Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Har det ikke? At klubbene må betale for fansens handlinger er ikke noe nytt. Dette er også relatert til selve kampen hvis det viser seg at det var tilreisende supportere.

Men nå har Chelsea ihvertfall sagt at de vil etterforske situasjonen. Hvis de kunne bannlyse de involverte hadde det vært fint, men en fin gest mot offeret i tillegg hadde jo selvfølgelig vært veldig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er åpenbart grenser for hvor langt man kan strekke dette ansvaret. Hva i all verden kan Chelsea gjøre med supportere som tar t-banen i Paris? Hva er hensikten med å straffe i en slik sak? Når det gjelder hendelser på stadion så har Chelsea et ansvar både borte og hjemme, da de enten står for sikkerheten og setter regler selv, eller videreformidler billetter osv. Men å straffe for hva en eller annen gjøk i Chelsea-utstyr gjør på t-banen er helt meningsløst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Om jeg noen gang skal rane en bank, skal jeg huske på å gjør det i en United-drakt og synge United-chants for full hals under hele ranet.

Lenke til kommentar

Enig i at det er litt feil å straffe klubben i situasjoner som dette. Allikevel er det så stort fokus på å få vekk rasisme fra fotballen, at noen MÅ straffes for å vise verden at "noe blir gjort". Vanskelig å finne de skyldige personene. Hvis det ikke blir konsekvenser av slik oppførsel, vil det heller aldri, aldri bli mindre av det.

Noen som kan tenke seg til en bedre løsning? Ikke at det vil gjøre noen forskjell uansett.

Om jeg noen gang skal rane en bank, skal jeg huske på å gjør det i en United-drakt og synge United-chants for full hals under hele ranet.

Gratulerer med 10 000 innlegg. Hipp hipp hurra. :fun:

Endret av G27
Lenke til kommentar

Hva har rane bank med United å gjøre? Ikke kom noe sånt tilfeldig tull.

@Herr Brun

Jeg sier ikke at dette er Chelsea sin feil, men det er direkte relatert til kampen og det kunne like gjerne ha skjedd på tribunen. Da hadde det vært enda verre, men Chelsea har likevel et ansvar for hva som skjer rett før og etter en kamp, da foran stadion, men dette kategoriseres som rasisme i fotball og hvis man bare skal overse det fordi det skjedde etter kamp så blir det feil.

Man må være ganske "simple minded" for å tro at dette har null relasjoner til fotballkampen.

Uansett, det ser ut til at Chelsea selv holder på med en etterforskning så får man bare håpe at de finner de skyldige.

Lenke til kommentar

"Dette er ikke rasisme"

"Dette har ingenting med Chelsea og gjøre"

"Sangen handler om Terry" (wtf?)

"Det var ikke så ille som det så ut som"

"Hvorfor skal klubben straffes for det noen få gjør?"

"Chelsea kan ikke gjøre noe med sånne som det der"

Hvis ikke dette er å snu ryggen til et åpenbart proble, så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Sjokk at Chelsea-fans bare snur ryggen til... Nope!

Du er jo rasist selv så hvorfor klager du? Bare se her: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2119806/Arsenal-fan-arrested-racist-abuse-Newcastle-midfielder-Cheick-Tiote.html

Dette betyr jo helt klart at hver eneste arsenal fan er rasist. Tipper alle Chelseafans her inne synes det er forkastelig, men vi reagerer jo når vi blir beskylt for det.

Endret av Aleks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dette er ikke rasisme"

"Dette har ingenting med Chelsea og gjøre"

"Sangen handler om Terry" (wtf?)

"Det var ikke så ille som det så ut som"

"Hvorfor skal klubben straffes for det noen få gjør?"

"Chelsea kan ikke gjøre noe med sånne som det der"

Hvis ikke dette er å snu ryggen til et åpenbart proble, så vet ikke jeg.

