Gå til innhold

Acer Aspire TimelineX 3820T eller ASUS UL30A ?

Acer Aspire TimelineX 3820T eller ASUS UL30A ?   

36 stemmer

1. 1. Hvem av disse to hadde du kjøpt?

• ASUS UL30A 13,3" WXGA
    • Acer Aspire TimelineX 3820T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser på Hardware's priguide:

Asus UL30A 500 GB 17. september 2009

Asus UL30VT 500 GB 8. mars 2010

Siba har den i butikk og er billigst, kansje på tide og dra og kjenne litt på denne i morgen :dribble:

Her er jo samletråden på VT Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT

Mest lyst til å vente 8. august - men får ihvertfall holdt og kjent på dyret. ASUS’ latest performance mainstream laptop, the U35Jc, may not have the swanky bamboo covering like its U33 brother (more of that here), but it does feature the latest Intel and Nvidia hardware packed between an ASUS styled shell with brushed aluminum cover. Mmm tasty

Hands on ASUS U35Jc – Hands on subtlety | Laptops & Netbooks

Endret av zoomit
Lenke til kommentar

Heisann,

Da ble det en ASUS UL30VT - QX-008V som kommer med 5200 mAh batteri - kjøpt hos Siba i dag: Asus UL30VT-QX008V Laptop

Uten tvil så er dette et myyye bedre kjøp enn

Acer Aspire TimelineX 3820T kvalitets- messig, og til mitt bruk en VT modellen perfekt. Ligger i øvre sjikt allerede på hva jeg hadde tenkt å bruke. Men dette er kvalitet og verdt hver eneste krone! mousepaden fungerer utmerket og stivere i byggingen - ingen støy fra HDD.

takker til Agentspoon og Ideal for veiledning :thumbup: må teste litt her og kommer tilbake..

Endret av zoomit
Lenke til kommentar

Og ikke minst:

ASUS best, HP verst

SquareTrade så også på hvordan de ulike PC-produsentene gjorde det i løpet av treårsperioden. Her viser statistikken at ASUS gjør best, med en feilrate på 15,6 prosent. Verst ser det ut for HP-maskinene, hvor mer enn en fjerdedel av de bærbare datamaskinene fikk maskinvarefeil i løpet av de første tre årene av levetiden.

Apple plasserer midt i feltet med en feilrate på 17,4 prosent, like etter Sony og foran Lenovo.

Stor test feil på bærbare maskiner

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann,

Da ble det en ASUS UL30VT - QX-008V som kommer med 5200 mAh batteri - kjøpt hos Siba i dag: Asus UL30VT-QX008V Laptop

Uten tvil så er dette et myyye bedre kjøp enn

Acer Aspire TimelineX 3820T kvalitets- messig, og til mitt bruk en VT modellen perfekt. Ligger i øvre sjikt allerede på hva jeg hadde tenkt å bruke. Men dette er kvalitet og verdt hver eneste krone! mousepaden fungerer utmerket og stivere i byggingen - ingen støy fra HDD.

takker til Agentspoon og Ideal for veiledning :thumbup: må teste litt her og kommer tilbake..

Har lagt merke til at Siba annonserer QX-008V-utgaven. Men, stemmer det at denne har 5200 mAh batteri (6 celler)? Og ikke minst, er dette bedre enn QX030V-utgaven som har 4400 mAh (8 celler)? Har mer eller mindre bestemt meg for å bestille VT, lurer bare på de siste detaljene.

Og....kan du bekrefte at QX-008V-utgaven din er sølv/alu, og ikke svart?

Lurer bare på hvilken VT jeg skal kjøpe.

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Takk, var det jeg regnet med. Vet du noe om batteriet? Er det 5200 mAh? Og er det bedre enn det andre? Erfaringer ellers? Irriterende lyder, eller noe du savner? Fornøyd med skjerm, hdd og alt annet?

Er trådløst nettverk stabilt?

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Jeg har nå maskinen med på ferie, og har brukt den hver dag en periode. Jeg er storfornøyd med maskinen.

Som standard har Asus lagt inn to "strømprofiler", den ene gir deg 10 timer batteritid.

Alt fungerer strålende, maskinen er tilsynelatende rask og har god respons, til tross for at dette er Windows 7.

Jeg er superfornøyd med maskinen.

Det eneste man kan utsette litt på er at mousepaden er litt i overkant sensitiv, men det kan man sikkert justere ned følsomheten på.

Ellers er det sidescrolling, tre-finger-tapping er høyreklikk, to-finger-scrolling.. etc.

Supre greier. Har bare god-ord å si om denne maskina.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

OK Ideal. Høres bra ut.

Men kan du sjekke fysisk hvilket batteri du har? Jeg tror nemlig at Siba har tatt en litt taktisk en, ved å annonsere noe som kanskje ikke finnes.

Så vidt jeg kan se finnes det akkurat nå bare 2 VT-utgaver i norske nettbutikker: QX-008V og QX-030V. Vet ikke hvilken jeg skal ha. Og siden det virker som om ingen har oversikt over batterier/forskjeller forøvrig, så er det nesten så jeg vurderer å gå for en A-modell istedet for VT-modell. Grunnen er at da vet jeg hvertfall at jeg kan plukke ut en av pc-ene med "kongebatteriet". Og dessuten har jeg nettopp lest i A-tråden at den takler full HD, til tross for at den ikke har Nvidia-kortet.

Siden jeg ikke spiller spill, hva skal jeg da med VT-utgaven? Finnes det noen grunn? Helvete så vanskelig det skal være. Forbanna Asus som ikke kan lage EN bra maskin istedet for en maskin i tusen utgaver.

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Vel, jeg opplever ikke harddiskstøy, og har ingen nettverksproblemer. Derfor går jeg ut fra det.

Takker og bukker så mye for den opplysninga:)

Oppdatering: Sjekket litt mer, og har nå bestilt fra MPX.

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Hei

Skal kjøpe ny pc til skolestart i august.

Siden valget står mellom ASUS UL30VT eller ASUS U35JC så tenkte jeg at jeg kunne spør om råd her.

Den skal brukest til hovedsaklig skolearbeid (exc, word, pdf), surfing, se film (takle HD) o.l. Ikke så mye spilling, visst noe så går det i FM.

Prisen bør helst ikke bli så mye høyere enn 6500, men ser at det kan bli vanskelig å få U35JC lenger ned enn dette, snarere tvert i mot.

Siden prisforskjellen er såpass stor heller jeg egentlig mest mot UL30VT men ser at prosessoren på denne er vesentlig dårligere enn den på U35JC, noe som ikke er et pluss for UL30VT.

Noen gode argument for eller imot noen av pcene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...