Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arsenal defender Kieran Gibbs was sent off the pitch after Alex Oxlade-Chamberlain handled the ball on the goal-line during the Gunners' 6-0 defeat at Stamford Bridge.

 

This caught the eyes of TV pundits who questioned if referee Andre Marriner was being racist and could not tell the difference between the two young black players.

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2586921/Is-racist-TV-pundits-spark-Twitter-storm-referee-sends-wrong-black-Arsenal-player-Chelseas-6-0-demolition-rival.html#ixzz2wj77w6Ln

 

Hjelpe meg. Er jeg den eneste som virkelig ikke ser logikken bak denne påstanden?

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Du kan jo finne spillere som er mer forskjellige: https://pbs.twimg.com/media/BjVaGLRCAAA6xnu.jpg:large

 

Om bildet faktisk er delt i to da. Jeg synes i alle fall det er en likhet, og som AnewZ nevner, fysikken er relativ lik den også.

 

Uansett kan jeg ikke skjønne hvordan alle dommerne kunne se feil. Noen burde jo klart å sett nummeret også. Litt karma er det jo i det hele også, bare at Arsenal-gutta tar karmaen for oppførselen til alle fotballspillerene i verden. Hadde ikke spillere klaget over alle avgjørelser og prøvd å påvirket dommeren med at de var uskyldige osv, så hadde kanskje dommeren trodd på oxlade-chamberlain da han sa det ikke var Gibbs som handsa.

Lenke til kommentar

Chamberlain og Gibbs like i fysikken? Gibbs er ganske "lean" mens Chamberlain er "stocky". Gibbs er 180 høy og Chamberlain er 173.

 

Dette handler bare rett og slett om en uoppmerksom dommer som i utgangspunktet ikke engang fikk med seg at det var hands og som deretter klovnet det hele til.

 

Rasisme er det helt klart ikke, men det var bare sjokkerende dårlig av dommeren i akkurat denne situasjonen. Var dog ellers solid kampen gjennom i mine øyne, men dette var en gigantisk blunder.

Lenke til kommentar

Chamberlain og Gibbs like i fysikken? Gibbs er ganske "lean" mens Chamberlain er "stocky". Gibbs er 180 høy og Chamberlain er 173.

Hvor får du den infoen fra? Chamberlain oppgitt som 1.76-1.80 (spørs hvilken kilde) og Gibbs fra 1.78-1.81 samt like mange kilo hvor jeg har sett. Syns de ligner nok til at det er fort gjort å gjøre feil i farta om man ikke får med seg draktnr.

Lenke til kommentar

Det har jo ingenting med rasisme å gjøre, herregud da. Kunne like gjerne vært to hvite eller to fra Asia med samme frisyre, kroppsbygning og samme drakt. Det er mulig å gjøre feil når det er flere likhetstrekk, uansett hvor i verden man kommer fra.

 

Har opplevd flere ganger i livet mitt at noen tar feil, selv om vi hadde forskjellige klær på oss.

Lenke til kommentar

 

Chamberlain og Gibbs like i fysikken? Gibbs er ganske "lean" mens Chamberlain er "stocky". Gibbs er 180 høy og Chamberlain er 173.

Hvor får du den infoen fra? Chamberlain oppgitt som 1.76-1.80 (spørs hvilken kilde) og Gibbs fra 1.78-1.81 samt like mange kilo hvor jeg har sett. Syns de ligner nok til at det er fort gjort å gjøre feil i farta om man ikke får med seg draktnr.

 

Chamberlain er omtrent like høy som Wilshere (som er 172) mens Gibbs er ganske lik Podolski i høyden (som er 182).

 

Forskjellige kilder sier at Chamberlain er rundt 180, men de er et stykke unna. Han har blitt justert flere steder til 175 nå, men det er fortsatt å strekke det.

 

Nå er jeg selvfølgelig partisk og har selvsagt sett disse to ute på banen utallige ganger så at jeg ser forskjell på de to skulle da bare mangle i forhold til mange andre, men en dommer ute på banen der burde klare å se forskjell på de to. Enda verre blir det jo bare når Chamberlain selv sier til dommeren at det var han som handset og ikke Gibbs, men dommeren allikevel lar avgjørelsen stå.

 

Uansett hvordan man vrir og vender på det så var det elendig av Marriner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...