Jørgen Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Vil jeg heller vinne 5 - 4 enn 1 - 0? Ja, selvsagt. Jeg har ikke noe problem med at man spiller med stram defensiv organisering når man ikke har ballen, men for meg handler fotball om kombinasjoner, veggspill, dribleraid og avslutninger på mål. Barcelona er blant; hvis ikke verdens beste til å gjenvinne ball høyt i banen. De gjør dette samtidig som de spiller en feiende flott ballbesittende fotball. Jeg sier ikke på noen måte at vi må spille så ballbesittende som Barcelona for at jeg skal være fornøyd, men jeg vil helst unngå formasjoner med to ankere, backer som aldri får gå og at ballen alltid skal spilles så fort opp som mulig. Når jeg ser hvordan Inter og Chelsea har vært under Mourinho har jeg blitt dårlig. Det går an å vinne fotball samtidig som man spiller vakker fotball. Barcelona, Ajax og Brasil er eksempler på lag som har fått det til før. Senest i VM vant Spanias vakre fotball over et kynisk Nederland. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Men de vant. Det er pri 1 i mine øyne. Jeg tror kontrolert fotball er mere effektivt enn den fotballen du beskriver (sog du hva jeg gjorde der ) Og hadde kontrolert fotball gitt oss to mere poeng forrige sesong så hadde jeg tatt den. I mine øyne så starter god fotball i forsvaret Jeg prioriterer helt klart å unngå å slippe inn 4 mål. Gjør vi det er noe fryktelig galt Endret 9. august 2010 av Limbeck Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Og det med resultatliste tror jeg ikke du mener engang, men jeg skal høre på game og prøve å være så lite nedlatende som mulig. Dog da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal formulere meg så.... Du har en lei tendens til å gå tom for argumenter og (veldreide) ord og da er det hver gang den samme tåplige hersketeknikken som ikke duger på en barnehageunge engang. "Skal prøve å være så lite nedlatende som mulig". At du ikke klarer å formulere ett innlegg med argumenter for din sak uten personangrep bør få det til å lyse en pære. Det er ikke snakk om 4-5 mål i kassa og 3-4 bakover. Jeg må ikke ha skudd fra 40 meter eller hælflikk i hver kamp for å nyte fotball. Det er ikke det det er snakk om. Jeg gjentar meg selv. Mannen er en grå og dårlig versjon av Mourinho. O'Neill spiller en fotball som er nødt til å mislykkes i det lange løp (liga f.eks.). I Villa satt han på spillermateriale som, med den rette manageren, kunne spilt veldig underholdene og pent. Istedet bruker han blant annet spillere som Carew til å stå å dytte på midtbanen (Old Trafford mid-desember 09). Det er ikke snakk om å kontrollere i 90 minutter for å få to poeng og vinne over Chelsea. Det er ikke sånn det funker. Det er ikke en fasit som automatisk vinner. Det har du sett med AV de siste sesongene og. Det er ikke enten underholdende fotball eller seier og suksess. Det er ikke uten grunn at frasen "Angrep er det beste forsvar" er en klisje. Hvorfor skulle jeg ikke ment det med resultatlista? Så lenge du bryr deg døyten om hvordan fotballen spilles så er det vel ett fett om du leser 1-0 eller ser det ene målet. Da du tydligvis er revnenes likegyldig om hvordan det ser ut. Dette kan dog forsvare hvordan du kan mene en spiller som Darron Gibson p.d.d. er god nok for XI United. "På en annen side så forstår jeg" hvorfor du liker han ja. Martin O'Neill er konservativ og ser gammal & britisk ut og det er vel derfor. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Og hva om jeg liker å se på kontrollert fotball? En fotball som er mere regulert enn å løpe i angrep og håpe på det beste? Åja. Komme med klager på dårlige argumenter og så dra frem Gibson som ikke har noe med dette å gjøre. Og igjen. Hersketeknikken er det du som står for. Endret 10. august 2010 av Limbeck Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Tor-Kristian Karlsen - Premier Leagues 10 største talenter Samebror vil nok bli glad over at Phil Jones er nevnt. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Tor-Kristian Karlsen - Premier Leagues 10 største talenter Samebror vil nok bli glad over at Phil Jones er nevnt. indeed, takker med den plasseringen han har fått også skal mye til for å bli bedre enn Rodwell, Wilshere og Ramsey så Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hva legges i kontrollert og regulær fotball for deg, Limbeck? Det er ikke slik at defensiv-sparke-mann-fotball garanterer mindre bakover mål enn leken offensiv med en plan. Det er ikke snakk om å beine i angrep med huet i rævva. Snakket er om O'Neill og han er virkelig ikke en av de beste der ute. Trekk inn situasjonene Hyrlen nevner i tilegg, så har du en kake det lukter mugg av. Gibson dro jeg inn fordi det begynner å gå opp ett puslespill for meg angående hvordan du kan mene at DG passer inn og er god nok i United nå. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Nå sa jeg vel at Gibson var god nok til å satses på. Ikke nødvendigvis at han skal starte hver kamp. Men jeg gidder ikke å krangle mere nå. Det er jo det samme hver gang jeg skriver noe. 1 Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hva er dette for noe drit? Helt opplagt at mannemannen Giggs ikke bruker mac og Iphone, useriøst. 1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hvilke kanaler er det som sender PL nå til høsten med unntak av TV2 Sumo? Har Canal Digital grunnpakke eller hva den heter, og får to gratis kanaler i ett år, så tenkte å velge PL-kanalen(e). Lenke til kommentar
