Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg bare hatt et annet inntrykk. Poenget mitt var at posten jeg postet lenger opp var mer eller mindre ikke noe stikk mot noen som helst. Det var en generell oppfatning av dommerne i ligaen. Jeg har vært i Arsenal-tråden og sett at de også er missfornøyd med dommerne de kan få til kamper, derav spesielt Foy. Jeg synes det er en tragedie om dømmingen går nedover, selv om det går utover Chelsea eller fordel Chelsea. Vi ser hvordan La Liga har utviklet seg, og jeg er personlig sterkt i mot en slik utvikling i Premier League. Men da må FA eller klubbene ta grep og faktisk gå hardt mot hardt. Hadde dette vært i et annet yrke kan man banne på at vedkommende hadde måtte gå på dagen. Ikke hadde bedriften forsvart de for alt heller, så dommerne er overbeskyttet, selv på dårlige dager.

 

Jeg er fullstendig klar over at West Brom straffen var heldig, og på tidspunktet hvor vi fikk straffen var jeg så irritert at jeg bare ga faen. Det er allikevel ikke slik at jeg ser meg blind på saken og mener i all evighet at det var korrekt.

Lenke til kommentar

Men fy faen, gutta, fred på jord og mat til alle, det er supersøndag i morgen. Jeg har så mye spenning i kroppen at jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å sove i natt, føles ut som det er eksamensdagen i morgen. Tida går så treigt akkurat nå.

Bare å gjøre som meg, fyr nedpå med kvalitetsøl. Roer nervene, får deg i kanonhumør og du komme til å sovne som en liten babykitten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Da har jeg bare hatt et annet inntrykk.

 

Skal rive meg selv i ørene heretter når det kommer til morsomheter. ;)

 

Poenget mitt var at posten jeg postet lenger opp var mer eller mindre ikke noe stikk mot noen som helst. Det var en generell oppfatning av dommerne i ligaen. Jeg har vært i Arsenal-tråden og sett at de også er missfornøyd med dommerne de kan få til kamper, derav spesielt Foy. Jeg synes det er en tragedie om dømmingen går nedover, selv om det går utover Chelsea eller fordel Chelsea.

 

Og det er jeg selvfølgelig helt enig med deg i.

Lenke til kommentar

Har det virkelig vært så mye værre denne sesongen enn i fjor da? Eller året før?

 

Nettopp.

 

Dømmingen har vært ille det siste tiåret generelt sett, men særlig de siste 5-6 sesongene har det ofte vært katastrofalt ille. Dette er ikke noe nytt for de fleste av oss hvertfall.

Lenke til kommentar

Det går fortere og spillerne er blitt sleipere. Masse tjuvtriks ute og går.

 

Samtidig har det også vært ufattelig måte å forhindre dette på fra FA pga. ufattelig inkonsekvent måte å hamle opp med ting i etterkant. Det samme gjelder konsekvent dømming fra dommerene i kamper generelt sett. Man kan se spiller A gjøre 3-4 taklinger som er på grensen til å få gult kort uten at han får gult kort. Deretter gjør spiller B sin første takling av kampen som er omtrent like ille som de 3-4 andre taklingene fra spiller A, men allikevel er det han som får det gule kortet.

 

Det samme gjelder filminger, straffespark o.l. Det er så ufattelig opp og ned hvordan dommerene takler situasjonene og de situasjonene som kamplederen nødvendigvis ikke fanger opp der og da får som regel veldig sjeldent konsekvenser i etterkant også som nevnt ovenfor her.

Lenke til kommentar

Var ingen tjuvtriks i går. Bare dårlig dømming. Og det er korrekt som Arsenal-guttene sier, men det er vel fortsatt lov å diskutere det når man blir utsatt for så tragisk dømming.

 

Jeg snakker ikke om i går, jeg snakker mer generelt. Jeg har igrunn litt vanskelig for å skjønne at noen vil bli dommere frivillig, man får jo kjeft nesten uansett hva man måtte dømme.

 

Det går fortere og spillerne er blitt sleipere. Masse tjuvtriks ute og går.

 

Samtidig har det også vært ufattelig måte å forhindre dette på fra FA pga. ufattelig inkonsekvent måte å hamle opp med ting i etterkant. Det samme gjelder konsekvent dømming fra dommerene i kamper generelt sett. Man kan se spiller A gjøre 3-4 taklinger som er på grensen til å få gult kort uten at han får gult kort. Deretter gjør spiller B sin første takling av kampen som er omtrent like ille som de 3-4 andre taklingene fra spiller A, men allikevel er det han som får det gule kortet.

 

Det samme gjelder filminger, straffespark o.l. Det er så ufattelig opp og ned hvordan dommerene takler situasjonene og de situasjonene som kamplederen nødvendigvis ikke fanger opp der og da får som regel veldig sjeldent konsekvenser i etterkant også som nevnt ovenfor her.

 

 

Joda, du har vel mye rett i det også.

Lenke til kommentar

 

Var ingen tjuvtriks i går. Bare dårlig dømming. Og det er korrekt som Arsenal-guttene sier, men det er vel fortsatt lov å diskutere det når man blir utsatt for så tragisk dømming.

 

Jeg snakker ikke om i går, jeg snakker mer generelt. Jeg har igrunn litt vanskelig for å skjønne at noen vil bli dommere frivillig, man får jo kjeft nesten uansett hva man måtte dømme.

 

 

Selvfølgelig, de har valgt å bli dommere og ansvar det innebærer. Det største problemet er uansett FA som ikke tar ansvar. Som Mourinho sier i går: "Dommere er heldig, de kan bare dra hjem og komme tilbake neste helg". De trenger ikke å ta en dritt ansvar, uansett hvor dårlig de har gjort det.

 

Tilbake til CL kampen mot Barcelona og Øvrebø. Hvem ble straffet? Chelsea. Samme i fjor mellom United og Real Madrid. Hvem ble straffet? United. Hvem ødela for lagene i de to kampene? Dommeren, og de slapp til de grader unna..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...