Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

^enig. For de fleste situasjoner vil dommerne kunne avgjøre i løpet av veldig kort tid. Noen veldig vanskelig situasjoner kanskje tar litt ekstra tid fordi dommerne som stirrer på video må avgjøre om det var kontakt eller ikke, men jeg tror det er verd det.

Ønsker et prøveår i PL for å se hvordan det kan fungere.

Lenke til kommentar

Må du gje deg.

1) De må løpe opp til kameraet, hekte av sveiven, løfte ned rullen.

2) Ta den ned til fremviseren, spleise filmen fast og tre båndet innpå.

3) Må sveive seg frem til riktig øgenblikk.

4) Klippe ut ønsket ramme, ta det med seg til mørkerommet for fremkalling.

5) Så ta med seg ønsket bilde i ønsket format til dommer slik at han trekke en konklusjon.

Det går jo 1 time minimum hver gang det skal sjekkes!

Lenke til kommentar

Videodømming og effektiv tid hadde vært knall og fått i fotball. Om de hadde spilt 60-70 minutter effektiv tid så hadde nok kampene neppe blitt kortere enn de er nå. En annen ting som hadde vært fint hadde vært at man forbud mot drøying av tid med cornerflagget, men det er vell ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Vil jo tro at fjerdedommer får jobben med å myse innom video....

På den måten vil ikke sjekk av video måtte føle til så mange stopp.

Nei, tror faktisk det blir en femte- og sjettedommer som får den jobben. Fjerdemann må jo passe på guttene på benken og ikke minst den viktige jobben med å vise nummer som skal av og på.

Lenke til kommentar

Effektiv tid er jeg ikke imot, da jeg er fryktelig lei drøying av tid og lignende.

Har litt mer blandede følelser når det gjelder videodømming. Fordelene er mange, men føler kanskje fotballen hadde mistet litt av "sjarmen". Er jo litt morsomt å ligge på sofaen/stå på tribunen og kjefte på dommeren :tease: Den store fordelen er dog at ligaen ville blitt 100% rettferdig.

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...