Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*desperat forsøk på å få tråden tilbake på sporet*4

 

Hypotetisk spørsmål jeg kom opp med nå uten å tenke særlig gjennom det;

 

- Hva om det kom en regel som sa at i tillegg til å ha x antall engelske spillere i troppen, må startelleveren ha minimum 2-3 engelske spillere?

 

En fordel er vel at klubber må satse på å utvikle hjemlige spillere siden de må være gode nok til å spille kamper, de kan ikke bare stallfyll for å oppfylle kravene. De må i tillegg ha god nok bredde til å oppfylle regelen. Selvfølgelig, det må jo finnes unntak dersom det er mange skader, tett program, osv.

 

Kanskje noe sånt som at et antall engelske spillere må ha startet så-og-så mange prosent av kampene gjennom en hel sesong.

Lenke til kommentar

*desperat forsøk på å få tråden tilbake på sporet*4

 

Hypotetisk spørsmål jeg kom opp med nå uten å tenke særlig gjennom det;

 

- Hva om det kom en regel som sa at i tillegg til å ha x antall engelske spillere i troppen, må startelleveren ha minimum 2-3 engelske spillere?

 

En fordel er vel at klubber må satse på å utvikle hjemlige spillere siden de må være gode nok til å spille kamper, de kan ikke bare stallfyll for å oppfylle kravene. De må i tillegg ha god nok bredde til å oppfylle regelen. Selvfølgelig, det må jo finnes unntak dersom det er mange skader, tett program, osv.

 

Kanskje noe sånt som at et antall engelske spillere må ha startet så-og-så mange prosent av kampene gjennom en hel sesong.

 

Det vil sikkert bedre kvaliteten på engelske spillere og dermed landslaget. Samtidig går kvaliteten på ligaen ned, i alle fall til de engelske spillerne blir bedre. Men føler at dette blir å angripe problemet feil, Spania og Tyskland har ikke regler for dette, Spania har jo ikke kvoter for egenutvikla spillere, bare at det maks er lov til å ha 3 spillere utenfor EU/EØS/og enkelte afrikanske land.

 

Norge har jo samme problem som England, og også her har jo det med halvparten av laget skal være norske vært foreslått. Men hvis man virkelig ønsker at spillerne skal bli bedre, så må endringene starte mye lengre ned i systemet. Antall trenerne har jo gang på gang blitt tatt frem som eksempel, men også kvaliteten på trenerne og på trenerutdanningen er jo ekstrem sentralt.

 

Men uansett, er det lov? EU har vel ganske strenge lover på fri fly av arbeidskraft osv?

Lenke til kommentar

Premier League omsatte for over 30 milliarder kroner

Premier League er totalt overlegen som fotballverdenens største pengemaskin. På sju år har Premier League doblet sine totale inntekter. Interessen for engelsk klubbfotball virker umettelig. Forrige sesong omsatte ligaen for over 30 milliarder kroner.

 

Premier League har den sterkeste merkevaren. Jeg ser ingen andre ligaer som har større betalingsvillighet, og den blir neppe mindre populær framover. Underholdningsindustrien står sterkt, sier professor Kjetil K. Haugen ved Høgskolen i Molde til NTB.

Lenke til kommentar

Ganske sykt hvordan City har 4 klassespisser, og ingen av de klager nevneverdig over spilletid.

 

Så lenge det går bra med City går det nok greit at de ikke spiller altfor mye hver spiss. Nå var Aguero mye skadd forrige sesong også og det virket en del inn skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

Aguero er ute annen hver måned og Negredo er ikke helt inne i varmen (skade + dårlig form?). Tror Jovetic får spiller mer i år, noe jeg syns er spennende. Så han noen ganger i Fiorentina og jeg tror han kan vokse i City hvis han får spille.

 

Generelt bredden til City er syk. De kunne hatt to lag som begge kjempet om en plassering i toppen.

Lenke til kommentar

Be de skru av telefonen. De går jo alltid rundt og gnåler om at folk må sette seg ned.

 

Gjør de det? Har ikke jeg lagt merke til. Blir uansett vanskelig å kontrollere dette. En mobiltelefon er enklere å skjule enn en iPad. Pluss at klubbene må sette inn ekstra vakter for å kontrollere mobilbruken. Tror ikke dette blir en slager.

 

 

Om du kun har vært på Emirates, og det er dårlig stemning der, betyr vel ikke at det er det andre steder? Jeg synes stemningen på Stamford Bridge var elektrisk i alle fall. Nøt vært sekund, og jeg var ikke plaget av at folk satt på telefon. I tillegg så klarer ikke TV å fange opp stemningen på noen som helst måte. Det er bare Wikestad som tror han kan formidle stemning.

 

Må si meg enig her. De to gangene jeg har vært på Anfield har stemningen vært perfekt. Folk synger med å er gira til tusen.

 

 

Fliring.

 

 

Haha, genialt! Spesielt Chelski Bus Company :p

Lenke til kommentar

Ganske sykt hvordan City har 4 klassespisser, og ingen av de klager nevneverdig over spilletid.

 

I fjor var vel Jovetic skadet store deler av sesongen. Så ble vel Aguero skadet mot slutten av sesongen, før Negredo nå er skadet. Ikke vanlig å klage på spilletid når du uansett er skadet. Dzeko er vel den eneste som har holdt seg skadefri i løpet av året om jeg ikke tar feil. Så vil tro årsaken er at de har maks verdt 3 spisser som bytter på, dermed får som regel alle spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...