Raste Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hva er dette for noe drit? Helt opplagt at mannemannen Giggs ikke bruker mac og Iphone, useriøst. Eeh, Mac OS er jo 10x lettere enn Windows OS. Dog, så skal jeg ikke spekulere i om han bruker det eller ei. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hvilke kanaler er det som sender PL nå til høsten med unntak av TV2 Sumo? Har Canal Digital grunnpakke eller hva den heter, og får to gratis kanaler i ett år, så tenkte å velge PL-kanalen(e). Tror jeg fant det. Ser ut som Uniteds kamper blir sendt hovedsaklig på TV2 BPL 1 og noen på TV2 BPL 2 (?). Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hva er dette for noe drit? Helt opplagt at mannemannen Giggs ikke bruker mac og Iphone, useriøst. Eeh, Mac OS er jo 10x lettere enn Windows OS. Dog, så skal jeg ikke spekulere i om han bruker det eller ei. Insinuerer du at Giggs er dum nå? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hehe, du som hintet til det. Hihi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Top 10 dårligste kjøp kåret av The Transfer Tavern 10. Marco Materazzi (Everton) Serie A winner, Champions League winner, World Cup winner, Everton yard-dog. Materazzi signed for Everton from Perugia in 1998 and played just twenty-seven games, managing to get sent off four times. 9. Mario Jardel (Bolton Wanderers) He came to Bolton Wanderers in 2003 at the age of thirty with an absolutely staggering goal scoring record behind him. For Vasco da Gama, Gremio, Porto, Galatasaray and Sporting Lisbon he scored two-hundred-and-sixty-two goals in two-hundred-and-ninety games. He played seven games for Bolton, looking like he’d never seen a football in his life. 8. Afonso Alves (Middlesbrough) Having a goal scoring record in the Dutch league that betters those of Van Nistelrooy and Ronaldo meant Alves was expected to light up the Premiership. He didn’t, and also caused massive problems for national newspapers, who couldn’t contemplate that his name wasn’t ALfonso. 7. Massimo Taibi (Manchester United) The first of three United flops on our list (there could have been plenty more). Signed for only £4.4m, it was the spectacularly hilarious that gets Taibi the number seven slot. Letting in that weak-as-piss shot from Le Tissier and blaming his studs for the gaffe. Then having five put past him as Chelsea beat United 5-0. Four games played then shipped back to Italy. 6. Tomas Brolin (Leeds United) Having helped Parma win the Coppa Italia and qualify for Europe for the first time in their history, Brolin joined Leeds in 1995 with a good reputation. A number of injuries meant he arrived at Leeds unfit (i.e. a porker). He played just twenty games, scoring four goals before he was loaned out for the next two seasons then finally given the boot. 5. Diego Forlan (Manchester United) Having come from South America with an exceptional record, no-one could have imagined the hilarity that Forlan would cause over the next two years. It took him eight months and twenty-seven games to score his first goal, and even that was a penalty. Seventeen goals in ninety five games was all Forlan could muster before being sold to Villarreal. 4. Fernando Morientes (Liverpool) A quality striker who had never been given a real chance at Madrid, always being behind the superstars. Despite that, he scored seventy-two goals for Real, then helped Monaco reach the Champions League final whilst on loan there for the 2003/2004 season. Morientes, being first choice, was expected to finally prove himself a top-class forward at Liverpool. The form that saw him take Monaco to the European final had seemed to have disappeared over the summer. He scored an average of one goal every five games and was sold to Valencia after one season. 3. Robinho (Manchester City) The Premiership’s most expensive man, £32.5m to be precise. Despite a good start to his City career, the second season was horrendous for him. Missing three months through injury and falling down the pecking order seemed to irk him. Anonymous for most the game, uninterested in tracking back and never going to get involved in a physical battle he ushered a move away from the club in January 2010. He is currently at Santos, where he’s made it clear he wishes to stay and be a big fish in a small pond. 2. Juan Sebastian Veron (Mancheter United) £28m was paid by United to sign an exciting, classy, technically brilliant midfielder form Lazio in 2001. Sadly they got nothing of the sort. There’s no doubt Veron was a gifted footballer, but he didn’t suit the Premiership at all. Less time and space on the ball and a much more physical game meant Veron never really showed what he was all about. He was flogged to Chelsea in 2003, a year later they wanted rid of him. 1. Andriy Shevchenko (Chelsea) Not quite as expensive as Robinho to City, but Shevchenko was probably the best out-and-out goalscorer on the planet at the time. Having won everything there was to win at AC Milan, he came to Chelsea for a new challenge (and plenty £££). While some foreign stars have always been questionable for their size or willingness to get stuck in, Shevchenko was as tough and mean as he was potent. Why it never worked for him is anyone’s guess. He scored just nine goals in forty-eight games over three years. Has there ever been such an exceptional player to disappoint the Premiership as much? Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Alberto Aquilani og Owen Hargy hadde også gjort seg på den lista Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Sikkert på 11 og 12.plass. Hvorfor er ikke Frank Strandli på lista? Endret 11. august 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det er direkte latterlig at dere kaller Aquilani en flopp, Gi mannen en sjanse til å få vist seg. Ja, han ble kjøpt skadet, mange betegnet han som flopp før man forventet ham skadefri..... Han må ivertfall få spille denne sessongen, så kan vi snakkes. Det er godt mulig han flopper, det er bare det at han har ikke gjort det enda. 2 Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Veron, Forlan og Aquilani på topp 10 tidenes flopper i Premier League? Tåplig. Men så er det vel opp til hver enkelt ape å finne ut hva han legger i ordet flopp da. edit: Ser det er snakk om dårligste kjøp ikke topp 10 flopp. Da kan jeg være mer enig. Endret 11. august 2010 av niko. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Aquilani er ikke på listen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå