Latias Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 TC23 blir matchvinner lol. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Nok en x United som klarer å finne netttet Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Burde ikke telle når keeper velger å gå opp på Dødballer, sikkert derfor det ikke ble dømt. Lov å bruke skjønn. Helt enig. Og det vil gjøre jobben mye lettere for dommerne! Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 For en merkelig halv sesong dette har vært.. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Synes det ikke burde være offside når sentringen kommer fra egen banehalvdel, eller ved dødball. Men jeg vet ikke hvordan regelen skulle vært, for å minske feildømming... Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Regelen bør endres til at keeperen er den eneste som er fritatt uansett. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Synes det ikke burde være offside når sentringen kommer fra egen banehalvdel, eller ved dødball. Men jeg vet ikke hvordan regelen skulle vært, for å minske feildømming... Hadde blitt Mye fisking da.... Regelen er gull slik den er i dag. Da kan en høy spenstig keeper gå høyt uten å oppheve offside. Så kan spillerne fiske frem til midten, men ikke lengre. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Regelen bør endres til at keeperen er den eneste som er fritatt uansett. Hvorfor? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Synes det ikke burde være offside når sentringen kommer fra egen banehalvdel, eller ved dødball. Men jeg vet ikke hvordan regelen skulle vært, for å minske feildømming... Hadde blitt Mye fisking da.... Regelen er gull slik den er i dag. Da kan en høy spenstig keeper gå høyt uten å oppheve offside. Så kan spillerne fiske frem til midten, men ikke lengre. Er ikke sikker på hva du mener med fisking. Men vet at det feildømmes mye med offside. Det er ikke gull. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Regelen bør endres til at keeperen er den eneste som er fritatt uansett. Hvorfor? skaper forvirring blandt dommerne, og keepern kan få betalt for en bærtur. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Synes det ikke burde være offside når sentringen kommer fra egen banehalvdel, eller ved dødball. Men jeg vet ikke hvordan regelen skulle vært, for å minske feildømming...Hadde blitt Mye fisking da.... Regelen er gull slik den er i dag. Da kan en høy spenstig keeper gå høyt uten å oppheve offside. Så kan spillerne fiske frem til midten, men ikke lengre. Er ikke sikker på hva du mener med fisking. Men vet at det feildømmes mye med offside. Det er ikke gull. Fisking er det man gjør når man ikke spiller med offside. Ligger langt framme og venter på ball. Typisk guttefotball. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Ah målsnik. Det kunne kanskje ende opp med flere mål. Og definitivt mindre feildømming. Og det vil du ikke ha noe av? Synes dommerene i PL gjør en dårlig jobb. Men det er ikke en nyhet, det har vært slik så lenge jeg har sett på. Jeg synes ikke det er en god ting at (kanskje) feil lag gikk av med 3 poeng pga feildømming. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Målsnik. Artig. Det ville ført til en kjedelig form for fotball. Etter min mening. EM lang pasning og kaotisk forsvar. Det ville ført til at alle lag måtte ligge lavt med forsvaret for å unngå fisking. Dermed mye mindre offensivt spill. Så nei, det ville ikke vært positivt i det hele tatt. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Liker du ikke hjørnespark? Lenke til kommentar
magb Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Det eneste jeg ville endret med dagens offside regel er at hele mannen bør være "bak linjen". Det blir alt for mange tvilsomme avgjørelser når konklusjonen ofte ekan høres ut som dette: "jo det var riktigtig dømt, det kan se ut som han har en skolisse som er lenger frem enn nesen på forsvarspilleren. Man skal jo egentlig være dekket mot slike avgjørelser gjennom regelen "er det tvil, skal det dømmes det angripende laget tilgode", men dette er noe dommerne aldri bruker i praksis. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Man skal jo egentlig være dekket mot slike avgjørelser gjennom regelen "er det tvil, skal det dømmes det angripende laget tilgode"Kan du vise meg hvor den regelen står?(regelen er bare et rykte og eksisterer ikke) Lenke til kommentar
magb Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Nei :ohmy: Aldri studert regelverket, men var sikker på at den eksisterte Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Men hvis man er i tvil skal man ikke dømme, og dersom det ikke dømmes kommer det det angripende laget til gode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå