Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Fullstendig mongoloid dømming i Spurskampen, en 12-år gammel linjedommer som ikke kan offsideregelen. Stadig nye høyder i dommerstanden i PL. Har vært helt på trynet dømming i hele kampen og de kroner det med å annulere et mål for offside etter at målscorer Vertonghen var 5 meter på egen banehalvdel da pasningen ble slått.

At Chris Foy får dømme Spurs fortsatt er helt utrolig, jeg er overbevist om at han enten er stokk dum eller korrupt. Siden jeg sjelden tror på konspirasjonsteori så lener jeg meg til det første...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjedde under Chelsea kampen og. Sigurdsson slår en pasning tilbake, Costa er bak forsvaret, men det skal jo ikke være offside når det kommer fra en Swansea spiller. Linjedommer dømmer faktisk ikke, men hoveddommer velger å blåse offside på Costa. Hadde nok ikke blitt en målsjanse ut av det, men at PL dommere ikke er i stand til å forstå så simple regler er bare hårreisende. Sier seg selv at dømmingen i ligaen blir så dårlig når så enkle ting tolkes feil.

Lenke til kommentar

Er det mulig?

Spurs kommer til å havne på 5. plass pga målforskjell med ett måls margin. Dere leste det her først.

Hahaha! Jeg tenkte det samme da det skjedde. Minnet meg litt om Mendes scoring mot Utd, det var ikke langt unna at den ble direkte avgjørende i kampen om 4. Heldigvis fucket vi det opp på egen hånd :D

Lenke til kommentar

Bildet lyver litt siden Sunderland-keeperen var langt inne på Spurs' halvdel, men likevel en katastrofal avgjørelse av dommerteamet. Foy kunne jo selv se at Verthongen var på egen banehalvdel.

Spørs hva du mener med "lyver", for Pantilimons posisjon er fullstendig irrelevant.

Han kunne like godt sittet på tribunen, hadde fortsatt ikke endret noe som helst.

Så her må jeg faktisk bare si at Foy og dommerteamet får hjerneblødning, ingen vei utenom siden reglene er så klare som de er.

Linjedommeren trodde vel han var smart pga Pantillimon, men igjen, fullstendig irrelevant.

Lenke til kommentar

Bildet lyver litt siden Sunderland-keeperen var langt inne på Spurs' halvdel, men likevel en katastrofal avgjørelse av dommerteamet. Foy kunne jo selv se at Verthongen var på egen banehalvdel.

Spørs hva du mener med "lyver", for Pantilimons posisjon er fullstendig irrelevant.

Han kunne like godt sittet på tribunen, hadde fortsatt ikke endret noe som helst.

Så her må jeg faktisk bare si at Foy og dommerteamet får hjerneblødning, ingen vei utenom siden reglene er så klare som de er.

Linjedommeren trodde vel han var smart pga Pantillimon, men igjen, fullstendig irrelevant.

Keeperens posisjon er irrelevant i dette tilfellet ja siden det er onside uansett hvor han står. Men for folk som ikke så situasjonen og kun ser bildet, så er det naturlig å anta at keeperen er i mål, og i så tilfelle kan det virke som at det har blitt gjort to store blundere. Først og fremst med tanke på midtlinjen, men også mtp. at Verthongen hadde vært bak nest bakerste forsvarer.

Det jeg vil frem til er at det er keeperens posisjon som skaper tvil/misforståelse i hodet på linjedommeren, og da lyver bildet litt da vi ikke får sett keeperen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis keeperens plassering skaper tvil for linjedommeren i den situasjonen der er ikke linjedommeren skikket til jobben sin. Så enkelt er det.

For noen som driver med dømming på aller høyeste nivå er det der utilgivelig. Det faktum at det er fire dommere på gresset samtidig og at ingen har noen innvendinger på avgjørelsen gjør farsen komplett.

Men det er ikke noe nytt. Dommerne i PL suger pung.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Keeperens posisjon er irrelevant i dette tilfellet ja siden det er onside uansett hvor han står. Men for folk som ikke så situasjonen og kun ser bildet, så er det naturlig å anta at keeperen er i mål, og i så tilfelle kan det virke som at det har blitt gjort to store blundere. Først og fremst med tanke på midtlinjen, men også mtp. at Verthongen hadde vært bak nest bakerste forsvarer.

Det jeg vil frem til er at det er keeperens posisjon som skaper tvil/misforståelse i hodet på linjedommeren, og da lyver bildet litt da vi ikke får sett keeperen.

Men man trenger ikke vite at om det er to store blundere eller ei, bildet gir mer en nok informasjon som viser til hvor dårlige dommerne i PL faktisk er.

Hvis dette er en situasjon som gjør linjedommer usikker, så er det ikke håp for den dommeren...

Lenke til kommentar

Sannheten er jo at det må være 2 motstandere foran spilleren hvis han er på motstanders halvdel for at det ikke skal være offside.

Her er det klart onside, men hadde han vært bare så vidt over linja så hadde det vært offside.

Men likevel, man kan jo lure på hva som foregikk i hodet til dommerne...

Har du master i offside du eller?

Syke kunnskaper!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sannheten er jo at det må være 2 motstandere foran spilleren hvis han er på motstanders halvdel for at det ikke skal være offside.

Her er det klart onside, men hadde han vært bare så vidt over linja så hadde det vært offside.

Men likevel, man kan jo lure på hva som foregikk i hodet til dommerne...

Har du master i offside du eller?

Syke kunnskaper!

Master? Pffh.

Master er det dommerne som har, og du ser jo hvordan det går..

Har doktorgrad.

Heretter kan du kalle meg Dr. DaveSaves

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...