Jeg har ikke sagt noe som helst om at Chelsea ikke skal gjøre noe med dette, eller at dette på noen som helst måte er greit. Klubben etterforsker dette, og vil åpenbart utestenge de det gjelder dersom de finner ut hvem det er. Jeg antar klubben tar den jobben seriøst, hvis ikke er det synd. Oppførselen er åpenbart helt uakseptabel. Poenget er bare at det er helt meningsløst å straffe klubben for dette. Det er ikke å "snu ryggen til".
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke slikt at Chelsea som klubb har ansvar for flere millioner supportere på kampdager. Det er ingen som snur ryggen til heller. Vi sier alle det er forkastelig, men det er faen meg lavmål å beskylde en hel klubb som rasistisk fordi 10 personer finner på at det er kult å stenge en mørkhudet ute fra t-banen. DET er et eksempel på Jotun sitt ord: "GENERALISERING".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ikke slik at de faktisk var på vei til selve kampen om jeg skjønner det riktig? Da blir det feil å straffe klubben med store pengebøter eller tomme tribuner.

Er et begrenset antall supportere som reiser ned til kampene, så burde vel ikke være umulig å finne ut hvem noen av de ansvarlige er og heller straffe de direkte. Gjerne med anmeldelse og utestengelse fra klubben/kamper.

Om man først skulle straffe klubben, tving til de å kjøre en holdningsendring-kampanje (til X antall pund), eller noe annet proaktivt, i stedet for tomme tribuner eller pengebøter. Når klubber får bøter, hva går de egentlig til? Sikkert ikke noe relevant for det de ble dømt for.

Lenke til kommentar

Om man først skulle straffe klubben, tving til de å kjøre en holdningsendring-kampanje (til X antall pund), eller noe annet proaktivt, i stedet for tomme tribuner eller pengebøter. Når klubber får bøter, hva går de egentlig til? Sikkert ikke noe relevant for det de ble dømt for.

De kunne jo invitere fyren til en kamp på SB på VIP-plass samt. betale for reise og opphold. Det har de nok fint råd til.

Også kan man bare håpe at hendelsen ble anmeldt. Burde jo være en god del kameraer på slike steder så det burde ikke være en altfor stor jobb å få dem identifisert.

Endret av DaveSaves™
Lenke til kommentar

I england, og London spesielt, er jo Chelsea-fansen (og noen av klubbspillerne) kjent for å være litt «brune», og da snakker jeg ikke om hudfarge. Fint at det kommer litt oppmerksomhet i media rundt dette, så kan Chelsea få ryddet litt opp i rekkene. Det er f.eks kun en klubb som konsekvent synger anti-jøde sanger og lager gasselyder når de møter Spurs. Tror ikke at det er et stort problem men en liten del av fansen som fortsatt tror de lever på 70/80-tallet og drar med seg noen få ungdommer fra skråplanet. Forskjellen er at på den tiden var Chelsea en bakgårdsklubb men nå som de leker med verdenseliten må nok fansen finne seg i å oppføre seg de også.

Lenke til kommentar

Problemet er jo stort ikke bare i England, men over hele verden. Selv i "Verdens beste og multikulturelle land" Norge er folk villige til å gå opp i fjeset på folk og lage apelyder. Skikkelig opplæring og oppdragelse er nok den eneste kuren som funker, men det tar lang tid. Ikke at vi ikke skal bruke andre tiltak selvfølgelig.

Lenke til kommentar

"Uefa condemns all forms of discrimination and we are appalled by the incident which took place in the Paris métro on Tuesday. However, as it occurred away from the stadium, it is outside Uefas remit to act. It is a matter for the local authorities to investigate further and Uefa supports any action that is taken."

Source: Guardian.

Om straffen de som sang kan få:

"The Guardian reports that it those responsible could face at least three years in prison and a fine of 45,000, a buttock-clenching sum." - http://weaintgotnohistory.sbnation.com/2015/2/18/8060113/uefa-racism-chelsea-vs-psg

Det hadde ikke vært dumt. Kan ihvertfall skremme noen av disse idiotene til å sitte stille istedet for å gjøre slikt.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...