Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@BS:

Hah, parker eller ikke parker, juling blir det på dere :)

Hvordan kan du mene at vi parkerer bussen nesten hele tiden? Vi har spilt 5 serierunder og skårt 16 mål, nå tenker jeg ikke på fjorårets sesong, Mourinho har forklart hvorfor han spilte slik han gjorde i de store kampene.

Mot City var vi litt mer defensive enn vanlig, eneste laget som kan utspille oss, og en ting til, 1 av 5 ville jeg ikke ha kalt nesten hele tiden ;)

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Som et topplag er det uansett L-O-L når man faktisk parker bussen sin mot andre. Chelsea viser bare at de er et topplag, men tilhører ikke blant de beste.

Hvem som helst kan parkere buss, men det er ikke hvem som helst kan lage et offensivt lag og vinne alt. Som Arsenal i unbeaten-tid, Barca og ManU i et par år tilbake og ikke minst Bayern Munch.

Lenke til kommentar

Som et topplag er det uansett L-O-L når man faktisk parker bussen sin mot andre. Chelsea viser bare at de er et topplag, men tilhører ikke blant de beste.

Hvem som helst kan parkere buss, men det er ikke hvem som helst kan lage et offensivt lag og vinne alt. Som Arsenal i unbeaten-tid, Barca og ManU i et par år tilbake og ikke minst Bayern Munch.

Chelsea kommer til å overgå dette laget denne sesongen. De er ferdig med den vanskeligste kampen de har denne sesongen og kom unna uten tap. Ser ikke helt hvem de skal tape mot med den fantastiske troppen de har.

Lenke til kommentar

Chelsea kommer til å overgå dette laget denne sesongen. De er ferdig med den vanskeligste kampen de har denne sesongen og kom unna uten tap. Ser ikke helt hvem de skal tape mot med den fantastiske troppen de har.

Tviler ikke, Chelsea ser faktisk bra ut i denne sesongen. Men det spørs om de faktisk vil bli husket som et godt lag, eller et lag som parkert mot andre topplag? Det handler litt om ære også.

Altså jeg tror at Chelsea kan vinne over alle og alt hvis de spiller offensiv fotball uansett hva, men det tør de ikke. Det er besynderlig av Mourinho.

Lenke til kommentar

Tviler ikke, Chelsea ser faktisk bra ut i denne sesongen. Men det spørs om de faktisk vil bli husket som et godt lag, eller et lag som parkert mot andre topplag? Det handler litt om ære også.

Altså jeg tror at Chelsea kan vinne over alle og alt hvis de spiller offensiv fotball uansett hva, men det tør de ikke. Det er besynderlig av Mourinho.

Her skriver du så mye tull i to omganger at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne.

Chelsea er absolutt et topplag, kanskje Englands beste i år - og da sier det seg selv at hører til blant de beste som du så fint skrev. Manchester United har da vel også stilt defensivt for å "sikre" seg et resultat selv når de har dominert, og det tror jeg jaggu meg Arsenal har også (har ingen eksempel).

At Chelsea parkerer bussen av og til viser bare at de respekterer andre storlag, og er en taktikk som krever mestring for å utføre. De er ekstremt dyktige defensivt, og det er også utrolig vanskelig. Det eneste ankepunktet jeg har til den taktikken er at det er kjedelig å se på! Jeg ser fotball for underholdning og det blir lite underholdning i kamper hvor noen parkerer bak. Men ikke snakk om ære og sånn tull! De har scoret mer enn alle andre lag, og spilt mer underholdende enn andre i 4 av 5 kamper.

Edit: Arsenal hadde hatt godt av å teste den taktikken av og til, så hadde de sluppet å bli rævkjørt av andre storlag. Eller mener du at det er mer ære i å tape 1-6 så lenge man er offensiv og feiler på absolutt alt?

Endret av Espp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her skriver du så mye tull i to omganger at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne.

