Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men, kan vi snart konkludere her?

 

Diskusjonen startet med det faktum at i en undersøkelse foretatt av en tabloid avis kom Manchester United ut som den mest forhatte organisasjonen.

 

Hyrlen med flere lanserer en (god) teori om at dette har grunn i Manchester Uniteds suksess som fotballklubb over flere (to) tiår.

 

kozeklumpen (for øvrig forumets mest misvisende brukernavn) argumenterer for at det ikke stemmer og bruker flere, etter hans mening, usympatiske personer med tilknytning Manchester United som begunnelse til folkets hat mot M. United.

 

Flere, meg inkludert, bruker andre klubbers (Chelsea) mer usympatiske personer som motargument til dette.

 

Resten er bare dårlige provokasjonsforsøk og latterlige episoder satt på spissen. Det at du mener at Rio dopet seg er bare tåpelig, som flere har påpekt: Spor av forsvinner ikke på kun noen timer, det faktumet hopper du glatt over.

 

Hva har jeg glemt nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

kozeklumpen (for øvrig forumets mest misvisende brukernavn) argumenterer for at det ikke stemmer og bruker flere, etter hans mening, usympatiske personer med tilknytning Manchester United som begunnelse til folkets hat mot M. United.

 

Nei, jeg godtar at klubbens suksess er en av grunnene til hatet, men det er ikke ene og alene grunnen.

 

Det at du mener at Rio dopet seg er bare tåpelig, som flere har påpekt: Spor av forsvinner ikke på kun noen timer, det faktumet hopper du glatt over.

 

Hva min mening er forandrer ikke det faktum at han ble dømt og fikk sin straff.

 

Anta at han dopet seg. Hvem vet når han tok dopet? Kanskje de timene var det som trengtes for å skjule dopet fra testen. Uansett er det irrelevant. Poenget er at han ikke fulgte reglene.

 

kozeklumpen (for øvrig forumets mest misvisende brukernavn)

 

Du trenger ikke være så slem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Om du mener det er greit får stå på din kappe. Selv mener jeg det er usmaklig når han er i den situasjonen han er i. I tillegg til gmilfen gikk han jo til prostituerte mens kjerringa var gravid. Her kan man f.eks. dra inn det med at han burde være et bedre forbilde.

 

Forbilde? Rooney er et menneske han også. Og hvilket forbilde er du med måten du diskuterer her inne?

Lenke til kommentar

 

Om du mener det er greit får stå på din kappe. Selv mener jeg det er usmaklig når han er i den situasjonen han er i. I tillegg til gmilfen gikk han jo til prostituerte mens kjerringa var gravid. Her kan man f.eks. dra inn det med at han burde være et bedre forbilde.

 

Forbilde? Rooney er et menneske han også. Og hvilket forbilde er du med måten du diskuterer her inne?

 

For en sær sammenligning. Rooney blir fulgt av millioner (antar jeg?) barn og unge hver helg. Han er en såpass stor profil at han er et naturlig forbilde. Du kan ikke benekte dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

-Anta at han dopet seg. Hvem vet når han tok dopet? Kanskje de timene var det som trengtes for å skjule dopet fra testen. Uansett er det irrelevant. Poenget er at han ikke fulgte reglene.

 

 

Anta at han glemte dopingtesten og var på vei hjem. Dopingtesterene ville ikke vente i en og en halv time siden de nå hadde sin historie å forkynne

 

 

Om du mener det er greit får stå på din kappe. Selv mener jeg det er usmaklig når han er i den situasjonen han er i. I tillegg til gmilfen gikk han jo til prostituerte mens kjerringa var gravid. Her kan man f.eks. dra inn det med at han burde være et bedre forbilde.

 

Forbilde? Rooney er et menneske han også. Og hvilket forbilde er du med måten du diskuterer her inne?

 

For en sær sammenligning. Rooney blir fulgt av millioner (antar jeg?) barn og unge hver helg. Han er en såpass stor profil at han er et naturlig forbilde. Du kan ikke benekte dette.

 

Nope, men jeg synes ikke det er noe å kritisere. Det var derfor jeg drog inn deg. Ronaldo, Anderson og Nani har også kjøpt sex

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

-Anta at han dopet seg. Hvem vet når han tok dopet? Kanskje de timene var det som trengtes for å skjule dopet fra testen. Uansett er det irrelevant. Poenget er at han ikke fulgte reglene.

