Gå til innhold

Catalyst 10.6 er klar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denna drivern er da ikke riktig navla. Jeg har et 5850 fra XFX.

Etter at jeg hadde installert 10.6 kunne jeg ikke spille lengre, ikke en gang WoW. Ikke bare det men skjermkortet kjørte plutselig en veldig rar frekvens i idle, vanligvis ligger GPUen på 157 i idle modus.

Men nå lå det plutselig på 400. Jeg prøvde restarte en dusin ganger, samt reinstalleringer og avinstalleringer i hytt og pine. Ingen effekt.

Så jeg la inn den gamle drivern, nå er alt som det var.

Er dette en beta versjon eller? Ser da fanken ikke sånn ut.

Lenke til kommentar

I noen tilfeller kan eldre drivere gi konflikter ved innstalasjon av nyere drivere, det anbefales derfor at man avinstallerer manuelt driveren og kjører en restart (win xp) eller sørger for å få lagt inn driveren rett etter avinstallasjon av forrige skjermkortdriver.

I vanskelige situasjoner kan man bruke et program som for eksempel Driversweeper for å sikkre seg at ingenting blir igjen.

Lenke til kommentar

I noen tilfeller kan eldre drivere gi konflikter ved innstalasjon av nyere drivere, det anbefales derfor at man avinstallerer manuelt driveren og kjører en restart (win xp) eller sørger for å få lagt inn driveren rett etter avinstallasjon av forrige skjermkortdriver.

I vanskelige situasjoner kan man bruke et program som for eksempel Driversweeper for å sikkre seg at ingenting blir igjen.

Selvom man er aldri så ruttis på avinstalleringsrutinene kan man oppleve å få problemer\bugs som man ikke engang kunne drømt om med en beta driver fra nvidia.

Har hatt like mange ATI kort som NVIDIA, og selvom ATI kanskje har vært "bang for the buck" foretrekker jeg å spille spill på maskinen min fremfør å kjøre benchmarks. Ble faktisk så lei av buggy drivere at jeg til slutt endte opp med å bytte 4870 kortet mitt tilbake mot et 8800gts 512.

ATI skal alikevel ha skryt for hardwaren sin, men synd at de ikke kan matche med skikkelige drivere.

Lenke til kommentar

Får en ikke avinnstallert gamle drivere skikkelig, har en problem garantert. Noen mener at gamle Driver Sweeper ikke trengs lenger, da ATIs avinnstall verktøy virker fortreffelig. Jeg erfarer stadig vekk at Driver Sweeper har en misjon og bruker alltid den. Både på Nvidia og ati kort.

Kjører 5970 og 5870 i cf og har så langt ikke hatt noe tull med drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...