Emils. Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Nei, jeg mener at Mr. Bs må slutte å tro at alle i arsenal er best. Men jeg tror muligens Øzil ville slitt med å spille seg inn i laget. Ville konkurrert hardt med Oscar om en plass på off midten. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 For lat for Mourinho-style, men allikevel var han blant Mourinho's favoritter i Madrid. Nå spiller ikke Mourinho likt med Chelsea som han gjorde med Real Madrid. Real Madrid spiller i en annen liga hvor de er overlegne og dermed kan spillere som Øzil "slappe" av mer på topp enn i PL. Hazard har forvandlet seg helt etter at Mourinho kom. Samme med Oscar. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Jaja. Hvis Chelsea har et såpass godt lag at kun kanskje Özil ville ha kommet seg inn på benken så burde dere vitterlig høvle over resten av ligaen i så fall. Tror både du og mr. BS overvurderer spillerene deres ganske greit. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Hvilke spillere mener du ville kommet inn i Chelsea laget? Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Du vet veldig godt at midtforsvaret og keeperen vår er veldig gode, men uansett hva jeg sier så vil du dra frem statistikk som viser at de slapp inn flere mål selv om de trolig under Mourinho med langt større beskyttelse fra midtbanen samt bedre taktiske grep fra manageren trolig ville produsert lignende tall. Ellers har man Ramsey, Özil og Alexis som alle kunne kjempet om en plass på laget deres. Men av de to første der så ville det kun vært plass til 1 av de. Enten så ville Özil ha danket ut Oscar eller så ville Ramsey ha gjort det, men da måtte Cesc ha blitt dyttet opp som offensiv midtbane. Sanchez på høyresiden. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Ja, det er vel Ramsey, Øzil, Sanchez og Kos som kunne kjempet om en plass i mine øyne. Courtois er nok for sterk til å bli danket ut av en annen keeper mtp. det nivået han holder. Jeg står uansett på mitt at Øzil ville måtte jobbe en del med det defensive arbeidet om han skulle danke ut en plass. Det er mulig at Sanchez ville danket ut Schurrle eller Willian. Han er vel sterke enn dem pdd. Kos kunne kanskje konkurrert med Terry om en plass også, men Terry/Cahill er utrolig sterke sammen. Endret 12. september 2014 av Emils. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Nå trenger man ikke å være dårlig om man ikke kommer inn på Mourinho sitt lag da. Mata feks. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Chelsea hadde vunnet ligaen med Mata. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 @Emils Terry og Cahill er utrolig sterke sammen og ditto det samme med Mertesacker - Koscielny. I mine øyne er disse to de klart beste midtstopperparene i PL pdd. Usikker på om hver og enkelt av disse kunne ha "danket" ut hverandre, men som par så mener jeg virkelig at Mertesacker og Koscielny ikke står tilbake for Cahill og Terry. Slik jeg ser det er Chelsea sitt førstelag ikke så vanvittig mye bedre enn Arsenal sitt, men dere har en manager som utnytter kvalitetene til spillerene hakket bedre og evner å ta taktiske beslutninger som hindrer ting som 8-2 på Old Trafford, 5-1 på Anfield og 6-0 på Stamford Bridge. Slik "ståa" er pdd. så er jeg fortsatt usikker på Debuchy, men ellers syntes jeg de andre 4 i vår bakre rekke er "top-notch". Det største problemet i mine øyne har vært mangelen på en partner til Ramsey, en venstrekant med fart, teknikk og fysikk (når vi spiller med Cazorla på kant så går ting ekstremt tregt og ting blir veldig forutsigbart) og en spiss av bedre kvalitet enn Giroud. Pdd. så mangler vi fortsatt den partneren til Ramsey. Alexis derimot ser ut til å være et godt kjøp og ute på venstre tror jeg han vil briljere med Özil sentralt og Walcott på høyre (når han er tilbake). Welbeck er også en spiller som jeg er usikker på. Jeg er veldig veldig positiv til kjøpet av Welbeck, men pdd. så vet man virkelig ikke hva man får annet enn god arbeidsinnsats. Så for min del så ville jeg tatt Azpilicueta (spelling?), Matic, Hazard og Diego Costa fra dere og puttet de rett inn på laget vårt. Courtois er selvsagt veldig god, men jeg er knallfornøyd med Szczesny og samtlige andre spillere der. Skulle dog selvfølgelig også ønske at man kunne banke litt taktisk vett inn i hodet på Wenger. