Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske utrolig at Spurs har fått 4 straffer da vi, i likhet med Arsenal, er jo aldri innenfor motstanderens 16-meter.

 

Usikker på kilden og hvorvidt det stemmer, men leste at Liverpool har fått like mye straffer i løpet av denne sesongen som Tottenham har fått siden 1987. Høres merkelig ut, men artig om det stemmer.

Lenke til kommentar

Lett å si at dommerne er pro Liverpool, men min generelle oppfatning er at de er like hårreisende for samtlige. Du husker vel Ramires sin straffe mot WBA, Aleks?

 

 

Det skal dog sies at flere av Liverpool sine har vært rimelige billige...

 

 

EDIT: Btw, hvor mange har Arsenal fått? Dårlig hukommelse :p

Husker den ja? Jeg tenkte bare det var interessant med statistikk om det siden det ble diskutert. Så langt jeg har fått med meg har bare Liverpool fått 2 straffer de ikke skulle hatt, og ingen av de har endret utfallet av kampene som ble spilt.
Lenke til kommentar

"men det er jo karma siden han filmer så mye")

Problemet til Suarez er overgestikuleringen og at han hyler som en stukken gris vær gang det er kontakt innenfor 16-meteren. Selv om han rettmessig skulle hatt straffe i flere situasjoner blir han ikke alltid tatt seriøst nettopp på grunn av dette.

 

For eksempel situasjonen på Stamford Bridge der han blir felt. Han snur seg nesten mot dommeren og veiver med armene før han lander.

 

En vanvittig spiller, som har litt å jobbe med på akkurat det punktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"men det er jo karma siden han filmer så mye")

Problemet til Suarez er overgestikuleringen og at han hyler som en stukken gris vær gang det er kontakt innenfor 16-meteren. Selv om han rettmessig skulle hatt straffe i flere situasjoner blir han ikke alltid tatt seriøst nettopp på grunn av dette.

 

For eksempel situasjonen på Stamford Bridge der han blir felt. Han snur seg nesten mot dommeren og veiver med armene før han lander.

 

En vanvittig spiller, som har litt å jobbe med på akkurat det punktet.

 

+1

Irriterer meg like mye over det hver gang. Hadde Suarez falt som en normal spiller, så ville han fått MYE flere frispark, og evt straffespark.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke du finner noen som syns det er kult, men det betyr ikke at dommeren ikke skal gjøre jobben sin fordet om? Ta f.eks Etoo og Ox sine fellinger av han - begge klare straffer som dommeren ser, men unnlater å dømme fordi det er Suarez. Man kan klage så mye man vil på Suarez, men fotballspillere har visse friheter til å være drittunger på banen. Dommerne derimot skal følge reglene 100%, og ikke forskjellsbehandle.

Endret av Schweigaard
Lenke til kommentar

Det er ikke slik at de ikke dømmer straffe fordi det Suarez. Det hender de ikke dømmer straffe fordi Suarez gjør jobben vanskeligere for de. Med mindre dommerne er 100% sikker på at det er straffe er det vanskelig å vite om det er straffe eller ikke straffe slik som Suarez overspiller. Da blir det nærmest 50/50, og dommerne vil ikke gjøre feil, dermed er det lettere å ikke gi straffe.

 

Suarez skyter seg selv i foten ved å overspille gang på gang. Dommerne har for lengs skjønt at han overspiller ofte. Hadde han latt være å overspille så til de grader ville han fått straffer der han skal ha det.

Lenke til kommentar

Tror ikke du finner noen som syns det er kult, men det betyr ikke at dommeren ikke skal gjøre jobben sin fordet om? Ta f.eks Etoo og Ox sine fellinger av han - begge klare straffer som dommeren ser, men unnlater å dømme fordi det er Suarez. Man kan klage så mye man vil på Suarez, men fotballspillere har visse friheter til å være drittunger på banen. Dommerne derimot skal følge reglene 100%, og ikke forskjellsbehandle.

Poenget er at Suarez gjør jobben for rettferdighet ekstremt mye vanskeligere enn det den trenger å være.

 

Å si at spillere kan være drittunger mens dommerne må gjøre jobben sin er jo en usunn holdning for sporten. Jeg er enig i at dommernivået er generelt svakt, men jeg kan også forstå at det er ekstremt vanskelig i noen tilfeller med slike type spillere.

 

Jeg er for videodømming etter behov og etterspørsel fra hoveddommer.

Lenke til kommentar

@Brightside - mye mulig.

 

@Patrick - 100% uenig. Synes spilleren heller bør straffes av FA hvis det er noe som skjer over lengre tid. Dommeren skal gjøre jobben sin helt upartisk, så robotisk som mulig.

 

Hvis dommeren plutselig skal begynne å ta høyde for spillerenes rykter, vil det bli alt for mye surr, som det jo i realiteten allerede er. Enkelte spillere har en tendens til å bli favorisert av dommeren. Jfr. Gerrard for eksempel, og se hvor stor innflytelse han har hatt på dommere opp gjennom årene. Hadde en lang periode der han drev med massevis av filming, men ble aldri straffet noe særlig for det - heller motsatt.

 

@Liquidkey - Hvorfor er det usunt å si det? Fotballspillere har i realiteten lov å bryte regler, inneforstått med at dommeren kan velge å straffe dem. Siden dommeren ikke har god nok oversikt, er det verdt å gamble, og å ta sjansen til å filme/overspille i boksen. Hvis ingen tar et oppgjør med det blir det ikke gjort noen forandringer. Videodømming er nok løsningen, og vil fungere som avskrekkende spesielt for filmere.

Endret av Schweigaard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...