Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Det står at ballen er i spill når den beveger seg fremover. Det betyr ikke at den slutter å være i spill når den slutter å bevege seg fremover, bare at den ikke er i spill FØR det. Det kommer veldig klart fram når du leser avsnittet i sammenheng. Rett under står det nemlig klart og tydelig: "The referee decides when a penalty kick has been completed." (Det som jeg har sagt hele tiden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det står ikke der, fordi ballen er ikke "i spill" i en straffekonk. Du kan f.eks ikke løpe frem og sparke ballen i mål på retur fra keeper fordi så snart ballen slutter å bevege seg fremover er den ikke "i spill" lengre, i motsetning til når straffen tas under kampens gang.

Lenke til kommentar

Det er vel der Herr Brun og jeg tolker forskjellig. Jeg mener at det er unødvendig å spesifisere det (at ballen ikke er i spill) siden alle vet at ballen ikke er "i spill" i en straffekonk, utenom selve straffesparket.

 

I reglene om straffespark står det at ballen er "i spill" når den sparkes og beveges fremover.

 

Jeg tolker det da dit at så lenge ballen ikke lenger beveger seg fremover så er den heller ikke lengre "i spill". Merk at det kun gjelder i en straffekonk.

 

Sier ikke at det er fasit men jeg mener at den tolkningen er mer riktig en Herr Bruns siden jeg tok med en enda videre "sammenheng" enn bare regelen om straffespark, selv om jeg ikke presiserte det ;-)

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Last season in England, questions were even asked in Parliament after an incident involving Tottenham's Hugo Lloris. Knocked cold by an onrushing Romelu Lukaku, Lloris nevertheless played the remaining twelve minutes of the game, an attitude that one prominent head injury charity described as "irresponsible and cavalier". And in the World Cup final, German youngster Christoph Kramer was eventually substituted after taking a blow to the head, then reportedly approaching the referee a few minutes later and asking "Is this the final?"

 

The tension at the heart of the debate has always been a question of priorities and authority. In another incident at the World Cup, Uruguayan defender Alvaro Pereira, who briefly lost consciousness following a clash with England's Raheem Sterling, angrily remonstrated with his own team doctor after the medic indicated that a substitution would be required. Eventually, the player got his way and finished the game. It's perfectly understandable that players might want to continue, since they're generally a competitive lot and they've just taken a blow to the head. It's perfectly understandable that managers might also want them to, on the basis that they picked them and so think they should be playing. But it's as stupid as it is dangerous.

 

This is why the Premier League and you may want to sit down at this point have taken an eminently sensible decision and decided to remove the power from the players and give it to the doctors. From the beginning of the forthcoming 2014/15 season, a player suffering a head injury must leave the pitch and if will be for the club's doctor not the player; not the manager to decide if they can return. A third "tunnel" doctor will also be provided by the home team, who will assist in monitoring for potential concussions and will also keep an eye on television replays.

 

http://www.sbnation.com/soccer/2014/8/5/5971427/premier-league-new-concussion-prevention-procedures

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ville lagt til Calum Chambers. Han virker utrolig lovende fra det lille jeg har sett, og han kommer nok til å få spilt en del denne sesongen da han kan både spille midtstopper, høyreback og midtbane.

 

Hector Bellerin er også veldig lovende, og kan være får spilt litt denne sesongen nå som Jenkinson er på utlån.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

´

 

Videoen ble nok lagd av en liverpoolsupporter, litt for mange liverpoolspillere der. Og forresten jeg synes ikke at Ox er særlig spennende å følge med, siden han har begynt å være slapp og lat i ala Wilshere... siden de har "slått gjennom" og er engelske, det er ihvertfall min mening...

 

Og hvor er forresten Januzaj og Bentaleb? Kanskje lite objektivt, hva med Chambers? Jeg tror at han blir SICK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...