sveibuen Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Heisann. Har en laptop. Steingammel fuitsu siemen. Installert nettopp XP pro på den. Plugget i usb trådløs dong på den, installert driver. Lastet ned oppdateringer fra windows update, inkl hardware oppdateringer. Dem ble installert. Restartet pcen. Får det opp dette når jeg har koblet til router: Limited or no connectivity. Tenkte kanskje jeg måtte resette ipen på pcen. Kjørte cmd -> ipconfig /release -> ipconfig /renew Fikk denne feilmedlingen opp da: An error occurred while renewing interface Wireless Network Connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out. Hva kan ver galt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Kryptering? For å bruke WPA så må du ha XP-SP2 eller SP3 installert. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Har åpent nettverk. Så det er ikke det, pluss jeg har SP3 installert. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Sjekk at du har støtte for 11b/g i router og at det ikke er noe macfilter på. Ser du nettverket og får koblet deg til, så er det vanligvis kryptering som ikke stemmer. Ville hvertfall dobbelsjekket egenskapene i router og PC. Endret 17. juni 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Har støttet for alt. Helt ny router. Med 11b/g/n støttet. Å routeren står på standar, eneste jeg fjernet når jeg kjøpte den var passordet. Da nermeste nabo er et godt stykke unda. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Du får nesten bare prøve donglen på en annen PC og se om den er ok. Kan være et driverproblem også. Prøv også å resette routeren i tilfelle noe har hengt seg opp eller fått feil verdier. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Måtte bare restarte routeren Men forstår ennå ikke hvorfor den ikke kom inn på nett. Da jeg har jeg har fleeeere pcer i huset som er koblet på samme router, å dem var det ikke noe problemer med. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Sånn er det bare. Der jeg jobbet tidligere, så var 90% av alle problemer helt enkle. Typisk kommunikasjons eller datautstyr som hadde stoppet opp. Slå av, slå på og alt var i orden. Endret 17. juni 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå