saimon Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hei! Fant ut i morges at jeg var blitt hacket:( fikk beskjed av blizzard om å kjøre en scan før jeg logget på igjen for å fjerne alt av evt keyloggers og virus, hvordan gjør jeg dette? Vil spille igjen men tør ikke i fare for å bli hacket igjen ;/ Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Bruk et antivirus program og scan PC'en din. Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 http://www.microsoft.com/security_essentials/ Last ned. Gratis og bra program. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Du var vel ikke så dum og trodde de email fra Blizzard er ekte? Der de ber deg gå inn og forandre passord og gi konto informasjon vel??? Bizzard vil ALDRI be deg etter konto informasjon. Du finner grei info her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1237477 Endret 17. juni 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Men så er det vitterlig heller ikke det han sier... ? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Bizzard vil ALDRI be deg etter konto informasjon. Er ikke alle som skjønner dette, uansett hvor mange ganger man repterer det du sa så vil det alltid komme en nyen som gjør akkurat dette. Man er ung og dum, men man lærer seg nok av sine feil Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Du kan ta en titt på følgende punkter: Rensk maskinen for Malware - Veiledning: Hjelp til å få fjernet malware Fjern skrotfiler fra din PC - Piriform CrapCleaner Installer et Antivirusprogram - MSE ¤ Avira ¤ Avast ¤ AVG Installer et Brannmur program - ZoneAlarm Bytt til et skikkelig passord - PC Tools Password Utilities For å "huske" dine passord - Steganos Password Manager Free Videre punkter: Ved første gangs bruk av CCleaner, kan det være en ide å sette en hake i alle rutene for en skikkelig opprydding. Sett også programmet til Sikker filsletting og fjern haken ved Bare slett filer som er eldre enn 24 timer. Det kan hende du må kjøre CCleaner et par-tre runder for å få rensket alt skrot fra din PC. Du kan også på den siste runden også sette hake i ruten Wipe Disk Space. Wipe Disk Space vil øke tiden det tar for å renske maskinen og er ikke nødvendig å brukes som standard. Men for førstegangs bruk og med jevne mellomrom, er det et stort pluss å utføre en Wipe Free Space runde. Etter du har fjernet skrotfiler, kan du også kjøre Register funksjonen. Her gjelder samme som med Renser, kjør programmet til CCleaner ikke finner flere feil å reparere. Husk å bare ha ET Antivirusprogram installert på din PC. Det er også viktig at programmet holdes oppdatert, dette gjelder både selveste definisjonsfilene og selveste programversjonen. Mye av det samme gjelder med Brannmur som med Antivirus. Bruk kun ET Brannmurprogram på din PC og hold programmet oppdatert til nyeste versjon. Et skikkelig passord består av minst 16 tegn og inneholder en blanding av små bokstaver, store bokstaver, tall og tegn. På utsatte sider kan det være en god ide å øke dette, gjerne til 64 tegn om nettsiden tillater det. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hehe, jeg kikka på en side jeg fikk på whisper for en stund siden. Whisperen var noe ala "Blizzord: Get new free unique blizzard mount now! Log in to www.xxxxxx.com". Oki, så sjekka jeg den sida, som var en klone av battle.net sin login-side. Skrev inn fucku/motherfucker, enter, og ble videresendt til wow-europe.com/mounts/ Men noen er så dumme at de faktisk skriver inn login/passord til wow der, og sender dem rett til hackerne. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jepp, jeg fikk også den whisper for noen dager siden. Rakk å svare "moron" og gjøre en report før han logget av. En ting jeg ikke skjønner helt.. disse kontoene som brukes til slik spam (og som blir rapportert i hvert fall); hack-forsøk, goldspam osv.. blir ikke de disablet?. Har de kinesiske farmerne osv et ubegrenset antall kontoer? Bruker de "free trial" kontoer?.. Eller har de klart å hacke seg til en autentisert sesjon lenge nok til å få sendt ut en del spam før de blir sparket av igjen? Hvis det er trial-kontoer.. har de tilgang til /trade osv (burde kanskje vært disablet på trial kontoer.. )?.. Er det botter som bare løper til nærmeste by? Klarer de å logge lvl 1 karakterer rett til byene?.. Bare lurer litt på hvorfor det skal være så pokkers vanskelig å bli kvitt dem Veldig interessert i å høre hva folk vet om fremgangsmåten til disse folka. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 De bruker trial-kontoer. Lønner seg neppe å kjøpe tusenvis av lisenser hver dag. Lenke til kommentar
TJ91 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jepp, jeg fikk også den whisper for noen dager siden. Rakk å svare "moron" og gjøre en report før han logget av. En ting jeg ikke skjønner helt.. disse kontoene som brukes til slik spam (og som blir rapportert i hvert fall); hack-forsøk, goldspam osv.. blir ikke de disablet?. Har de kinesiske farmerne osv et ubegrenset antall kontoer? Bruker de "free trial" kontoer?.. Eller har de klart å hacke seg til en autentisert sesjon lenge nok til å få sendt ut en del spam før de blir sparket av igjen? Hvis det er trial-kontoer.. har de tilgang til /trade osv (burde kanskje vært disablet på trial kontoer.. )?.. Er det botter som bare løper til nærmeste by? Klarer de å logge lvl 1 karakterer rett til byene?.. Bare lurer litt på hvorfor det skal være så pokkers vanskelig å bli kvitt dem Veldig interessert i å høre hva folk vet om fremgangsmåten til disse folka. Trade er disablet på trial kontoer Hehe, jeg kikka på en side jeg fikk på whisper for en stund siden. Whisperen var noe ala "Blizzord: Get new free unique blizzard mount now! Log in to www.xxxxxx.com". Oki, så sjekka jeg den sida, som var en klone av battle.net sin login-side. Skrev inn fucku/motherfucker, enter, og ble videresendt til wow-europe.com/mounts/ Men noen er så dumme at de faktisk skriver inn login/passord til wow der, og sender dem rett til hackerne. Tenkt på at du kan få keyloggere på maskinen din når du besøker slike sider? Lenke til kommentar
Jooose Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 De bruker trial-kontoer. Lønner seg neppe å kjøpe tusenvis av lisenser hver dag. Kan vel ikke whispere folk uten at de har lagt deg til i vennelisten med trial account nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå