Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om de store ligaene, men i England har man disse:

Chris Ramsey, QPR (Premier League)

Chris Powell, Huddersfield (Championship)

Chris Hughton, Brighton (Championship)

Fabio Liverani, Leyton Orient (League One)

Keith Curle, Carlisle (League Two)

Jimmy Floyd Hasselbaink, Burton Albion (League Two)

Lenke til kommentar

1 av 20 i EPL.. 5%.

Hvor stor del av spillerne er "mørkhudede"? Mer enn 5% hvis jeg tipper..

Lenke til kommentar

1 av 20 i EPL.. 5%.

Det er nok mer sammensatt enn det. Kommer nok an på utdanningsnivå i landene mange av spillerne kommer i fra. Og ikke minst om ønsker videre. Ønske om å bli fotballtrener er nok også noe som kan sies å være kulturelt bestemt.

Alder har nok også mye å. Hva er gjennomsnittsalderen for managere i PL? Den er nok høy. Det forventes at man har opparbeidet seg en viss erfaring over endel år.

Nå er det jo managere fra hele verden i PL og ligaer generelt rundt i verden. Om noen år er det nok enda flere mørkhudede også.

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

1 av 20 i EPL.. 5%.

Hva har det egentlig med saken å gjøre? Det har jo ikke noe sammenheng overhodet. 

Hvor mange % mørkhudede managere må man ha før det er godkjent?

Lurer på hvor lang tid det tar før man begynner å spille homofil-kortet. Hvor mange managere i PL er homofile? Man sier jo at det er 1-2 per skoleklasse (ca 20stk?), altså 5-10%. Altså bør 1-2 managere i PL være homofile.

Eller hva med kvinner? 0% andel kvinnelige managere i PL. Hvor er feministene? Her bør de kjenne sin besøkelsestid. 

Jada, satt på spissen selvsagt, men det blir like dumt. Hvorfor skal "minoriteter" kvoteres inn? Det bør gå på kvalifikasjoner uansett kjønn/legning/hudfarge, men dette forstår tydeligvis ikke enkelte personer. Er spent på å høre hvilken klubb Barnes ikke har fått jobb i og hvem som eventuelt fikk jobben i stedet. 

Er så jævla lei av at rasekortet/feministkortet/homofili-kortet skal spilles ved enhver anledning og hvor årsaken til at man ikke får det som man vil sannsynligvis ikke er hudefarge/kjønn/legning. 

Sånn, tirade over. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

At han ikke har fått jobb pga. hudfarge tviler jeg kanskje litt på, men at det muligens er vanskeligere for en mørkhudet person å være manager tviler jeg ikke fullt så mye på, spesielt ikke når det gjelder de lavere ligaene hvor det er mindre innslag av mørkhudete spillere. Jeg hadde ikke blitt overrasket dersom en mørkhudet manager i League 1 eller 2 hadde hatt en vanskeligere hverdag enn andre. Jeg tror det er noen mørketall om holdninger til diverse grupper når du kommer mer ned på "gulvet". 

PS: Jeg sier ikke at hele det lavere engelske ligasystemet er rasister, jeg sier bare at i mindre klubber er det kanskje mer sannsynlig at en mørkhudet manager ville møtt motstand fra både egne spillere og supportere. 

PPS: Jeg er irritert over de som roper om rasisme hele tiden, men jeg er like irritert over de som går motsatt vei, og nærmest nekter for at rasisme finnes dersom du ikke får skriftlig og eksplisitt beskjed om at du ikke får jobben pga. din hudfarge. Institusjonalisert "hverdagsrasisme" er i høyeste grad levende. 

PPPS: Å bruke manglende jobbmuligheter eller hyppig sparking som fotballmanager som argument er særdeles vanskelig, i og med at managere generelt sett har dårligere jobbsikkerhet enn en Nord-Koreansk grensevakt. 

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

I Barnes sitt tilfelle har det ingenting med rasisme å gjøre, han er rett og slett en dårlig manager.

In a "dream ticket" style move, Barnes was appointed head coach of Celtic for the 1999–2000 season, working under Kenny Dalglish as director of football. After his appointment he later re-registered himself as a player but never played a competitive game for Celtic. This much-hyped appointment was unsuccessful, however, and included a shock Scottish Cup defeat at the hands of Inverness Caledonian Thistle in February (which gave birth to the famous headline from The Sun: "Super Caley go ballistic, Celtic are atrocious"). Barnes was sacked shortly afterwards, with Dalglish taking over first-team duties until the end of the season. Although Dalglish won the League Cup in the process, his contract was not renewed and the board decided to replace him with Martin O'Neill.

Barnes was officially named as manager of Tranmere Rovers on 15 June 2009, with Jason McAteer assisting him. He got off to a disastrous start, with Tranmere only winning three of their first fourteen games. During their time at Tranmere, Barnes and McAteer were allegedly dubbed "Dumb and Dumber" by the Tranmere players. On 9 October 2009, Barnes was sacked by the club six days after a 5–0 defeat at Millwall and a run of just two wins from eleven league games. He has since applied to become the manager of the Rwandan national team with Stephen Garside as his Youth Team Coach.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 av 20 i EPL.. 5%.

Hva har det egentlig med saken å gjøre? Det har jo ikke noe sammenheng overhodet.
Ikke så mye, men statistisk sett burde prosenten være i nærheten, og det er den ikke.

(det spiller ingen kvinner eller åpne homofile i EPL (så vidt jeg vet) så der treffer prosenten godt) :)

I Barnes sitt tilfelle er det andre årsaker enn hudfarge.

Lenke til kommentar

Nei, Viv Anderson var før han. Howard Gayle var før han i Liverpool også. Sikkert en del andre også, men de er de jeg kommer på i farten.

Latias er spot on. JB var/er nok ikke noen stor manager i mine øyne heller.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...