Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er litt latterlig å begynne å bable om at lønninger er for høye etc... Det er vi, OSS supportere som gjør at de har disse lønningene. Med en klubb som f.eks United som fyller en stadion på 70.000+ så er det ikke rart at det blir høye lønninger for de som spiller der. Er bare naturlig at det er mye penger det er snakk om i fotball.

 

Pluss millioner av tvseere som betaler dyre abonnemang for å få se. Og som kjøper mye klubbutstyr og dermed blir klubbene veldig attraktive for reklame. Snøballen ruller og den blir gigantisk før den stopper.

Lenke til kommentar

Haha, er 1T-matte virkelig så lett? :lol:

 

"I en oppskrift på fårikål står det at 1,2kg kjøtt og 1,6kg kål passer til fire personer. Hvor mye kjøtt og hvor mye kål må vi kjøpe inn til fem personer?"

 

Må jeg først regne om så det passer én person og så gange med fem, eller finnes det en "enklere" metode?

Hvor mer enkelt vil du ha det da? 1,2kg/4*5=1,5kg kjøtt. 1,6kg/4*5=2kg kål.

 

400 gram kål? :sick: Hvem orker det, i hvert fall når man har 300g kjøtt samtidig?

Lenke til kommentar

Haha, er 1T-matte virkelig så lett? :lol:

 

"I en oppskrift på fårikål står det at 1,2kg kjøtt og 1,6kg kål passer til fire personer. Hvor mye kjøtt og hvor mye kål må vi kjøpe inn til fem personer?"

 

Må jeg først regne om så det passer én person og så gange med fem, eller finnes det en "enklere" metode?

Hvor mer enkelt vil du ha det da? 1,2kg/4*5=1,5kg kjøtt. 1,6kg/4*5=2kg kål.

 

400 gram kål? :sick: Hvem orker det, i hvert fall når man har 300g kjøtt samtidig?

 

Hysj, ikke hjelp han. Da lærer han ikke noe selv, hirrhirr

Lenke til kommentar

Haha, er 1T-matte virkelig så lett? :lol:

Det var sånn oppgave nr. 2 i hele boka i kapittelet som var oppsummering fra ungdomsskolen eller noe.

Om du slet på den der bør du bytte til 1P-matte fort som svint. Blir en del verre. :p

P-matte har jeg fra før. Poenget her er at jeg ikke har noen som kan forklare det og jeg synes boka forklarer veldig dårlig. F.eks. på den siste oppgaven i den delen jeg akkurat fullførte hadde ikke boka nevnt et ord eller hadde et eneste eksempel på hvordan man skulle klare oppgaven.

Lenke til kommentar

Husker 1. klasse da vi skulle velge mellom P og T. Hadde 1 uke med T før jeg bytta til P. P-matte :love:. "Kåre har 6 bananer, men så mister han 25 % av bananene. Hvor mange bananer har Kåre igjen?".

Valgte også P-matte fordi det var enklest. Men å ikke ha T-matte setter en liten stopper for min drøm om å bli rakettforsker, derfor jeg tar jeg T-matte nå. Hvorfor betale 6-7000kr for å ta faget på en skole når man har dere? :)

Lenke til kommentar

Privatisteksamen? :D

Hell yeah. Har "allerede" (dvs i en alder av 21) fullført VGS ved å møte opp på privatisteksamener uten å ha lest. Nå starter arbeidet med å få karakterer jeg kan telle til uten å bare måtte bruke 2 fingre.

Så du har fått vitnemål nå? hihi..

 

Husker 1. klasse da vi skulle velge mellom P og T. Hadde 1 uke med T før jeg bytta til P. P-matte :love:. "Kåre har 6 bananer, men så mister han 25 % av bananene. Hvor mange bananer har Kåre igjen?".

 

Veldig spent på svaret og hvordan han klarte å miste 25% av bananene.

Det må du regne ut selv, og den ene bananen knakk i to.

Lenke til kommentar

Privatisteksamen? :D

Hell yeah. Har "allerede" (dvs i en alder av 21) fullført VGS ved å møte opp på privatisteksamener uten å ha lest. Nå starter arbeidet med å få karakterer jeg kan telle til uten å bare måtte bruke 2 fingre.

Så du har fått vitnemål nå? hihi..

Okey en liten løgn der da. Jeg mangler ett fag som jeg har hatt eksamen i 3 ganger. Satser på å stå denne gangen hvor jeg faktisk skal lese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...