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Enig i mye av det du skriver der. Spillestilen og manageren avgjør vel mye om hvilke spillere som passer inn osv. Jeg mener heller ikke at alle Chelsea spillere ville gått rett inn i Arsenal, mye pga. måten å spille på. Hos Mourinho må man jobbe, uansett posisjon. Derfor tror jeg at ikke så altfor mange fra Arsenal troppen ville gått inn i laget til Chelsea. Det kan selvfølgelig bli annerledes om spillestilen og arbeidsmoralen endres på. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Kanskje du heller må senke dine meninger om hvor gode spillere Arsenal egentlig har. For utenom Øzil har ikke Arsenal en spiller som kanskje ville kommet på benken til Chelsea. Tror du må senke dine meninger om hvor gode spillere Chelsea egentlig har. Koscielny - Mertesacker hadde lett tatt plassen til Cahill - Terry. Ramsey hadde fint klart å konkurere med Cesc, og Ozil + Walcott/Alexis hadde gått rett inn i laget. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Nei da er vi enige, men slik du skrev det i første innlegget i stad så oppfattet jeg det som om det litt BS over det som "alle spillerene våre er så jævlig gode generelt sett" Blir hvertfall interessant å se hvordan Wenger setter opp laget etterhvert. Med Welbeck, Walcott, Alexis, Chamberlain og Campbell så har vi sinnsykt mye fart fremover. Håper virkelig han går vekk fra å ha en playmaker på kanten (dreper meg litt innvendig hver gang Cazorla og særlig Özil starter ute på kanten). Med så mange raske spillere så blir det hvertfall vanskelig for motstander laget å presse oss høyt som forrige sesong når vi kun hadde Chamberlain som evnet å løpe fra en spiller. Tror det kan gjøre mangelen på en defensiv spiller hakket mindre, men det må virkelig komme inn en spiller med mer defensive fibre (og fysikk) på midten der hvis vi skal konkurrere med de aller beste lagene i f.eks. CL og toppoppgjørene. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Vil også legge til at Gibbs er bedre enn Filipe Luis og ville hatt en plass på benken i Chelsea. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Giroud ville også vært på benken forran Remy og Drogba. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Vil også legge til at Gibbs er bedre enn Filipe Luis og ville hatt en plass på benken i Chelsea. Det er vel vanskelig å si, siden de ikke har spilt noe særlig i PL samtidig ennå. Personlig så holder jeg en knapp på Luis, men vi får se Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Personlig så holder jeg en knapp på Luis, men vi får se Ikke uforventet. Gibbs er våres mest undervurderte spiller. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Personlig så holder jeg en knapp på Luis, men vi får se Ikke uforventet. Gibbs er våres mest undervurderte spiller. Koscielny på en god nr? Men er det isåfall altså så stor forskjell, at man ikke trenger å vente og se hvordan Luis presterer? Og at Gibbs er mye bedre uansett? Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Er to spillere på Arsenal som er god nok for Chelsea; Ramsey og Sanchez. Cahill pisser på alle forsvarere til Arsenal, Ivan og Azpi likeså. Kanskje Kos kunne kommet inn i stedet for Terry - men det er under sterk tvil. Özil kan ikke jobbe - er ikke uten grunn at Mata spiller for et bunnlag i Manchester. Welbeck blir spennende å se i Arsenal og han hadde en meget sterk landskamp forleden, men heller ikke han er god nok. Ei heller betongblokken Giroud. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Lol, Chelsea fansen er kjepphøye. Gleder meg til dere kommer på 3. plass denne sesongen og taper mot lag som West Ham og Aston Villa. Dere har ikke sjanse denne sesongen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Baserer du dette på de første kampene denne sesongen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå