hyp3z Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Hei, Jeg står å vipper mellom to arbeidsplasser. Selskap nr 1 har ganske bra goder. Dette inkluderer gratis telefoni uten øvre grense både jobb/privat, gratis internettsbonnement, og innboforsikring for meg og samboer. I tillegg har de ansatte 6 ekstra, lønnede feriedager mer enn normalen. Selskapet har også andre goder, men disse tilbys også av selskap nr 2. Mitt spørsmål er da, hvor mye vil en anta disse godene er verdt pr år? Endret 17. juni 2010 av hyp3z Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Dette er heilt avhengig av kva desse tinga kostar deg i dag. Det vil f.eks ikkje hjelpe deg noke med gratis telefon om du berre ringer for 20 kroner i månden. Ringer du 1500 kroner i månden så lønner det seg mykje meir. Så her må du berre sjå kor mykje du betaler i telefoni i dag og plusse på dette beløpet med det du betaler for internett og innboforsikring i månden. Har du ei veldig billig forsikring så vil gratis forsikring sjølvsagt også være mindre vært en om du har ei dyr ei. Husk foresten å sjekke om den forsikringa som du får gjennom jobben er like god som den du har i dag. Det største godet du får er nok dei ekstra 6 feriedagane, men sjølv om du kan rekne ut ved hjelp av timeslønna di kor stor verdi det er på desse 6 dagane så er nok det største verdien (ferien) vanskelig å sette ein verdi på. Over ei veke med ekstra ferie i året merkes godt på kroppen. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Undersøk også hvordan du kommer ut skattemessig med disse godene. F.eks ved telefoni må man opp i visse summer før det lønner seg å ha det som gode. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Takker for svar. Hvis man ser på internett- og mobilabonnement, er det noe jeg uansett kommer til å ha, uavhengig av jobb. Så for å vise til et tall, 500 pr mnd i internettabo og 500 for mobilabo = 12000 i året. Så f. eks. for en lønn på 400k så vil man skatte 2688 kr (i følge DinSides skattekalkulator: http://www.dinside.no/286689/artikkel). 12000 - 2688 = 9312 kr spart. Altså legge på snaue 10k på årslønnen for å sammenligne med selskapet som ikke har internett+tlf inkludert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå