Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Den harde sannhet er at over de to neste sesongene forsvinner 11 av de nesten 15 poengene England leder over Italia med. Samtidig kommer Tyskland til å korte ned det korte forspranget på nesten 3 poeng til godt under 1.

Det skal ikke så mye til for at England plutselig mister en CL-plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Underholdende og spennende. Bare se på resultatene. Malaga slår Barcelona og alle blir totalt sjokkerte. I PL skjer dette annenhver runde omtrent. Topplagene har levert under pari denne sesongen (utenom Chelsea), men det er ikke noe nytt at bunnlagene sjokkerer.

Du bare vaser. Alle blir sjokkert av at Malaga slår Barcelona? Overraskende, men Barca har allerede fire tap i serien i år. Så nei, alle blir ikke sjokkerte. Vet ikke helt hvor grensen går for topplag, men City og Chelsea har hhv 3 og 2 tap etter 26 serierunder... annenhver runde indeed

Tempoet i PL er langt høyere enn i LL.

Lol. Hva bygger du dette på? Kan du komme med noen eksempler?

Ja wow, hele to og et halvt år! Jøss. Burde ha vunnet et lass av troféer! Og før det var han to år i Swansea. Først i Championship før han rykket opp med dem i første sesong. Deretter var målet å ikke rykke ned. Så ifjor var faktisk første gangen Liverpool kjempet om ligatittelen på lang tid. Hovedsakelig pga Suarez som dro til nettopp Barcelona, og Sturridge som har vært skadet halve sesongen.

Greier du noe annet enn stråmannargumenter? Nå må du slutte å tillegge meg meninger.

Kanskje du ikke har fulgt med på fotball så lenge?

Du falt så lavt? :rofl:

Når var det sist at et annet spansk lag enn RM eller Barcelona vant CL? 14 år siden. Var også da at noen andre enn Real eller Barcelona var i finalen hvis vi ikke regner med Atletico ifjor.

Siden 1982 er det kun tre engelske lag som har vunnet CL. Ett av disse lagene er det pengedopede jukselaget Chelsea. Helt enestående, selvfølgelig.

Er ikke uten grunn at Premier League er verdens mest populære liga ;) Sponsorinntektene og TV-avtalene taler for seg selv ;)

Skal alt dette tillegges nivået i ligaen? PL er en strømlinjeformet liga med svært få kontroverser. Blir rabalder fordi noen Chelseafans er litt uvørne på en metro i Paris.. I tillegg er PL et fantastisk produkt med fine og fullsatte stadion. Ellers er det verdt å nevne at Tyskland har lavere TV-inntekter enn både Italia og Frankrike. Dårligere liga?

Endret av Princeton
Lenke til kommentar

Engelske topplag er for dårlige til å utvikle gode engelske spillere. Det holder å se hvor bra det engelske landslaget gjør det i turneringer for å skjønne hvor skoen trykker. Syns nå jeg da.

Hva legger du i gode engelske spillere? Du må gjerne nevne en engelsk landslagsspiller som IKKE er utviklet av et engelsk topplag de siste 20 årene...

England har ikke gjort det spesielt godt siden EM 1996 (mulig hukommelsen svikter meg her...) Det har ikke vært en generasjon med mange gode engelske spillere som presterer godt på nasjonalt nivå. Tyskland, Spania og andre land får frem mange gode spillere fordi jeg tror klubbene er flinkere til å dyrke opp og få frem flere gode spillere samtidig.

Det er nok heller ikke spesielt sunt at omtrent alt av penger tilfaller PL-klubbene da klubbene under er i en annen verden økonomisk.

Lenke til kommentar

En annen faktor kan være at United rett og slett ikke er med. Spiller kanskje ikke spesielt bra for tiden, men vi har kommet ganske langt i CL uten å ha vært på vårt beste før. Tror nok at erfaringen og rutinen kunne ha gjort en liten forskjell, ihvertfall hvis vi hadde beholdt noen av veteranene som dro/la opp i sommer.

Hva hvis.. :) Ble ikke forøvrig United ydmyket av lille Athletic for et par sesonger siden..?

United og Chelsea er de to engelske lagene som har gjort det best i Europa de siste ti årene, og de har vist at de kan hamle opp med Europas beste lag; Chelsea slo ut Barca sist de møttes, mens United ble dømt bort mot Real Madrid. At du nevner den ene incidenten mot Athletic som grunnlag for Uniteds kvalitet i Europa gjør deg til akkurat like selektiv som de andre du diskuterer mot.

Og ja, jeg tror Premier League i sin helhet er tøffere enn La Liga, men at de beste lagene i de andre seriene (spesielt i Tyskland og Spania) har et høyere nivå. Å bruke Europacuper som sammenligning blir for dumt, fordi det kan omfatte alt fra hvor gode taktikere trenerne er (Benitez var jo en GUD i CL i Liverpool-tiden), hvor lite pause spillerne får i løpet av en sesong og hvordan fotballen spilles.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tempoet i PL er langt høyere enn i LL.

Lol. Hva bygger du dette på? Kan du komme med noen eksempler?

Tok deg seriøst til du skrev Lol. Det er en elendig diskusjonsteknikk og setter deg selv i et negativ lys.

For å valse over til noe om temaet, så kan du bare lese intervju med spanske spillere.

- Messi har sagt at han elsker engelsk fotball. Tempoet er høyere

- Valdes som nettopp kom til England fra Barca mener at nivået er høyere i Spania (nivå generelt eller hos Barca, er usikker), men tempoet er høyere i England.

Det finnes mange andre eksempel også (eksperter o.l.), men jeg gidder faktisk ikke bruke mer tid på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lang tid man jevnt over har med ball før man blir presset, tipper jeg?

Og jeg gjetter på at et godt eksempel på at det stemmer er hvordan Dortmund med kollektivt høyt og godt press i en periode tok både Bundesliga og Europa med storm.

Edit: Det gjelder jo Barca og, egentlig. Hele taktikken er jo basert på massivt tidlig press når de ikke har ball. Funket ekstremt bra i La Liga og i Europa. Antakeligvis er det noe som er jevnt over vanligere i PL enn i andre ligaer?

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Xabi Alonso uttalte vel at han syns det var godt å komme til Spania å spille fordi han fikk lengre tid med ballen og mulighet til å roe litt ned i løpet av en kamp. I England var det bare fullt kjør hele tiden, i starten av kampen like mye som på slutten.

Lenke til kommentar

Isåfall vil jeg påstå at Bundesliga har et høyere tempo enn PL. Veldig mange av Bundesliga-lagene har adoptert pressingen som Dortmund begynte med, og det er ligaen med høyest gjennomsnittlig løpedistanse. Møller Dæhli nevnte vel også at treningen i Tyskland er mye hardere enn det var i Cardiff. Det er også noe jeg har lagt merke til selv når jeg har sett Bundesliga-kamper. Det er generelt mer direkte spill, høyt press, og mindre fokus på ballbesittelse.

Lenke til kommentar

The Dutch FA (KNVB) has tested out having a video official in the stadium watching replays and advising the referee on key decisions via a headset.

It had wanted to extend the trial into the Dutch Cup next season.

However, an International Football Association Board (IFAB) meeting in Belfast said it wants more information.

Kan da ikke skade å teste det ut. Kommer jo aldri til å finne ut om det vil funke om de ikke tørr det en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...