MartinGM Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jeg lurte på om det er mulig å bruke buypass kortleseren og smartkortet istedet for passord når man bruker krypteringsprogrammer som Truecrypt, FreeOTFE e.l.? Evt er det mulig å skaffe et annet kort å bruke til dette sammen med kortleseren? Kan man bruke en av disse kombinasjonene som passord når man logger på Windows? Er det noen som har peiling på dette emnet hadde jeg vært glad for litt informasjon. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 her har du i det minste litt informasjon for å starte tråden: http://www.freeotfe.org/docs/Main/pkcs11_support.htm Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Har prøvd å lete etter informasjon om buypass kort og pkcs#11. Desverre er det eneste informasjonen jeg finner om disse to tingene sammen et produkt som heter Buypass Access. Spørs bare om de har giddet å implementere pkcs#11 på de vanlige kortene. Fant en liten snutt på Omnikey sin hjemmeside; "Do OMNIKEY smart card readers support PC-Logon? OMNIKEY readers are transparent readers that merely connect smart cards to PCs. They enable smart card-based Logical Access Control solutions such as PC-Logon or Public Key Infrastructures (PKI)." Så selve kortleseren bør være i stand til å lese pkcs#11 kort. Men holder det å bare skaffe et tilfeldig kort? F.eks. fra lista du linka til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå