Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spyr ofte av alkohol - Uten å være full

Gjest Spy

Anbefalte innlegg

Heisann! Har merket en snodig sak som av og til skjer når jeg drikker alkohol. Jeg spyr ofte - selv om jeg ikke er full. Skjer som oftest når jeg shotter sprit fra 4 cl glass. Med en gang jeg har slukt glasset så kjenner jeg at jeg må spy. Som oftest rekker jeg frem til dassen i tid, men en sjelden gang så kan jeg ende opp med å spy like utafor dassdøra :(

Det sies at man spyr av for høy promille; Jeg tåler mye alkohol (drikker ofte), og jeg kan nok ha mye høyere promille enn jeg egentlig tror. Men er jo litt rart om det er grunnen, alkoholen går ikke inn i blodet med en gang man har slukt glasset. Jeg må som oftest rape etter at jeg har tatt en shot, og det er ofte da jeg må spy. I forbindelse med rapinga.

Spyr aldri etter den første shotten. Det er først når jeg har tatt rundt 10 shotter det kan bli litt problemer med oppkast. Det kommer også litt an på hvilken sprit jeg shotter, om jeg må spy eller ikke. :p

Jeg drikker alkoholen ganske fort, kan det være grunnen? Synes ikke det smaker ekkelt heller...

Til sist så kan jeg tillegge at det blir ofte en røre av øl, vin og sprit når jeg drikker. Tror grunnen ligger der, muligens :p

Kvier meg av og til for å gå på fester av redsel for at jeg skal spy over noens gulvteppe!

Er en mann på 21 år.

Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Pandoro

jeg har samme problemet, og tror grunnen kansje kan være at du drikker det litt for fort :) Når man shotter så får man jo luft i magen, fordi man svelger mye luft. Og når man drikker fort så har ting også lett for å komme opp igjen, fordi det blir for mye av gangen nedi magen (tbh det her er bare det jeg tror jeg har ikke peil altså).

Har merket at når jeg er hjemme og drikker, eller på fest, så drikker jeg alt for fort, blander alt for sterkt, og jeg hater smaken av sprit egentlig så jeg styrter for å få det unna fortest mulig :p Men hvertfall, jeg drikker fort og blir da fort brisen (Svimmel, godt humør og ekstremt sosial). Men jeg passerer aldri stadie brisen før jeg ligger over et eller annet rekverk og roper på elgen..

MEN når jeg er på byen derimot ! Da kan jeg drikke i haugesvis før jeg spyr. fordi der blir det blandet etter en oppskrift, og man kjenner ikke sprit smaken, så derfor drikker hvertfall jeg litt saktere på byen en på hjemme fester. Derfor tror jeg kansje det kan ha noe med farta å gjøre.. Beside, tror oppskriften kansje kan ha noe å si. Hva du drikker og hva du blander drinken med.

Mvh gutt på 18 :)

Lenke til kommentar

Hva med å slutte å shotte så mye?

Sprit inneholder forresten litt brekk-middel, for å forhindre overdose, det kan være det som gjør at du spyr, alkoholen trenger ikke å gå inn i blodet for at brekk-middelet skal fungere...

Lenke til kommentar

Hva med å slutte å shotte så mye?

Sprit inneholder forresten litt brekk-middel, for å forhindre overdose, det kan være det som gjør at du spyr, alkoholen trenger ikke å gå inn i blodet for at brekk-middelet skal fungere...

Seiglivet og FEIL myte.

Bare dume folk som tror det der. Du er en.

Lenke til kommentar
Gjest Trådsatarter

Kroppen sier i fra om at den ikke vil ha gift. ;)

Høres litt rart ut. Jeg er alkoholiker og får medisiner for å kunne slutte å drikke etter en "periode". Så alkohol bør jeg være vant med....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...