Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

 

 

 

Alle de eksemplene du regner er det nok mindre enn en promille av utenlandske fans det gjelder (uansett hvilken vei). Har du tilhørighet til plassen hvor klubben kommer fra så er det litt mer logisk å bry seg. 

 

Tusenvis på tusenvis av fans i Norden og verden rundt heier på et lag i en plass de verken har tilhørighet til eller har vært og besøkt. Det er ikke noe galt i det, jeg er en av de selv, men da må man også sette det litt i perspektiv av og til. Jeg liker United og har fulgt med de siden jeg gikk på barneskolen. Det er moro å følge et lag, og gjør sporten mer interessant. Men om jeg skulle bry meg om hvilket land de som spiller på laget kommer fra så blir det litt teit. Å ville at United skal fostre opp personer innad i akademiet er greit, men de da ikke være engelsk.

 

Jeg har en kjærlighet for sporten og fotballkunsten, men det er bare tilfeldigheter som gjorde at jeg ble United-fan. Verden hadde ikke vært annerledes om jeg heiet på Arsenal, Liverpool eller Leeds. Morsomt å følge et lag og heie på de, men føler mange fotball-supportere er litt vel dramatisk. Snakker ikke bare her inne, er verre om man går på en fotballpub.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må jo se på helheten her. Hvorfor er spanske og tyske lag bedre enn engelske lag? Jo rett og slett fordi det produseres langt flere gode spanske og tyske spillere. De spanske spillerne ønsker seg til Barcelona og Real Madrid, de tyske til Bayern München. De ønsker seg ikke til Arsenal, Manchester United, Chelsea og City. Hadde det blitt produsert flere engelske spillere, så ville de ønsket seg til top 4 i England, ikke Tyskland og Spania. Derfor er det bekymringsfullt, ikke fordi man nødvendigvis heier på det engelske landslaget eller bryr seg om det romantiske aspektet ved spillere fra eget land i klubben.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at man godt kan heie på et lag i et annet land, men at man må ha et visst perspektiv på det hele. At du bryr deg om laget er helt greit, men det blir litt i overkant når jeg møter personer som har absolutt null, zero, nada, nicht tilknytning til for eksempel Manchester, men som "hater de der fucking scouserne!" eller omvendt. 

 

Selv ønsker jeg å se flere engelske spillere på engelske lag, av samme grunn som at jeg ønsker å se flere tyske spillere på tyske lag, spanske spillere på spanske lag, etc. For meg er turneringer som Champions League en "nasjonsturnering", og da ønsker jeg at jeg faktisk skal se engelske lag som spiller mot italienske lag. Når det nesten blir umulig å se hvor et lag er fra på lagoppstillingen mister det noe av sjarmen for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spanske og tyske lag er ikke bedre en engelske lag .

Hvis man ser ligaen under et.

 

I spansk fotball har du bare tre lag: Barcelona, Real & Atletico.

I tysk fotball har du stort sett bare BM, og 1-2 klubber rett bak som kjemper hardt.

 

Vi er i en kokoliga, som er mye tøffere fra topp til bunn, men problemet vårt er at topplagene ikke er så god som topplagene i de andre ligaene.

Lenke til kommentar

Hvis man ser turneringene EL og CL som svar, ja da er ikke den engelske ligaen noe bedre enn de andre, gjerne svakere. Derfor gleder det meg at Arsenal slo Bayern igår og jeg håper de gjør det på Allianz også.

 

I år er jeg veldig positiv til at engelske lag vinner i CL / EL. Jeg blir ikke negativ hvis et engelsk lag vinner begge turneringer. Det er på tide at de får vist seg litt fram igjen i toppen som Europas beste fotballag.

Lenke til kommentar

Hvis man ser turneringene EL og CL som svar, ja da er ikke den engelske ligaen noe bedre enn de andre, gjerne svakere. Derfor gleder det meg at Arsenal slo Bayern igår og jeg håper de gjør det på Allianz også.

