arex1337 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jeg har to stk EVGA GeForce GTX 295, og tre skjermer koblet til hvert kort. Hovedformålet med dette oppsettet er ikke gaming, men jeg må jo se hva jeg kan få til på den fronten også. Sålangt har jeg bare forsøkt én måte å spille over alle seks skjermene på; Ved å spille i vindu (windowed mode) og strekke vinduet over alle skjermene. Det er imidlertid mange spill som ikke støtter dette. Det hadde vært kjekt med en måte å få skjermene til å oppføre seg som én skjerm, enten ved hjelp av hardware, drivere eller tredjeparts programvare. Tips? Forslag til andre kule ting man kan finne på med et slikt oppsett tas også imot med takk. (Jeg kjører Windows XP, noen som vet om driverne til Windows Vista eller Windows 7 støtter noe à la det jeg ønsker?) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 finnes det ingen egene modus i nvidia controllpanelet? Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 finnes det ingen egene modus i nvidia controllpanelet? Nei. Der må jeg først velge 1 av 4 GPU-er, og deretter konfigurere skjermene som tilhører. Dermed blir det nærmeste jeg kommer å "sette sammen" (Horizontal span) to skjermer på to av GPU-ene, og da sitter jeg fortsatt igjen med 2 skjermer på 3840*1200 og 2 skjermer på 1920*1200. Etter det jeg kan se, finnes det ingen innstillinger for å "sette sammen" alle skjermene til én. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Et raskt søk på Google kom opp med to kandidater, UltraMon og DisplayFusion. UltraMon er betal program, koster ca 40 dollar, har støtte for mer enn 10 monitorer etter det jeg forstår. DisplayFusion har en gratis versjon og en betal versjon. Fant i farten ikke ut hvor mange monitorer DisplayFusion støtter, emn regner med at det er en del. Betal versjonen koster 25 canadiske dollar. Det kan hende det er flere gratis programmer ute og går, så er det bare å lete på nettet. Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Et raskt søk på Google kom opp med to kandidater, UltraMon og DisplayFusion. UltraMon er betal program, koster ca 40 dollar, har støtte for mer enn 10 monitorer etter det jeg forstår. DisplayFusion har en gratis versjon og en betal versjon. Fant i farten ikke ut hvor mange monitorer DisplayFusion støtter, emn regner med at det er en del. Betal versjonen koster 25 canadiske dollar. Det kan hende det er flere gratis programmer ute og går, så er det bare å lete på nettet. Jeg bruker allerede UltraMon slik at jeg får en taskbar på alle skjermene, men har ikke funnet noe funksjonalitet for å "sette sammen" skjermene mine til én stor skjerm? Det ser ikke ut for meg som om hverken UltraMon eller DisplayFusion gjør dette. Endret 17. juni 2010 av arex1337 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Har du ikke en liten ”Taskbar” oppe i høyre hjørne? Eller muligens en annen plass? Der skal det var en liten knapp som ser ut som en monitor med en pil i. Klikk den og da skal skjermbildet strekke seg ut over alle 6 monitorene, tror jeg da. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hvis du har punget ut for seks skjermer og 2 GTX 295 har du kanskje råd til et par Matrox Triplehead2go også? Det er meget mulig det vil gjøre susen. Jeg er ikke helt sikker på om det går an å bygge i høyden med dem, men det finner du ut. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 det koster ingenting å prøve windows 7 eller vista, for å se om det går å gjøre det du ønsker der. xp er et UTROLIG gammelt OS og ville ikke vært merklig om MS hadde putta noen restreksjoner innebygd i OS'et, så de var garantert en ny innbetaling til en ny windows lisens i fremtiden også. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 XP har en begrensning på 2 skjermer, men via drivere/tredjeparts program er det mulig å oppnå flere. Jeg ville uansett prøvd W7, se om kanskje det er alt som skal til.. =) Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Har du ikke en liten ”Taskbar” oppe i høyre hjørne? Eller muligens en annen plass? Der skal det var en liten knapp som ser ut som en monitor med en pil i. Klikk den og da skal skjermbildet strekke seg ut over alle 6 monitorene, tror jeg da. Ja, som du ser på bildet er det det jeg har gjort med OpenTTD. Det fungerer dog bare i vindumodus (windowed mode), og spillet må støtte strekking av vinduet, noe de færreste spill gjør. Hvis du har punget ut for seks skjermer og 2 GTX 295 har du kanskje råd til et par Matrox Triplehead2go også? Det er meget mulig det vil gjøre susen. Jeg er ikke helt sikker på om det går an å bygge i høyden med dem, men det finner du ut. Jo, jeg tror det skulle gå. Men om det er verdt 5 400 er en annen sak. Jeg får vurdere det dersom det ikke går på noen annen måte. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Det hadde vært kjekt med en måte å få skjermene til å oppføre seg som én skjerm, enten ved hjelp av hardware, drivere eller tredjeparts programvare. Tips? Forslag til andre kule ting man kan finne på med et slikt oppsett tas også imot med takk. Mulig du visste dette fra før av, men du skulle kanskje ha kjøpt Radeon HD 5970 eller HD 5870 med 6 skjermtilkoblinger.. Da kunne du ha satt alle 6 skjermene sammen til én stor skjerm i ATI driveren. Men siden du har invetert så mye i nVidia korta, vil du sikkert ikke kjøpe nytt skjermkort nå Matrox Tripplehead2go eller hva det heter skal hjelpe til med sånt, usikker på hva prisen ligger på dette systemet. Uansett, kult oppsett Endret 17. juni 2010 av Merko. Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Hei. Jeg har funnet ut at jeg kan bruke SoftTH til å spille en del spill på tre av skjermene. Jeg kjøpte skjermkortene lenge før jeg fikk idéer om å ha 6 skjermer. De beste alternativene jeg vet om for gaming er å kjøpe 2 Matrox TripleHead2Go for å få spilt på alle seks, eller å bruke SoftTh til å spille på tre. Men nå er det jo ikke gaming jeg har kjøpt dette for, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå