammen med Vardy, Mahrez,, Lukaku Aguero og Kane - og burde vært med ja. E: glemte av Lukaku, en spiller som helst klart må være med. Endret 21. april 2016 av Espp Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Kan bli spennande når vi skal sette opp forumlaget her. Kem som får plass på midten. =) Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Må passe på hvilken formasjon som blir valgt da. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Prince døde i dag, rart ikke Ramsey har scoret enda. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Når holdes avstemningen egentlig? PFA-laget, altså. Endret 21. april 2016 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Prince døde i dag, rart ikke Ramsey har scoret enda. Ikke sånn det funker. Ramsey scorer først. At Prince gikk bort var ikke Ramseys feil, heldigvis. 1 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Ang. Özil/Alli-duskusjonen. Kan det faktisk hende at det ikke er kun målpoeng som avgjør hvem av de som fortjener plassen? For er det en ting som folk flest undervurder med Alli så er det den vanvittige innsatsen han legger ned hver eneste kamp, både defensivt og offensivt. Hvordan er Özil på det området? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg oppriktig lurer på det, har sett alt for lite PL i år til å bastant hevde at den ene har vært bedre enn den andre. 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Vanskelig å si. Det er jo spillerne selv som har stemt, og hvorfor de ikke har med Özil er vanskelig å svare på. Det kan godt hende at de setter Alli høyere fordi han er engelsk. Alli er en ting, men at Payet er valgt framfor han er merkelig. Slik laget er satt opp nå fungerer det perfekt, men jeg tviler på ar spillerne fikk en gitt formasjon når de skulle stemme. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Ang. Özil/Alli-duskusjonen. Kan det faktisk hende at det ikke er kun målpoeng som avgjør hvem av de som fortjener plassen? For er det en ting som folk flest undervurder med Alli så er det den vanvittige innsatsen han legger ned hver eneste kamp, både defensivt og offensivt. Hvordan er Özil på det området? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg oppriktig lurer på det, har sett alt for lite PL i år til å bastant hevde at den ene har vært bedre enn den andre. 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Men fotball er vel mer enn bare offensive stats? Alli spiller ikke i samme posisjon og har ikke samme rolle. Regner med at Alli har:- Flere gjenvinninger / brudd- Flere dueller vunnet- Flere taklinger- Flere blokkeringer- Flere defensive løp- Flere markeringerPayet er jeg derimot usikker på. Edit: Leif understreket. Endret 21. april 2016 av Espp Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Ang. Özil/Alli-duskusjonen. Kan det faktisk hende at det ikke er kun målpoeng som avgjør hvem av de som fortjener plassen? For er det en ting som folk flest undervurder med Alli så er det den vanvittige innsatsen han legger ned hver eneste kamp, både defensivt og offensivt. Hvordan er Özil på det området? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg oppriktig lurer på det, har sett alt for lite PL i år til å bastant hevde at den ene har vært bedre enn den andre. Özil legger ned veldig bra innsats, men det er ikke akkurat hans rolle å jobbe knallhardt defensivt. Så en statistikk der han hadde løpt overraskende mye, skulle gjerne gitt deg noe stats for å bekrefte det, men du får nesten ta en biased Arsenal-fan på sitt ord... Greia med Özil er at han ser jævla lat ut. Kroppspråket ser helt forferdelig ut, til tross for at det faktisk ikke er det, og det er bare slik han ser ut. Kjapt google søk: 14/15 sesongen: http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11451314/Mesut-Ozil-has-ran-further-than-any-Arsenal-player-since-returning-to-the-side-so-why-is-he-called-lazy.html 15/16 sesongen: http://www.standard.co.uk/sport/football/arsenals-mesut-ozil-has-covered-more-distance-than-sterling-sanchez-and-willian-this-season-a3091251.html Endret 21. april 2016 av Corporal Jenkinson Lenke til kommentar
Espp Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Det var jo i fjor da. Tallene for årets sesong (tatt i februar) er som følgende: Spillere med 20+ kamper: Minutter Total KM GjennomsnittDan Gosling 2021 267.91 11.92 Dele Alli 1757 231.69 11.86 James Milner 1877 246.71 11.82 Christian Eriksen 1873 240.57 11.55 Adam Lallana 1563 199.91 11.51James McClean 1811 230.06 11.42 Erik Lamela 1563 197.42 11.36Jack Cork 1495 187.98 11.32James Ward-Prowse 1289 160.96 11.23 Aaron Ramsey 1978 246.31 11.21 I tillegg: "Nacho Monreal (249.54) has covered the most distance for Arsenal at an average of 9.68km per game" http://www.skysports.com/football/news/11661/10161166/hardest-working-players Endret 21. april 2016 av Espp Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Ang. Özil/Alli-duskusjonen. Kan det faktisk hende at det ikke er kun målpoeng som avgjør hvem av de som fortjener plassen? For er det en ting som folk flest undervurder med Alli så er det den vanvittige innsatsen han legger ned hver eneste kamp, både defensivt og offensivt. Hvordan er Özil på det området? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg oppriktig lurer på det, har sett alt for lite PL i år til å bastant hevde at den ene har vært bedre enn den andre. Takk for statistikken, det var derimot dumt av meg å bruke begrepet "målpoeng", da hovedpoenget mitt var hvorvidt ikke mange som sammenligner Özil og Alli ser utelukkende på offensive bidrag. Poenget mitt,og hypotesen, er at Dele Allis defensive bidrag og høye arbeidsinnsats ikke blir like lett lagt merke til grunnet hans meget gode offensive involveringer. Faktum er, at i Pochettinos Tottenham skal samtlige spillere sette høyt press og bidra i den defensive biten av spillet. Åpenlyst og noe alle trenere har som filosofi tenker man kanskje da, men jeg tror ikke jeg tar veldig feil når jeg sier at en av grunnene til at vi har såpass få skader i år, samt skårer mål på tampen av kampene, er fordi vi rett og slett er bedre trent under Pochettino enn de fleste andre lag, ja kanskje samtlige, i Premier League. Det er ikke få ganger at motstandernes trenere og spillere har uttalt noe lignende som "de var som dyr" (å spille mot, husker ikke eksakt hvem det var som kom med det sitatet). For oss Tottenham-supportere blir det som debatten rundt Eriksen. Mange mente det så ut som om han hadde et dårlig kroppspråk og virket lite engasjert uten ball. Overraskelsen ble derfor stor når det ble offentliggjort tall der Eriksen var en av de som løp desidert mest. I likhet med Alli har han dog ikke de "sugende taklingene" som tar seg godt ut på kamera, men bruker kunnskapen han har rundt fotball til å avskjære, og presse motstanderne. Dier har f.eks fått masse positiv oppmerksomhet for sine defensive egenskaper, men mest fordi han er klok, ikke fordi han er en fantastisk takler. tl;dr: Skal man argumentere for at Alli ikke burde ta plassen til Özil på årets lag (et standpunkt jeg ikke vil ta stilling til, som tidligere uttalt), må man ikke glemme at til tross for Allis offensive utgangsposisjon i laget, så er Pochettinos filosofi såpass "eksplosiv" at samtlige spillere, offensive som defensive, jobber beinhardt uten ball. Det er blant annet grunnen til at vi har sluppet inn minst mål i ligaen (det, og et fantastisk stopperpar i Vertonghen - Alderweireld, og en "vikar" i Wimmer som tok over plassen til Vertonghen med glans). Alli er mer enn volleyen mot Crystal Palace og gode gjennombruddspasninger. Han er rett og slett overalt på banen. Jeg håper bl.a. statistikken Espp viser til, vil fungere som et bevis på det jeg prøver å få frem. Ang. Özil/Alli-duskusjonen. Kan det faktisk hende at det ikke er kun målpoeng som avgjør hvem av de som fortjener plassen? For er det en ting som folk flest undervurder med Alli så er det den vanvittige innsatsen han legger ned hver eneste kamp, både defensivt og offensivt. Hvordan er Özil på det området? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg oppriktig lurer på det, har sett alt for lite PL i år til å bastant hevde at den ene har vært bedre enn den andre. Özil legger ned veldig bra innsats, men det er ikke akkurat hans rolle å jobbe knallhardt defensivt. Så en statistikk der han hadde løpt overraskende mye, skulle gjerne gitt deg noe stats for å bekrefte det, men du får nesten ta en biased Arsenal-fan på sitt ord... Greia med Özil er at han ser jævla lat ut. Kroppspråket ser helt forferdelig ut, til tross for at det faktisk ikke er det, og det er bare slik han ser ut. Kjapt google søk: 14/15 sesongen: http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11451314/Mesut-Ozil-has-ran-further-than-any-Arsenal-player-since-returning-to-the-side-so-why-is-he-called-lazy.html 15/16 sesongen: http://www.standard.co.uk/sport/football/arsenals-mesut-ozil-has-covered-more-distance-than-sterling-sanchez-and-willian-this-season-a3091251.html Jeg tar deg på ordet, for all del, jeg var tross alt en av de som ble meget overrasket over å se tall på arbeidsinnsatsen til Eriksen i en tid han så veldig.. slapp ut. Endret 22. april 2016 av Snurreleif Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Ta Morgan ut av laget og sett inn Özil eller Aguero og alle ville vært fornøyd. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Er det spillerne som velger ut laget eller en komite? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 (endret) Endret 22. april 2016 av AllFather Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå