Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som tror Arsenal fullfører utenfor topp 4 er slike som aldri lærer. Utrolig gøy å se når de tipper oss utenfor topp 4 gang på gang, men det skjer aldri.

 

Problemet er at vi ikke har like gode forutsetninger i år som tidligere år. Allerede har vi begynt å fått skader på viktige spillere.

Lenke til kommentar

Men da har det ikke vært 2 andre lag med klart bedre spillere (og bredde), og 3-4-5 andre lag med ca. like sterk startellever og mindre skadeproblemer enn det dere har (historisk sett har dere jo alltid mange skader i løpet av en sesong). Jeg tror årets sesong blir veldig jevn, men at City og Chelsea kanskje stikker seg ut litt. Mulig ikke City gjør det, de har ikke overbevist så voldsomt hittil. Fortsatt alt for tidlig å si selvfølgelig.

Lenke til kommentar

3-4-5 lag med like sterk start ellever? Eneste som har sterkere eller like sterk start ellever som oss er City og Chelsea. Før var United med i bildet. Da var det United, City og Chelsea som så og si var garantert plass i topp 4. Hver sesong starter alltid med snakk om "dette er året Arsenal fullfører utenfor topp 4", "dette er året Tottenham kommer forran Arsenal på tabellen". Samme greie hvert år. Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å få seg selv til å tenke det samme gang på gang, og stadig ta feil. Idioti spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt mer olje i maskineriet så tar Arsenal 4. plassen i år også, tradisjonen tro, selv om jeg tror det blir tøffere enn foregående år. (Tottenham, Everton og Liverpool) Skal vi ha sjanse for PL- eller CL-trofé så må stallen forsterkes betydelig, fjerne skadeproblematikken og ha kontinuitet i kvaliteten gjennom en hel sesong. Ingen av de overnevnte har vært til stede de siste ti årene, mye på grunn av Emirates nedbetalingen. Nå er vi imidlertid økonomisk rustet for å gjøre noe med alle problemområdene, men fortsatt er progressjonen minimal.

 

Özil signeringen skulle være symbolsk for en ny kjøpspolitikk, der vi ikke skulle belage oss alene på morgendagens spennende talenter, der vi skulle beholde de beste, og forsterke der det var nødvendig. Etter knallstarten på vinduet var jeg overbevist om at vi skulle se nettopp det. Sannheten er at Sanchez er den eneste solide forsterkningen vi har gjort, resten er erstattet. Nå er det 50 timer igjen av vinduet, og fortsatt er det åpenbare hull i laget. Nå er Wenger en luring, så jeg er positiv. Men fansen forventer ikke lenger, de forlanger.

 

Skadeproblematikken er ikke en unnskyldning for dårlige resultater. At det, etter så mange, mange år, fortsatt ikke er adressert og fikset er et under. Nå er det et nytt apparat på plass, så får vi se. Det gir i hvertfall ikke umiddelbare resultater med 3 skader på de første tre kampene. Vi er så håpløst sårbare på dette punktet, noe som er svært uheldig i en av de tøffeste ligaene i verden.

 

Blir interessant å se hvordan det går mot topplagene i år. Det har hvertfall vært stort søkelys mot det, og Wenger har selv erkjent problemet og at noe må gjøres. Så ikke ut som om planen var på plass første omgang mot Everton hvertfall. Nå er det jo tidlig i sesongen så vanskelig å si.

 

Det mest frustrerende med å være Arsenalsupporter er at vi nesten er der. Det er ikke veldig mange grep som skal til for at vi skal være med helt inn. Men det er klart, når "nesten" er en gjennganger i ti år, så er det jo gyldig å spørre hvor nærme vi egentlig er. Jeg tror imidlertid få grep skal til.

 

FA-cupen smakte nydelig, men vi er nødt å sikte høyere nå. Kom igjen Wenger, hvis ikke tiden er inne nå så er den aldri det.

 

Sanchez-show i morgen, 1-3. COYG

Lenke til kommentar

Kjære deg, vi har tatt topp 4 plass med laaaaangt dårligere lag enn det vi har nå. Eneste viktige som er ute med langtidsskade er Giroud. Arteta, Gibbs og Walcott er tilbake etter pausen.

 

Kjære deg, da var sikkert de andre også svakere. Før City begynte å shoppe for milliarder?

Lenke til kommentar

Mye gøy denne helga, altså!

6-3-kampen, Liverpools grusing av et Tottenham "som er på vei opp igjen", Burnley og Leicester får med seg poeng mot "store" lag og City taper for Stoke! :D

 

EDIT: For ikke å snakke om at nedrykkstippede Aston Villa er på 3 plass.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...