Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkel fra 1990:

"Roberto Baggio (...) er fotballens dyreste spiller. I mai 1990 gikk han fra Fiorentina til Juventus for rekordsummen 16 millioner lire (ca. 80 millioner kroner)"

 

Tidene forandrer seg. Men er det egentlig til det bedre..?

 

Hva skal man gjøre da? La eierne av klubbene sitte igjen med milliarder i overskudd? Det er sånt alt fungerer. Se på lønnninger til skuespillere i dag kontra 80-90 tallet, i underholdnigsbransjen tjenes det penger som aldri før, fordi vi bruker penger som aldri før på det.

Lenke til kommentar

Egentlig synes jeg pengebruken ikke skal ha noe å si for oss supportere, og ihvertfall det å klage på bruken av det. Vi skal ikke klage når en spiller koster 10m pund for mye sånn egentlig. Vi er jo en del av grunnen til at det har blitt sånn, med våre kjøp av drakter, billetter, osv osv.

Det man kan klage på er klubber som aldri hadde "mye" penger som plutselig får det fra oil money o.l.

Endret av tc47
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig synes jeg pengebruken ikke skal ha noe å si for oss supportere, og ihvertfall det å klage på bruken av det. Vi skal ikke klage når en spiller koster 10m pund for mye sånn egentlig. Vi er jo en del av grunnen til at det har blitt sånn, med våre kjøp av drakter, billetter, osv osv.

Det man kan klage på er klubber som aldri hadde "mye" penger som plutselig får det fra oil money o.l.

 

Amen. Halleluja. Du er et geni

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Egentlig synes jeg pengebruken ikke skal ha noe å si for oss supportere, og ihvertfall det å klage på bruken av det. Vi skal ikke klage når en spiller koster 10m pund for mye sånn egentlig. Vi er jo en del av grunnen til at det har blitt sånn, med våre kjøp av drakter, billetter, osv osv.

Det man kan klage på er klubber som aldri hadde "mye" penger som plutselig får det fra oil money o.l.

Så investorer gjør galt i å spytte mye penger inn i et firma som lover godt, har gode kvaliteter og grunnlag for å vokse, slik at investorene kan bygge et mye større firma, som og skal drives selvstendig, for og til slutt selge seg ut etter noen år.

 

Er det urettferdig for konkurrentene til det firmaet som blir satset på?

Er det urettferdig for de fremtidige konkurrenten til selskapet når det blir større?

 

Sliter litt med å forstå hva forskjellen på såkalt private equity-selskap og hva f.eks. Abramovich har gjort i Chelsea FC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvordan har investeringen til Abramovich lønnet seg så langt i Chelsea egentlig?

Har du bodd under en stein dette overgangsvinduet? (og forøvrig det forrige)

 

Chelsea er på god vei til å bli selvstendige økonomisk, og trenger ikke lengre trekke gullkortet til Abra.

Lenke til kommentar

 

Hvordan har investeringen til Abramovich lønnet seg så langt i Chelsea egentlig?

Har du bodd under en stein dette overgangsvinduet? (og forøvrig det forrige)

 

Chelsea er på god vei til å bli selvstendige økonomisk, og trenger ikke lengre trekke gullkortet til Abra.

 

Og? Det jeg lurte på var enkelt og greit hvor mye penger Abramovic har tjent/tapt så langt på dette eventyret hans. Hvor mye må han selge for for at han skal gå i pluss? Såvidt jeg vet er det ingen private-equity selskap som driver veldedighet.

 

Ettersom jeg har nada peiling på hvor mye Abramovic hverken betalte for klubben eller har bidratt med i etterkant så spør jeg her, og forventet en litt annen respons enn om jeg har bodd under en stein.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan har investeringen til Abramovich lønnet seg så langt i Chelsea egentlig?

Har du bodd under en stein dette overgangsvinduet? (og forøvrig det forrige)

 

Chelsea er på god vei til å bli selvstendige økonomisk, og trenger ikke lengre trekke gullkortet til Abra.

 

Og? Det jeg lurte på var enkelt og greit hvor mye penger Abramovic har tjent/tapt så langt på dette eventyret hans. Hvor mye må han selge for for at han skal gå i pluss? Såvidt jeg vet er det ingen private-equity selskap som driver veldedighet.

 

Ettersom jeg har nada peiling på hvor mye Abramovic hverken betalte for klubben eller har bidratt med i etterkant så spør jeg her, og forventet en litt annen respons enn om jeg har bodd under en stein.

 

 

Det er et veldig sårt punkt. Best å ikke snakke om det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...