thres93 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hvordan kan jeg lage en webserver på hjemmepc'n min? Har tenkt å kjøpe meg et domene navn og lurer på det er mulig å hoste internetsiden på min hjemmemaskin så jeg slipper å kjøpe meg et webhotell? Kan dette utgjøre risiko for andre filene på maskinen min? Takker for alle svar. Thomas Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Har tenkt å kjøpe meg et domene navn og lurer på det er mulig å hoste internetsiden på min hjemmemaskin så jeg slipper å kjøpe meg et webhotell? Ja, dette er mulig, men anbefales ikke med mindre du har en egen maskin som skal brukes til dette i tillegg til rask linje. Du får webhotell (hos f.eks. Host1.no) fra 19kr/mnd som vil dekke dine behov. Såpass har du vel råd til? Hvis du fortsatt vil hoste den selv, kan du ta en titt på WampServer. Når det er sagt, så er det alltid lurt med en lokal webserver du kan utvikle på. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 wamp/xampp er forøvrig ikke ment som driftsmiljø men utviklingsmiljø, mangler litt sikkerhetsmessig for at jeg ville brukt det for drift utover intranet etc Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Kjøpte meg webhotell Så er er ferdigproduktet http://nothingbutkillers.com/. Eller ikke helt ferdig da men. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 var jo ingenting der så kan godt si det ikke er helt ferdig ja Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Siden er ned for øyeblikket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå