Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ramsey fra Wales er vel britisk. Walcott/Oxlade Chamberlain engelsk. Dog ikkje mange, om det var poenget.

Nå ja, men det er ikke så mange sesonger siden Arsenal regelmessig spilte uten engelskmenn.

 

Det er vel bare Ramsey og Wilshere som spiller regelmessig fra start også.

 

Det har jo også blitt flere av de mindre lagene som kjøper utenlandske spillere. Fordi nå har de mere penger og den engelske ligaen er attraktivt. Se på West Ham og Swansea f. Eks. For at par år siden ville de ikke hatt nubbsjans til å hente folk som Ayew og Payet.

 

Selv lag som Watford har hentet gode, utenlandske spillere.

Lenke til kommentar

Det der er sykt skummelt for engelsk fotball. Kanskje på tide å endre systemet litt og håpe på at endringene kan føre til flere engelske talenter i framtiden. 

Skjønner at engelskmennene vil ha engelske personer i PL, men personlig så bryr jeg meg ikke. Hva har det å si for meg om de snakker et annet språk eller har litt annen look? Om de kommer fra Nederland eller Israel har vel ikke noe å si for oss?

 

BPL er på vei å bli den "ultimate ligaen", der lagene er satt opp av spillere fra hele verden. Hvorfor er det så ille? Hvorfor skal man begrense fotballen med å tvinge igjennom engelske spillere og holde tilbake nivået?

 

En grunn til at det er så få engelske spillere må jo være at de er dårligere, eller bare for få som satser på topp-fotball.

 

Dette er ikke bare rettet mot deg, men mot de som jobber mot et helt engelsk PL

 

edit: Og hvis de henter billige talenter utenlands kanskje det kan være med på å presse lønninger og overganger ned? Sett at ikke utenlandske klubber tar overpris bare fordi de vet at PL-lag har penger. Nå er vel det at lønningene går ned sånn ca det siste som skjer i fotballen, og det er et mye mye større problem enn at det er få engelske spillere.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Det handler jo litt om tradisjon og stolthet for klubben man bryr seg om da, om en kanskje ikke så mye for akkurat meg som er nordmann. Nå skrev jeg at det var sykt skummelt for engelsk fotball, ikke meg personlig. Jeg personlig ville helt klart ønsket at det var gode nordmenn på mitt favorittlag i Norge hvis jeg hadde hatt et, det gjelder forøvrig i alle mulige grener i samfunnet (Nei, handler ikke om hudfarge..).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å forstå konseptet "tradisjon og stolthet for klubben", men jeg presiserer igjen at det ikke handler om meg. Jeg personlig driter i det engelske landslaget og derav om hvor mange spillere vi har som er engelsk. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Det er som Espp skriver, tradisjon og stolthet. I United så hadde vi Class of 92. Det er utrolig mye stolthet rundt det hos fansen og hvis man bare kjøper spillere så hemmer det dyrkingen av egne spillere fordi det er mindre sjanser til at noen av dem skal få sjansen på A-laget. Det trenger egentlig ikke å være en som er engelsk så lenge vedkommende har tatt stegene i klubben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, egentlig stammer hele diskusjonen ut fra en setning jeg burde ha formulert annerledes. Det er ikke skummelt for engelsk fotball (PL) på noen som helst måte, det er skummelt for det engelske landslaget. At det er trist / kjedelig for engelskmenn at det er flere utlendinger i ligaen enn engelskmenn og hvorfor får bli en annen diskusjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det mest koko som finnes: 

 

nordmenn som bryr seg om det spiller engelske folk på favorittlaget sitt i england.

Cirka hvor mange kilometer unna kan du maks være før det er greit å bry seg om sånt? Siden du kritiserer mening A så regner jeg med du har en løsning B.

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den diskusjonen angåande pris har jo en hatt gåande her heime i Norge også. Eg er vel av den oppfatning at enkelte klubber tar altfor mykje betalt både for supporterutstyr og billetter.

 

No er det enkelt å dra fram den tyske modellen med fulle hus og lavare billettpriser her, men verden er jo ikkje alltid heilt svartkvitt heller.

Lenke til kommentar

 

Det mest koko som finnes: 

 

nordmenn som bryr seg om det spiller engelske folk på favorittlaget sitt i england.

Cirka hvor mange kilometer unna kan du maks være før det er greit å bry seg om sånt? Siden du kritiserer mening A så regner jeg med du har en løsning B.

 

Klart jeg har en løsning! Jeg er jo en raus og varm person. Den dagen man bor i England og har engelsk statsborgerskap kan man få lov til å klage på andelen engelske spillere i PL-lag uten å høres totalt molbo ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
 

Klart jeg har en løsning! Jeg er jo en raus og varm person. Den dagen man bor i England og har engelsk statsborgerskap kan man få lov til å klage på andelen engelske spillere i PL-lag uten å høres totalt molbo ut.

 

Hva om jeg da var nordmann, bosatt i Oslo og holdt med VIF og Sunderland. Så flyttet jeg til England, næmere bestemt Guernsey, og fikk engelsk statsborgerskap. Har jeg da rett til å klage på andelen norske spillere på VIF?

 

Hva om jeg siden flyttet fra England til Tyskland, men ikke hadde tysk statsborgerskap, og begynte å holde med Dortmund - får jeg da lov til å kritisere andelen tyske spillere på Dortmund, eller ville dette ikke kunnet tre i kraft før jeg mottok mitt tyske statsborgerskap? 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Herregud. Du skjønner da godt hva han mener uten å måtte gjøre deg dum.

 

Diskusjonen er vel hvorvidt det engelske landslaget er på vei ned, noe jeg mener det ikke er mtp. hvor ungt det er. Det er flere spennende spillere som slår igjennom i engelsk fotball as-we-speek. At det er opp-og-nedturer er vel ikke så uvanlig.

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...