Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Fordi jeg syns det er helt vanvittig at en 20 åring kan dominere så mye i det som omtales som verdens tøffeste liga. Prestasjonen til Alli er verdensklasse! Özil er en verdensstjerne, om mulig verdens aller beste tier også, og fortjener å være med på laget ja! 

Jeg sier bare at ut ifra valgt formasjon så syns jeg laget de har valgt er ok, selv om jeg er litt uenig i én midtstopper. Det er ikke plass til Özil i det laget. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det plass til Özil. Han har jo vært bedre enn Alli denne sesongen. Alli har vært knallgod, og alderen gjør det hele enda mer imponerende. Men til syvende og sist har Özil rett og slett vært bedre, og det er det som betyr noe.

Endret av Egg Shen
Lenke til kommentar

Ja, men faen da. Jeg sier jo at Özil burde vært med på listen, men når de først har valgt 442 syns jeg det er greit at han ikke er det! I virkeligheten har han ingenting i den formasjonen å gjøre. Det å sammenlikne Özil og Alli blir uansett vanskelig siden de spiller forskjellige roller. 

Özil har vært PLs beste spiller i år sammen med Vardy, Mahrez,, Lukaku Aguero og Kane - og burde vært med ja. 

E: glemte av Lukaku, en spiller som helst klart må være med. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Ang. Özil/Alli-duskusjonen. Kan det faktisk hende at det ikke er kun målpoeng som avgjør hvem av de som fortjener plassen? For er det en ting som folk flest undervurder med Alli så er det den vanvittige innsatsen han legger ned hver eneste kamp, både defensivt og offensivt. Hvordan er Özil på det området?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg oppriktig lurer på det, har sett alt for lite PL i år til å bastant hevde at den ene har vært bedre enn den andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å si. Det er jo spillerne selv som har stemt, og hvorfor de ikke har med Özil er vanskelig å svare på. Det kan godt hende at de setter Alli høyere fordi han er engelsk. Alli er en ting, men at Payet er valgt framfor han er merkelig.

Slik laget er satt opp nå fungerer det perfekt, men jeg tviler på ar spillerne fikk en gitt formasjon når de skulle stemme.

Lenke til kommentar

Ang. Özil/Alli-duskusjonen. Kan det faktisk hende at det ikke er kun målpoeng som avgjør hvem av de som fortjener plassen? For er det en ting som folk flest undervurder med Alli så er det den vanvittige innsatsen han legger ned hver eneste kamp, både defensivt og offensivt. Hvordan er Özil på det området?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg oppriktig lurer på det, har sett alt for lite PL i år til å bastant hevde at den ene har vært bedre enn den andre.

CglI6uVW0AAHVzX.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men fotball er vel mer enn bare offensive stats? Alli spiller ikke i samme posisjon og har ikke samme rolle. Regner med at Alli har:
- Flere gjenvinninger / brudd
- Flere dueller vunnet
- Flere taklinger
- Flere blokkeringer
- Flere defensive løp
- Flere markeringer

Payet er jeg derimot usikker på.

Edit: Leif understreket. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Özil legger ned veldig bra innsats, men det er ikke akkurat hans rolle å jobbe knallhardt defensivt. Så en statistikk der han hadde løpt overraskende mye, skulle gjerne gitt deg noe stats for å bekrefte det, men du får nesten ta en biased Arsenal-fan på sitt ord... :p

Greia med Özil er at han ser jævla lat ut. Kroppspråket ser helt forferdelig ut, til tross for at det faktisk ikke er det, og det er bare slik han ser ut. 

Kjapt google søk: 

14/15 sesongen:

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11451314/Mesut-Ozil-has-ran-further-than-any-Arsenal-player-since-returning-to-the-side-so-why-is-he-called-lazy.html

15/16 sesongen:

http://www.standard.co.uk/sport/football/arsenals-mesut-ozil-has-covered-more-distance-than-sterling-sanchez-and-willian-this-season-a3091251.html

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Det var jo i fjor da. Tallene for årets sesong (tatt i februar) er som følgende:

Spillere med 20+ kamper:

Minutter  Total KM Gjennomsnitt
Dan Gosling              2021       267.91     11.92 
Dele Alli                    1757       231.69      11.86 
James Milner             1877       246.71     11.82 
Christian Eriksen      1873       240.57     11.55 
Adam Lallana            1563      199.91      11.51
James McClean         1811       230.06     11.42 
Erik Lamela                1563      197.42      11.36
Jack Cork                    1495      187.98      11.32
James Ward-Prowse 1289      160.96      11.23 
Aaron Ramsey          1978      246.31      11.21

I tillegg: "Nacho Monreal (249.54) has covered the most distance for Arsenal at an average of 9.68km per game"

http://www.skysports.com/football/news/11661/10161166/hardest-working-players

Endret av Espp
Lenke til kommentar

CglI6uVW0AAHVzX.jpg

Takk for statistikken, det var derimot dumt av meg å bruke begrepet "målpoeng", da hovedpoenget mitt var hvorvidt ikke mange som sammenligner Özil og Alli ser utelukkende på offensive bidrag. Poenget mitt,og hypotesen, er at Dele Allis defensive bidrag og høye arbeidsinnsats ikke blir like lett lagt merke til grunnet hans meget gode offensive involveringer.

Faktum er, at i Pochettinos Tottenham skal samtlige spillere sette høyt press og bidra i den defensive biten av spillet. Åpenlyst og noe alle trenere har som filosofi tenker man kanskje da, men jeg tror ikke jeg tar veldig feil når jeg sier at en av grunnene til at vi har såpass få skader i år, samt skårer mål på tampen av kampene, er fordi vi rett og slett er bedre trent under Pochettino enn de fleste andre lag, ja kanskje samtlige, i Premier League.

Det er ikke få ganger at motstandernes trenere og spillere har uttalt noe lignende som "de var som dyr" (å spille mot, husker ikke eksakt hvem det var som kom med det sitatet).

For oss Tottenham-supportere blir det som debatten rundt Eriksen. Mange mente det så ut som om han hadde et dårlig kroppspråk og virket lite engasjert uten ball. Overraskelsen ble derfor stor når det ble offentliggjort tall der Eriksen var en av de som løp desidert mest. I likhet med Alli har han dog ikke de "sugende taklingene" som tar seg godt ut på kamera, men bruker kunnskapen han har rundt fotball til å avskjære, og presse motstanderne. Dier har f.eks fått masse positiv oppmerksomhet for sine defensive egenskaper, men mest fordi han er klok, ikke fordi han er en fantastisk takler.

tl;dr: Skal man argumentere for at Alli ikke burde ta plassen til Özil på årets lag (et standpunkt jeg ikke vil ta stilling til, som tidligere uttalt), må man ikke glemme at til tross for Allis offensive utgangsposisjon i laget, så er Pochettinos filosofi såpass "eksplosiv" at samtlige spillere, offensive som defensive, jobber beinhardt uten ball. Det er blant annet grunnen til at vi har sluppet inn minst mål i ligaen (det, og et fantastisk stopperpar i Vertonghen - Alderweireld, og en "vikar" i Wimmer som tok over plassen til Vertonghen med glans). Alli er mer enn volleyen mot Crystal Palace og gode gjennombruddspasninger. Han er rett og slett overalt på banen.

Jeg håper bl.a. statistikken Espp viser til, vil fungere som et bevis på det jeg prøver å få frem.

Özil legger ned veldig bra innsats, men det er ikke akkurat hans rolle å jobbe knallhardt defensivt. Så en statistikk der han hadde løpt overraskende mye, skulle gjerne gitt deg noe stats for å bekrefte det, men du får nesten ta en biased Arsenal-fan på sitt ord... :p

Greia med Özil er at han ser jævla lat ut. Kroppspråket ser helt forferdelig ut, til tross for at det faktisk ikke er det, og det er bare slik han ser ut.

Kjapt google søk:

14/15 sesongen:

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11451314/Mesut-Ozil-has-ran-further-than-any-Arsenal-player-since-returning-to-the-side-so-why-is-he-called-lazy.html

15/16 sesongen:

http://www.standard.co.uk/sport/football/arsenals-mesut-ozil-has-covered-more-distance-than-sterling-sanchez-and-willian-this-season-a3091251.html

Jeg tar deg på ordet, for all del, jeg var tross alt en av de som ble meget overrasket over å se tall på arbeidsinnsatsen til Eriksen i en tid han så veldig.. slapp ut. Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...