Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj. Helt forbanna villt at Chelsea lot han gå. Er som om vi skulle release Giggsy/Scholesy.

 

Chelsea skal ha tilbydd han ny kontrakt. Det var derimot Lampard som var med på å ta valget om at det beste ville være å forlate klubben.

 

Ditto. Lampard er en type som fortjener å spille i klubben til han selv velger å legge opp. Mulig han hadde en spinnvill lønn (og lønnskrav) da, men det burde fortsatt ikke være noe stress for en klubb som Chelsea.

 

Chelsea har vel nærmest snudd økonomien på hodet og drives godt nå iht. FFP. Om vi skal ha stallspillere for enhver pris blir det systemet ødelagt. Selvfølgelig skulle jeg ønske å se Lampard avslutte sin karriere i Chelsea, men da ville han gått fremfor en av de yngre spillerne. Han hadde neppe fått veldig mange kamper i klubben. Da siste sesong ikke var spesielt god, og sesongen før der var heller ikke noe å skryte over.

 

Roman har dessuten tilbydd Lampard en jobb ut livet når han legger ut. Så vil tro han kommer tilbake til Chelsea, og London, etter noen år i utlandet.

 

Det jeg derimot ikke liker er at han dro til City.

Nå som Chelsea med toppet lag og sine "spisser" ble banket av Indre Toten Jenter 14, tror dere de vil bli i nevneverdig bedre form den siste måneden før det smeller i gang?

 

Leste du kun overskriften på Dagbladet.no, som hevdet vi stilte med toppet lag?

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Helt riktig det Jotun. På straffekonk så må ballen gå direkte i mål. Den kan ikke skytes i tverrligger, og sprette i mål, det er bom.

Det du sier her gir ingen mening, jeg antar det du mener er at den ikke kan gå i tverrligger og så ut igjen.

 

Den regelen klarer jeg ikke finne igjen her: http://www.fifa.com/mm/document/afdeveloping/refereeing/law_14_the_penalty_kick_en_47369.pdf i delen om straffekonk. I så fall er det opp til dommerens skjønn, og da er det ikke "feil" å dømme mål så lenge han ikke har dømt den ute.

Lenke til kommentar

 

Nå som Chelsea med toppet lag og sine "spisser" ble banket av Indre Toten Jenter 14, tror dere de vil bli i nevneverdig bedre form den siste måneden før det smeller i gang?

 

Leste du kun overskriften på Dagbladet.no, som hevdet vi stilte med toppet lag?

 

Courtois, John Terry, Cesc Fàbregas, Nemanja Matic, Diego Costa og Fernando Torres er vel ikke B lagsspillere er de?

 

:)

Helt riktig det Jotun. På straffekonk så må ballen gå direkte i mål. Den kan ikke skytes i tverrligger, og sprette i mål, det er bom.

What?

 

Det kan umulig stemme, i en av kvart/semifinalene i VM gikk virkelig ballen stang inn?

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

 

 

Nå som Chelsea med toppet lag og sine "spisser" ble banket av Indre Toten Jenter 14, tror dere de vil bli i nevneverdig bedre form den siste måneden før det smeller i gang?

 

Leste du kun overskriften på Dagbladet.no, som hevdet vi stilte med toppet lag?

 

Courtois, John Terry, Cesc Fàbregas, Nemanja Matic, Diego Costa og Fernando Torres er vel ikke B lagsspillere er de?

 

:)

 

Nei, absolutt ikke. Av de som startet i går ville nok Courtois, Apzi, Terry, Luis, Fabregas, Matic og Costa spilt. I tillegg ville Cahill, Oscar, Hazard og Schurrle kommet inn vil jeg tro. Det er uansett litt rart å legge så veldig mye i en pre season kamp. Motivasjonen er nok mer siktet inn mot PL for spillerne. Det er vel i utgangspunktet ungguttene som gir 100% i de kampene. Tviler på at vi hadde tapt om kampen i går hadde hatt noen betydning.

 

Jeg blir lei meg av å se at Dagbladet setter Torres på som en av de beste spillerne i Chelsea :(

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

 

Helt riktig det Jotun. På straffekonk så må ballen gå direkte i mål. Den kan ikke skytes i tverrligger, og sprette i mål, det er bom.

What?

 

Det kan umulig stemme, i en av kvart/semifinalene i VM gikk virkelig ballen stang inn?

 

Vel, her snakker vi om ut fra mål igjen.

 

Det var en diskusjon her på forumet nettopp pga videoen eg linket til, men sånne ting er ikke eg i stand til å finne. Da må noen med søkekunnskaper lete.

 

Mener det var noen regler noen fant. Men finner hvertfall ingenting i de "offisielle" reglene.

Lenke til kommentar

Trodde reglene var slike at ballen måtte gå fremover, og da er straffesparket slutt når ballen slutter å gå fremover.

Det er mange som påstår det, men jeg finner ingen regler som finner det. Jeg finner en oppsummering av reglene fra FIFA (se forrige side), men der er det ikke nevnt. Og når det ikke er nevnt, så er det opp til dommerens skjønn.
Lenke til kommentar

 

Trodde reglene var slike at ballen måtte gå fremover, og da er straffesparket slutt når ballen slutter å gå fremover.

Det er mange som påstår det, men jeg finner ingen regler som finner det. Jeg finner en oppsummering av reglene fra FIFA (se forrige side), men der er det ikke nevnt. Og når det ikke er nevnt, så er det opp til dommerens skjønn.

Iflg "laws of the game" (regel 14) så er ballen "i spill" så lenge den beveger seg fremover.

 

En straffe tatt under kampen kommer jo umiddelbart "i spill" så snart straffen er tatt og derfor blir det riktig å dømme mål i en situasjon som over.

 

MEN, i en straffesparkkonkurranse slutter ballen å være "i spill" i det den ikke beveger seg fremover og da blir det riktig å ikke dømme mål.

 

Det er ihvertfall slik det står i reglene.

 

http://www.fifa.com/aboutfifa/footballdevelopment/technicalsupport/refereeing/laws-of-the-game/law/newsid=1290872.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...