Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Hvorfor flytte den? De største og beste lagene kommer fra noen få land i Europa. Det en jo en selvfølge at de dermed spiller i verdens største klubbturnering. Og det er nettopp disse lagene som genererer mest inntekter.

Dette her er en ekte ikke-diskusjon for å si det sånn. Gir ikke mening.

Norske lag klarer ikke å etablere seg i EL engang og du vil at de skal få fri adgang til CL..

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ser vi en ganske interessant statistikk. Fy flate hvor gode de i toppen er, det er egentlig helt vanvittig. Se på Hazard som mange mener har vært PLs beste spiller i år, og sammenlikn han med toppen. Ikke rart at England sliter i verdens største land, altså utlandet.  

254x5hl.jpg

Lenke til kommentar

Hvorfor flytte den? De største og beste lagene kommer fra noen få land i Europa. Det en jo en selvfølge at de dermed spiller i verdens største klubbturnering. Og det er nettopp disse lagene som genererer mest inntekter.

Som sagt; helt greit. Flytt turneringen til Asia og Usa annethvert år, og la enorme selskaper få kjøpe rettighetene til bruk av spillerne fra UEFA. Legg gjerne enda mer penger i potten, og dropp lag som Ludogorets, Midtjylland, APOEL, Molde, Bursaspor og og Legia Warszawa, og inkludér heller Spurs, Liverpool, Sevilla, Inter og Marseille, som gjerne er de nest-nestbeste i de store fotballnasjonene.

Dette må jo være bra, ikke sant? På den måten får vi enda høyere kvalitet på turneringen, enda flere penger genereres og enda færre ligaer samler seg rundt premiepengene fra turneringen. :w00t:

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lacazette er overraskende langt oppe. En spiller jeg hadde elsket å fått til Arsenal. Kan fort bli en ny Thierry Henry.

Lazacette og De Bruyne. Tenk det paret!

Ellers synes jeg slike oversikter er veldig misvisende. Umulig å sammenligne spillere på tvers av ligaer. Ronaldo f. Eks Hadde ikke puttet like mange mål i PL. De dårligste lagene i PL er langt bedre enn de dårligste i La Liga

Ozil er jo et glimrende eksempel. Herjet i La Liga, er høyst gjennomsnittlig i PL

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Ronaldo f. Eks Hadde ikke puttet like mange mål i PL. De dårligste lagene i PL er langt bedre enn de dårligste i La Liga

Ozil er jo et glimrende eksempel. Herjet i La Liga, er høyst gjennomsnittlig i PL

Ser absolutt ingen problem med å sammenlikne CR på tvers av ligaer. Han putta vel 31 nest siste sesongen han var her, og tallene har stort sett bare gått oppover. Hadde Ronaldo vært hos oss enda i sine toppår, de sist 2-3, så tror jeg fint han kunne putta 40 mål i PL også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ronaldo f. Eks Hadde ikke puttet like mange mål i PL. De dårligste lagene i PL er langt bedre enn de dårligste i La Liga

Ser absolutt ingen problem med å sammenlikne CR på tvers av ligaer. Han putta vel 31 nest siste sesongen han var her, og tallene har stort sett bare gått oppover. Hadde Ronaldo vært hos oss enda i sine toppår, de sist 2-3, så tror jeg fint han kunne putta 40 mål i PL også.

Jeg er ikke så sikker på det, en fuktig kveld på bortebane mot de i nedre delen er sinnsykt tungt i forhold til en fresh, deilig kveld i Spania

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så sikker på det, en fuktig kveld på bortebane mot de i nedre delen er sinnsykt tungt i forhold til en fresh, deilig kveld i Spania

Så fint at jeg slipper å tenke på synsingen din da, for Ronaldo har vist flere ganger at det ikke stopper han. Han har vist det med både ett og to mål.. Ja til og med hat trick i en regntung januar mot Newcastle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...