I år er jeg veldig positiv til at engelske lag vinner i CL / EL. Jeg blir ikke negativ hvis et engelsk lag vinner begge turneringer. Det er på tide at de får vist seg litt fram igjen i toppen som Europas beste fotballag.

Det er vel også viktig at de gjør det bra for å beholde fire plasser i cl.....
Lenke til kommentar

Spanske og tyske lag er ikke bedre en engelske lag .

Hvis man ser ligaen under et.

 

I spansk fotball har du bare tre lag: Barcelona, Real & Atletico.

I tysk fotball har du stort sett bare BM, og 1-2 klubber rett bak som kjemper hardt.

La Liga-vinnere fra år 2000 og frem til i år: 4 forskjellige. 

 

Bundesliga-vinnere fra år 2000 og frem til i år: 5 forskjellige. 

 

Premier League-vinnere fra år 2000 og frem til i år: 4 forskjellige. 

 

Jeg beklager utrolig mye å ødelegge greiene dine med fakta her.

 

Vennligst spar meg alt pjattet om at den engelske ligaen er  en "kokoliga" .  Det er akkurat like mange lag som vinner / har sjansen til å vinne tittelen i England som det er i Spania og Tyskland. Det er ikke som om Stoke plutselig begynner å kjempe om tittelen, like lite som om Eibar eller Hannover gjør det i Spania og Tyskland. 

 

 

Endret av Mchansern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av ren nysgjerrighet: hvor mange forskjellige lag har inntatt de fire første plassene siden 2000?

 

Ddr tipper eg de andre ligaene har vesentlig større variasjon enn engelsk.

 

Tar man med de ti plassene øverst tipper eg kanskje England tar igjen.

 

Å kun ta med vinnere blir og litt tynt da et lag dermed kan ha vunnet 7 ganger og tre andre lag en gang hver.....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Avstanden mellom #1 og #20 i Premier League de syv siste sesongene:

 

08/09: 58 poeng

09/10: 58 poeng

10/11: 47 poeng

11/12: 64 poeng

12/13: 64 poeng

13/14: 56 poeng

14/15: 57 poeng

 

 

Avstanden mellom #1 og #20 i La Liga de siste syv sesongene:

 

08/09: 54 poeng

09/10: 65 poeng

10/11: 66 poeng

11/12: 73 poeng

12/13: 66 poeng

13/14: 65 poeng

14/15: 74 poeng

 

De siste seks sesongene (siden august 2009) har avstanden mellom topp og bunn vært større i La Liga enn i Premier League. Og siden 2009 har Premier League bare hatt to lag med i Champions League-finalen, nemlig i 2011 og 2012. 

 

Topp seks er sikkert bedre i Spania, men det er lagene under der som er mye svakere enn de samme lagene i England. Det er også dette AllFather snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

At PL er sterkere fra topp til bunn er bare vås og en myte. 

Tullball.

Jeg snakker ikke om liga mot liga, jeg snakker internt i ligaen.

Det er mindre forskjell fra bunnen av engelsk liga til toppen, en det er fra bunnen i f.eks Spansk liga.

 

Poengmessig ja. Men de dårligste lagene i La Liga slår lett de dårligste lagene i England. 

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Spansk fotball er en tyggegummiliga der Real Madrid og Barca kan vinne 8/9-0 på bortebane mot lag som ikke ligger i bunnen engang. 

 

United vant 8-1 borte mot Forest i 1999. Siden den gang har vel ikke noen vært i nærheten av det i England engang. 5-0 kanskje?

 

Siden 01.01.2010 har et lag vunnet med mer enn seks mål fire ganger i Premier League. 

Lenke til kommentar

Spansk fotball er en tyggegummiliga der Real Madrid og Barca kan vinne 8/9-0 på bortebane mot lag som ikke ligger i bunnen engang. 

 

United vant 8-1 borte mot Forest i 1999. Siden den gang har vel ikke noen vært i nærheten av det i England engang. 5-0 kanskje?

 

Siden 01.01.2010 har et lag vunnet med mer enn seks mål fire ganger i Premier League. 

Ehh. Kommer ingen vei med dette.  

 

Glem det. 

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...