Gå til innhold

Nytt objektiv og blits til Canon 450D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fastoptikk aktuelt ? 50mm 1,4 er et fastobjektiv som passer perfekt til portretter innendørs, men den kan bli litt trang.

Som nevnt er Tamron 17-50mm (eller Sigma 18-50mm) gode og rimelige normalzoomer.

Blits: Canon 430EX II

Lenke til kommentar

Fastobjektiv kan godt være aktuelt. Canon EF 50mm f/1.8 II hvordan er dette objektivet?

Har dette objektivet selv, og er veldig fornøyd med det! Ikke koster det all verden heller.

Og hvis du trenger ikke den dyreste blitzen til familiebildene, så har Sigma en til rundt 1500,-.

En diffuser er heller ikke dumt å ha til blitzen, og koster 15-20 kr på eBay.

Lenke til kommentar

50mm er godt til portretter innendørs, men blir alt for trang til generell fotografering innendørs. Ønsker du også å bruke objektivet til sistnevnte ville jeg heller sett på Canon EF 35mm f/2 eller Sigma 30mm f/1.4.

Blits: Canon Speedlite 430EX II

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

50mm er godt til portretter innendørs, men blir alt for trang til generell fotografering innendørs. Ønsker du også å bruke objektivet til sistnevnte ville jeg heller sett på Canon EF 35mm f/2 eller Sigma 30mm f/1.4.

Blits: Canon Speedlite 430EX II

+1 Har sigma 30mm og 430 ex2. Svært fornøyd med begge.

Lenke til kommentar

Jeg har en Sigma 30mm f/1,4 og er veldig fornøyd med den til innendørs bruk. Jeg valgte bestemt 30mm på grunn av at 50mm blir litt trangt inne. Men hvis jeg hadde hatt Canon hadde jeg nok kjøpt 50mm f/1,8 selv om den er litt trang. Prisen er jo tross alt bare en brøkdel av det Sigmaen koster og da kan i hvert fall jeg godta at den er litt trang. Som regel løser det seg greit ved å ta et par skritt bakover eller fokusere på halvfigur i stedet for helfigur.

Jeg har ikke blits selv, men har sett meg ut noen modeller i din prisklasse som jeg kan tenke meg:

Sigma EF530 DG ST Flash

Sigma EF530 DG Super Flash

Metz mecablitz 48 AF-1 digital

I tillegg har jeg en Pentax på lista som du kan bytte ut med:

Canon Speedlite 430EX II

Alle disse blitsene koster i underkant av 2000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...