Gå til innhold

Trenger hjelp pc bygging :)

Anbefalte innlegg

Hallo, har tenkt og bygge meg pc, men så lurer eg på ka deler som eg bør velge, eller trenger og ha med når eg kjøper alt sammen(har ikkje så stor peiling på ka pc deler som er kompatible så det er ein av hovedårsakene til at eg spør :p:) ).

Min liste til nå finner du her.

Dette skal være i hovedsak spille pc som eg skal bruke til krevende spill som Crysis, Splinter Cell Conviction, APB og GTA: IV på full grafikk helst uten lagg.

Men ser du noen komponenter/deler som eg bør ha med eller som eg kan bytte ut med ein bedre(kanskje billigere) del. :)

EDIT: Noen av prisene på listen min kan være endret siden det er ca 1-2veker siden eg lagde den :p

Endret av Rexer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såg på listen din.

Må du har bluray spiller?

Å du skal bare bruke pcen til spill? Da anbefaler jeg å gå over til i5 eller amd oppsett. Da disse er best egnet til spill. å i7 er mer 3D redigering osv osv. Dette kan du spare et par høvdinger på.

Å går du for et AMD oppsett så kan du få hk med usv 3 og Sata6.

Å her har du en guide på hvordan du bygger pc selv:

http://www.hardware.no/artikler/bygg_pc-en_selv/45552/1

Lenke til kommentar

meeg: Kanskje, men det er ingen av dei butikkene som har alle delene inne :/

sveibuen: Ja eg må ha blue-ray :p (har ein del blue-ray filmer som eg ikkje får sett pga. eg har ikkje noen blue-ray spiller som fungerer :/ ).

Men vurderer og oppgradere til 3D seinere men det blir når eg har meir penger på konto :p

Men takk for linken, var VELDIG nyttig ^^.

Endret av Rexer
Lenke til kommentar

Å du kan jo kikke på flere av dei andre trådene her på forumet, der folk spør etter hjelp etter oppsett. Da får du deg en innblikk i hva du vil ha osv :) Så lager du deg et bra oppsett, å spør her.

Da får du svar nesten innne en halvtime :)

Lista du har laget, er jo god, men alltid noe å prike borti :)

Å viss du bare skal spille, så gå for i5 eller AM3.

For du får ikke noe mer ytelse i spill viss du går for i7.

Å da blir pcen billigere viss du går for i5 eller AM3.

Lenke til kommentar

i7-prosessoren er jo litt for og brife, men holder ein sjelden gang på med 3D programmer(eks. Blender) og lager litt småfilmer og da hadde det vore greit med rask rendering, no har eg ein Athlon x2 prosessor som sitter i den berbare pcn(har ikkje stationær), og det er noe av det verste eg har vore borti.

Og er ein aktiv programmerer og holder på med litt krevende programmer(holder på med eit OCR program som om gjør bilder med tekst på til bare tekst som du kan kopiere eller bruke til andre ting) som av og til gjør at Athlon-prosessoren blir overopphetet(er ofte oppunder 100 grader).

Men skal ta og kikke på forumet om eg finner noe nyttig ^^.

Lenke til kommentar

Hallo igjen, har tatt meg litt tid utenom jobb til og finne ut litt meir om 3D, siden 3D til gaming ville vært heilt TOPP.

Har bare eit problem, har ein ny inkjøpt LCD TV(Specs: 32" Sharp, 4ms, 100Hz, Full-HD, Aquos-Series) og lurte om det var mulig og bruke denne til Nvidias 3D vision, det blir jo da 50Hz(50 bilder per sec) per øye og ikkje 60Hz(60 bilder per sec), ikkje store forsjellen, men vil h ordentlig 3D og ikkje noe 2D-3D blanding når eg først kjøper det inn :p.

Hvis det er mulig og bruke denne Sharp TVn, så legger eg til Nvidia 3D vision + ekstra briller når eg kjøper pcn.

(Fant også ut av GeForce-skjermkortet eg valgte er kompatibel med 3D vision)

Nvidia 3D vision:

Type: 3D

Navn: Nvidia 3D Goggles

Pris: 1 190kr

Stikkord: 1par glass, 3D vision, Nvidia, USB-lading

Link: http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/grafikkort/nvidia/Nvidia-3DGoggles/127477.4038/

Type: Ekstra 3D briller

Navn: Nvidia Extra Glasses for 3D Vision extra pair of glasses

Pris: 936kr

Stikkord: 1par glass, USB-lading

Link: https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=942-10701-0001-201&ref=Prisguide.no&utm_source=Prisguide.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=942-10701-0001-201

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...