Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, det er nesten sånn jeg holder på på FM det. Kjøper alle de gode talentene i alderen 16-18ish og selger dem rundt 21-22 om de ikke klarer å bli gode nok til å være en squad player. Selger ofte de som ikke slår gjennom med grei profitt. Hender jeg driter meg ut selvsagt eller misser et og annet talent, men det er en kurrant business modell :) Spesielt de som blir dritgode når de er 22-23 og danker ut folk fra A-laget. Som jeg da gjerne selger for høye summer.

 

Husker jeg kjørte et spill med Vålerenga på en tid hvor det var ekstreme regler for hvor mange ikke-EU-borgere man kunne spille med. B-laget mitt, som jeg spilte treningskamper med, var av bedre kvalitet enn A-laget. Hadde drøssevis av Sør-Amerikanske landslagsspillere der som det kom inn bud på hele tiden. Mest idiotiske med det spillet var at jeg hadde vel etter hvert over 300 millioner pund i banken, men fikk kun bruke 5 millioner pund per spiller og hadde et lønnsbudsjett per spiller som var enda latterligere.

 

Men jeg vant CL med 'enga noen ganger allikevel da!

Lenke til kommentar

Her er en oppdatert liste de siste 9 årene (2005-2014). Det er selvfølgelig bare ca tall siden det er vanskelig å få eksakte tall på alle overganger. Har lagt til netto selv. Kilde: Transfermarkt.

 

Kjøp Salgt Netto

Man Utd 579 223 356
Real Madrid 977 468 509
Chelsea 765 372 393
Man City 808 223 585
Liverpool 642 384 258
Barcelona 613 275 338
Arsenal 361 308 53
Bayern M 352 158 94
Lenke til kommentar

 

26 spillere var det.

 

Here's the full group out on loan, and where they are currently playing:

 

(...)

 

En del av de er vel A-lagsspillere som ikke har vært gode nok og blir lånt ut fordi man ikke får solgt dem til prisen Chelsea vil ha?

 

Ja. Også er det endel som åpenbart ikke har noen fremtid i en toppklubb, slik som det som regel er de fleste plasser. Her er slik jeg rangerer de:

 

Ingen fremtid i Chelsea etter å ha prøvd seg:

 

Oriol Romeu - VTB Stuttgart

Marko Marin - Fiorentina

Victor Moses - Stoke

Ryan Bertrand - Southampton

Gael Kakuta - Rayo Vallecano

Fernando Torres - AC Milan

 

For dårlige for å slå til i en toppklubb:

 

Ulises Davila - Tenerife

Stipe Perica - NAC Breda

 

Umulig å vurdere noe særlig enda:

 

Jamal Blackman - Middlesbrough

John Swift - Rotherham

Mario Pasalic - Elche

Joao Rodriguez - Bastia

Matej Delac - Aries-Avignon

Islam Feruz - OGI Crete

Cristian Cuevas - Universidad de Chile

Wallace - Vitesse

Josh McEachran - Vitesse

 

Veldig lovende:

Christian Atsu - Everton

Nathaniel Chalobah - Burnley

Kenneth Omeruo - Middlesbrough

Patrick Bamford - Middlesbrough

Thorgan Hazard - Borussia Monchengladbach

Tomas Kalas - FC Cologne

Lucas Piazon - Frankfurt

Marco van Ginkel - AC Milan

Bertrand Traore - Vitesse

 

Nå er ikke jeg noen Wenger på å spotte talenter, og jeg har heller ikke sett alle spille, men det er mitt inntrykk av gjengen.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

 

Her er en oppdatert liste de siste 9 årene (2005-2014). Det er selvfølgelig bare ca tall siden det er vanskelig å få eksakte tall på alle overganger. Har lagt til netto selv. Kilde: Transfermarkt.

 

Kjøp Salgt Netto

Man Utd 579 223 356
Real Madrid 977 468 509
Chelsea 765 372 393
Man City 808 223 585
Liverpool 642 384 258
Barcelona 613 275 338
Arsenal 361 308 53
Bayern M 352 158 94

 

Det er en mye bedre statistikk å gå etter. Ufint å hakke på United med håndplukket statistikk der ditt eget lag kommer bra ut. Ser det ofte på teite "funnyfootball", "footballmemes" og annen drit. Kan godt holdes unna dette forumet.

Lenke til kommentar

Homegrown i PL er definert som følgende: En spiller som har vært assosiert med en klubb i England eller Wales i tre hele sesonger (evnt. i tilsammen 36 mnd) før han har fylt 21 år (eller til slutten av den sesongen han fyller 21). Hvilket land personen er fra, eller hvilke klubber i England/Wales han har spilt i er altså irrellevant, så lenge tiden overstide tre sesonger / 36 mnd før fylte 21år. En PL-klubb trenger minimum 8 HG spillere registrert hver sesong. (De fleste var sikkert klart over det, men til han over som tydeligvis ikke var det...)

Endret av blured
Lenke til kommentar

Homegrown i PL er definert som følgende: En spiller som har vært assosiert med en klubb i England eller Wales i tre hele sesonger (evnt. i tilsammen 36 mnd) før han har fylt 21 år (eller til slutten av den sesongen han fyller 21). Hvilket land personen er fra, eller hvilke klubber i England/Wales han har spilt i er altså irrellevant, så lenge tiden overstide tre sesonger / 36 mnd før fylte 21år. En PL-klubb trenger minimum 8 HG spillere registrert hver sesong. (De fleste var sikkert klart over det, men til han over som tydeligvis ikke var det...)

 

Kanskje han blander med "Club grown" eller hva det nå heter, som kreves for CL?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...