 

 

Anta at han glemte dopingtesten og var på vei hjem. Dopingtesterene ville ikke vente i en og en halv time siden de nå hadde sin historie å forkynne

 

Det er også en mulighet. Skal ikke se bort fra at de så en gyllen mulighet til å "ta" en stjerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg henviser til kilder for alt det der.

Du har satt alt voldsomt på spissen, og det finner jeg ingen annen begrunnelse for enn at det var et desperat provoseringsforsøk fra din side. Det er også grunnen til at du får svar på samme kvalitetsnivå. Du fremlegger disse punktene dine som fakta, og spesielt påstanden om at Rio dopet seg (selv om du trakk deg på denne senere) gjør at jeg betviler hvor mye innsikt og kunnskap du egentlig har.

 

Jeg kan forøvrig nevne flere titalls idrettstjerner som ikke egner seg som forbilder, derav mange i engelsk storklubber (sikkert like mange i mindre klubber, men detter er jo ikke interessant nok for media, og derfor leser vi heller ikke noe om det). Om Rooney så hadde tråkka på en maur er jeg sikker på at det hadde fått spalteplass i de engelske tabloidene.

Endret av Shlaps
Lenke til kommentar

Jeg henviser til kilder for alt det der.

Du har satt alt voldsomt på spissen, og det finner jeg ingen annen begrunnelse for enn at det var et desperat provoseringsforsøk fra din side. Det er også grunnen til at du får svar på samme kvalitetsnivå. Du fremlegger disse punktene dine som fakta, og spesielt påstanden om at Rio dopet seg (selv om du trakk deg på denne senere) gjør at jeg betviler hvor mye innsikt og kunnskap du egentlig har.

 

Jeg kan forøvrig nevne flere titalls idrettstjerner som ikke egner seg som forbilder, derav mange i engelsk storklubber (sikkert like mange i mindre klubber, men detter er jo ikke interessant nok for media, og derfor leser vi heller ikke noe om det). Om Rooney så hadde tråkka på en maur er jeg sikker på at det hadde fått spalteplass i de engelske tabloidene.

 

Det er satt på spissen, ja, men det er fremdeles korrekte påstander. (Minus den om Rio som jeg ikke kan bevise.)

 

Vi kan sikkert lage en svær liste med idrettsstjerner som er dårlige forbilder, men jeg ser ingen grunn til hvorfor vi skal gjøre det.

 

Det er Rooney sin klubb som diskuteres nå. I tillegg er Rooney en av de største profilene i fotball. Ikke bare i England, men i hele verden. Dette gjør at han blir et naturlig forbilde, enten han vil det eller ikke.

 

Desto større man er, jo mer blir ting man gjør lagt merke til. Det er kanskje ikke rettferdig, men det er nå slik verden er i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er naivt å tro at United er så hatet utelukkende som en del av suksessen. Selvsagt er de mislikt fordi de er gode, men som tidligere påpekt er ikke Barca eller Real Madrid mislikt i samme grad. Hvorfor? Fordi La Liga er en tulleserie. Det er kun to gode lag der som innbyrdes rivaliseres. Resten av landet er så stolte av spanjonele at de i stedet for å mislike lagene heller støtter opp om dem. I England er det mange store klubber, og mange vil helst se at United aldri vinner noe igjen. Chelsea har noen usympatiske spillere, men ingen når Gary Neville til knærne. De hadde Mourinho, men i motsetning til Ferguson klarer å han å være morsom og få publikum på sin side - mens Ferguson er en sur dritt som likes utelukkende pga. suksessen.

 

Dessuten tror jeg mange identifserer United med den feite gutten i klassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nope, men jeg synes ikke det er noe å kritisere. Det var derfor jeg drog inn deg. Ronaldo, Anderson og Nani har også kjøpt sex

 

Ok, det er heller ikke bra.

 

Kjøpte de sex mens kjerringa lå hjemme og var gravid? I så fall er det selvsagt like ille som det Rooney gjorde.

 

Vet bare at Ronaldo hadde en velkomsfest til Nani og Anderson og at en av de innleide damene synes snurrebassen til nani sog rar ut.

 

Sånne ting skjer når ungdommer for masse penger, og/eller når prostituerte får en stor stjerne som kunde og kan selge historien

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Det er naivt å tro at United er så hatet utelukkende som en del av suksessen. Selvsagt er de mislikt fordi de er gode, men som tidligere påpekt er ikke Barca eller Real Madrid mislikt i samme grad. Hvorfor? Fordi La Liga er en tulleserie. Det er kun to gode lag der som innbyrdes rivaliseres. Resten av landet er så stolte av spanjonele at de i stedet for å mislike lagene heller støtter opp om dem.

 

Undersøkelsen var så vidt jeg vet kun om engelske/britiske organisasjoner. Engelskmenn driter selvsagt en lang mars i utenlandske klubber. Hvordan ståa er i Spania aner jeg ikke, kanskje gjør du.

 

I England er det mange store klubber, og mange vil helst se at United aldri vinner noe igjen. Chelsea har noen usympatiske spillere, men ingen når Gary Neville til knærne.

 

Hallo? Carragher? Eller, han har jo ikke en brøkdel av trofeene som G. Neville har en gang, så kanskje han er litt bedre likt. Forskjellen på de to og spillere som Terry, A. Cole og Rooney er at de er hatet pga. sin store lidenskap for klubben sin. Ikke noe utenomsportslig drit.

 

De hadde Mourinho, men i motsetning til Ferguson klarer å han å være morsom og få publikum på sin side - mens Ferguson er en sur dritt som likes utelukkende pga. suksessen.

 

Kanskje du har et poeng. Men mtp. hvordan SAF har blitt behandlet av media i 25 år er det ikke rart at han har blitt litt bitter.

 

Du må forresten være Dr.Karlsen. Matematiker, ABUer og et gjennomført rasshøl* :innocent: .

 

* sagt med glimt i øyet.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke en korrekt påstand at Evans prøver å drepe noen på fotballbanen selv om han var ekstremt klønete og uheldig i Holden-situasjonen. Og nei, det er heller ikke en korrekt påstand at Ferguson klager på dommeren hver gang det går i mot han. Men, som med Rooney, blir det så fantastisk mye mer interesse rundt hans uttalelser enn de fleste andres, som bare forsvinner som skyer i det fjerne.

 

Når du nevner Rooney som et dårlig forbilde i en diskusjon om hvorfor United er mest forhatt, må jeg få sammenlikne med at også andre klubber har like dårlige, om ikke verre "forbilder", som i tillegg også er verdensstjerner. Dette skulle ikke være noen grunn til at United er mer forhatt enn andre klubber.

 

kloffsk: Det er morsomt at du nevner Ferguson som en sur gammel dritt. Dårlig taper skal jeg være med på at han er, men det er vel ingen som er bedre likt blant sine kolleger enn nettopp denne mannen, så noe positivt må andre enn United-fansen se. Jeg kan dog skjønne at du som Pool-supporter ser på Neville som en kvalm og usympatisk type, men på objektivt grunnlag tror jeg vi begge kan komme med eksempler på mer slibrige typer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke en korrekt påstand at Evans prøver å drepe noen på fotballbanen selv om han var ekstremt klønete og uheldig i Holden-situasjonen. Og nei, det er heller ikke en korrekt påstand at Ferguson klager på dommeren hver gang det går i mot han. Men, som med Rooney, blir det så fantastisk mye mer interesse rundt hans uttalelser enn de fleste andres, som bare forsvinner som skyer i det fjerne.

 

Om jeg ikke husker grovt feil, mente flere fra manu-gjengen at Carra sin takling på Nani var et mordforsøk. Det samme kan man derfor si om Evans sin takling på Holden. Man må heller ikke glemme sparket hans i brystet til Drogba sist sesong. (Om Drogba fortjente det eller ikke driter jeg i, så det trenger ingen å kommentere.)

 

Ferguson blir mer sur for hvert år. Tror ikke det er langt unna at han klager hver gang.

 

Når du nevner Rooney som et dårlig forbilde i en diskusjon om hvorfor United er mest forhatt, må jeg få sammenlikne med at også andre klubber har like dårlige, om ikke verre "forbilder", som i tillegg også er verdensstjerner. Dette skulle ikke være noen grunn til at United er mer forhatt enn andre klubber.

 

Dette bidrar. Det er mange slike småting som gjør at folk ikke liker klubben. Selvsagt er størrelsen på klubben også en faktor.

 

For min del er det supporterskaren.

Endret av kozeklumpen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...