Chelsea er absolutt et topplag, kanskje Englands beste i år - og da sier det seg selv at hører til blant de beste som du så fint skrev. Manchester United har da vel også stilt defensivt for å "sikre" seg et resultat selv når de har dominert, og det tror jeg jaggu meg Arsenal har også (har ingen eksempel).

At Chelsea parkerer bussen av og til viser bare at de respekterer andre storlag, og er en taktikk som krever mestring for å utføre. De er ekstremt dyktige defensivt, og det er også utrolig vanskelig. Det eneste ankepunktet jeg har til den taktikken er at det er kjedelig å se på! Jeg ser fotball for underholdning og det blir lite underholdning i kamper hvor noen parkerer bak. Men ikke snakk om ære og sånn tull! De har scoret mer enn alle andre lag, og spilt mer underholdende enn andre i 4 av 5 kamper.

Edit: Arsenal hadde hatt godt av å teste den taktikken av og til, så hadde de sluppet å bli rævkjørt av andre storlag. Eller mener du at det er mer ære i å tape 1-6 så lenge man er offensiv og feiler på absolutt alt?

Var jo lurveleven her for noen uker siden da vi "parkerte bussen" på Emirates mot Besiktas når det var 10 min igjen og Debuchy ble utvist (eller noe slikt)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var jo lurveleven her for noen uker siden da vi "parkerte bussen" på Emirates mot Besiktas når det var 10 min igjen og Debuchy ble utvist (eller noe slikt)

Sikkert bare Chelsea-gjengen som ville ta "hevn" for at dere sier at parkerer hele tiden. Det er lov å sikre resultat og smart noen ganger. Det eneste gale er jo at det er litt kjedelig..

Lenke til kommentar

Beklager så mye at jeg har min mening om hva som er bra fotball! Beklager så mye!!! Fordet vil det si at jeg egentlig bare skriver tull.

Jeg har ikke sagt at Arsenal sitter med fasit, men jeg synes at Barca og Bayern Munch har gjort sine saker veldig bra. Det går ann å spille med måte. Chelsea begynte med å parkere bussen fra starten mot A-M ifjor, det var brutalt latterlig å se på. Man kan ikke kalle seg en mester når man spiller feig/passiv, men det er nå MIN MENING som er forresten bare tull.

For å si det sånt, Arsenal ligger altfor langt unna med dems dumhet. Men samtidig vil jeg si Chelsea ligger også litt langt unna (dog, ikke like langt unna som Arsenal) med deres feighet. Før de er i målet som det beste laget i verden.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Det blir uansett for dumt å mene Chelsea ikke er blant de beste fordi vi kan spille fotball på flere måter. Er det ikke nettopp det som gjør at man er blant de beste?

Liverpool hadde blitt seriemestere i fjor om de hadde lagt seg litt nedpå mot oss, og samme mot Sunderland. Isteden skulle de vinne 5-0 og dermed sklir det heller ut i ingenting. Samme med Arsenal, kommer på brua for å angripe uten i det hele tatt å ha balanse i laget sitt. Da blir man overkjørt når man møter sterkere motstand, og vinner heller ikke noe liga gull.

Pellegrini kan få mene at Chelsea er et små lag, men fordi Mourinho har en annen filosofi og tenker poeng fremfor å overbevise Pellegrini så betyr ikke det at Chelsea ikke er et av de beste lagene i verden.

Lenke til kommentar

Mourinho er god taktisk, men du verden når han setter laget opp defensivt i visse kamper er det like kjedelig som å se Norge i storhetstida med Drillo. Stort sett menigheten som liker laget da. Når det er sagt så syns jeg laget ser veldig bra ut denne sesongen så langt offensivt også. Kanskje det mest komplette laget i England, det er vel kun City som kan matche dem fysisk, taktisk og teknisk. Jeg er forsatt ikke så veldig glad i laget derimot.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...