Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Joda, men det er ikke bare det heller da.. Når mourinho leder 3-0, så setter han inn en defensiv midtbanespiller. Når van Gaal leder 3-0, så setter han inn Wilson. Satt på spissen selvfølgelig, men han kunne gitt ungguttene mye mer spilletid, og fortsatt hatt god kontroll på gullet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At United har brukt Blackett et par kamper pga. en latterlig skadeliste, er ikke akkurat så veldig mye mer imponerende. 

Det du sier er jo direkte feil.

Blackett har 10 kamper denne sesongen, flere av dem har han startet selv med Evans som alternativ. Paddy McNair med 18 kamper. James Wilson med 12, startet foran skadefrie spisser flere ganger. I tillegg har han gitt både Tom Thorpe og Andreas Pereira debutene sine i PL. LVG har til og med startet Januzaj foran skadefrie spillere som Di Maria, Young og Mata.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

LVG har til og med startet Januzaj foran skadefrie spillere som Di Maria, Young og Mata.

Di Maria har jo vært helt forferdelig i 2015 så at Januzaj (Uniteds svar på Messi) får starte istedenfor skulle jo bare mangle..

Ja, enig. Men diskusjonen nå handler om bruk av unggutter og akademispillere.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at Chelsea er dårlige på å bruke unge spillere. Men sammenlikner man med City...  :laugh: 

Bruken av spillere som har spilt for/kommer fra eget akademi (f. 94 eller før) | Alle spillere f. 94 eller før, i 14/15 sesongen. CL/EL ble inkludert, United ingen minutter derfra.

?FC   Akademi |    f. 94
LFC: 4225 min | 8785 min
Utd: 2006 min | 3916 min
Ars: 1801 min | 3822 min
Che:  116 min | 1066 min
MCF:    0 min |  137 min

Endret av blured
Lenke til kommentar

Liker at du drar frem at det "kun" er Sterling og Ibe som noe negativt...

Tallene til City er krise. :p

Nvm: Leste igjen, og ser at det vel ikke er formulert som noe negativt, selv om det ligger i konteksten.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

På gjennomsnittsalder er City (26,64 år) faktisk tredje verst i de fem største ligaene i Europa, kun slått av Eibar og Atalanta. Ganske sykt. 

United har yngst gjennomsnittsalder i PL med 22,90, så følger Liverpool på med 23,07 og Arsenal med 23,11.

I Europa er det faktisk David Moyes sitt Real Sociedad som har det yngste laget, gjennomsnitt på 21,75. 

http://www1.skysports.com/football/news/11661/9846360/manchester-united-top-of-premier-league-table-for-bringing-in-youngsters

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

På gjennomsnittsalder er City (26,64 år) faktisk tredje verst i de fem største ligaene i Europa, kun slått av Eibar og Atalanta. Ganske sykt. 

United har yngst gjennomsnittsalder i PL med 22,90, så følger Liverpool på med 23,07 og Arsenal med 23,11.

I Europa er det faktisk David Moyes sitt Real Sociedad som har det yngste laget, gjennomsnitt på 21,75. 

http://www1.skysports.com/football/news/11661/9846360/manchester-united-top-of-premier-league-table-for-bringing-in-youngsters

Syns ikke den statistikken var så interessant. Det har jo ikke så mye å si når man fikk bli en del av førstelaget. Syns det er mer interessant å se på gjennomsnittlig alder på startelleveren til de forskjellige lagene.

Statistikken er et par måneder gammel, men gjelder vel sånn cirka enda.

Tottenham har den yngste startelleveren, etterfulgt av Liverpool, Soton, Newcastle og Arsenal.

City er på bunnen, og har altså den eldste gjennomsnittlige startelleveren.

http://www1.skysports.com/football/news/11662/9739209/we-look-at-the-oldest-and-youngest-starting-xis-in-the-premier-league

Lenke til kommentar

Nvm: Leste igjen, og ser at det vel ikke er formulert som noe negativt, selv om det ligger i konteksten.

Redigerte det, så at Ibe også var mye yngre enn jeg trodde og at han minuttene hans denne sesongen stort sett var i Championship. Var hovedsakelig ment som en presisering på at "akademi-minutter" hovedsakelig skulle gjenspeile i hvilken grad manageren gir unggutter sjansen (Sterling har f.eks. vært etablert i noen sesonger nå). Mens den andre bolken skulle vise den generelle bruken av unge spillere. Liverpool er uansett i en liten klasse for seg i begge tilfeller blant topplagene.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Er ikke lenge siden gjennomsnittet var mye høyere hos oss.

Stemmer, i fjor med Ferdinand, Vidic, Giggs og Evra var det rimelig mye høyere. Men Van Gaal har gitt ungguttene sjansen.

Syns ikke den statistikken var så interessant. Det har jo ikke så mye å si når man fikk bli en del av førstelaget. Syns det er mer interessant å se på gjennomsnittlig alder på startelleveren til de forskjellige lagene.

Statistikken er et par måneder gammel, men gjelder vel sånn cirka enda.

Tottenham har den yngste startelleveren, etterfulgt av Liverpool, Soton, Newcastle og Arsenal.

City er på bunnen, og har altså den eldste gjennomsnittlige startelleveren.

http://www1.skysports.com/football/news/11662/9739209/we-look-at-the-oldest-and-youngest-starting-xis-in-the-premier-league

Det er like interessant! Og spennende å følge disse to statistikkene om hverandre neste sesong, og hvor mange av disse ungguttene som klarer å etablere seg i førsteelleverne. Klubbene er jo i forskjellige situasjoner, noen er i ferd med å "bygge nytt", som United, Spurs og Liverpool, til dels Arsenal. Også spennende å se om City faktisk klarer å få opp noen talenter, eller om de fortsetter å kjøpe etablerte spillere. 

Lenke til kommentar

Situasjonen rundt City er veldig spennende. På den ene siden har de bygget opp et sinnssykt anlegg som burde være en talentfabrikk. På den andre siden er de under nøye gransking med tanke på FFP. De kan vel ikke kjøpe dyrt lenger, da er de i så fall avhengig av å selge noen av stjernene. Problemet da igjen er jo at mange av stjernene begynner å bli gamle. De kan vel enda få ganske mye penger for blant annet Aguero, Silva og Yaya for så å kjøpe yngre spillere av noe "lavere kvalitet". Spent å se hva de gjør. 

Lenke til kommentar

"Dette er et prosjekt som TV 2 har forbredt godt og du verden hvor godt det funket. Sesongen er snart slutt, men den hardtarbeidene gjengen fra Bergen hviler ikke på laurbærene. Nå ønsker de å utvikle suksessen med "Premier League-studio på turnè sesongen 2015/16".

I løpet av høsten 2015 ønsker de å flytte sitt Premier League-studio hele tre ganger til egnede lokaler."

Ja, for det studioet funka så jævlig bra. Sikkert gøy for de 50 som var i studio, men lyden var jo helt horribel for oss tusenvis av TV-tittere.
Lenke til kommentar

Mine venner har ikke klaga så mye på det i det siste, og det hadde vel med gjelden som de hadde i mange år etter åpningen å gjøre, men det er er morsomt bilde likevel.

11146610_1428173190556226_26876744244109

Og Arsenal var i CL finalen for 9 år siden. Det er like mange finaler som Juventus de 10 siste årene det.

Et vanvittig dårlig 'stikk'

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...