tom waits for alice Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Beklager hvis du følte at jeg gikk på person. Det var holdningen du uttrykte jeg følte var enkel. Det står jeg for. Jeg kan ikke se at det er et enkelt syn på livet å konstatere at man ikke skal angripe politiet. Ikke bare sier det seg selv at hvis man angriper politiet, så får man bare seg selv opp i trøbbel, men det er heller ikke akseptabelt å oppføre seg slik mot ordensmakten. Altså er det hverken lurt eller akseptabelt. Den diskusjonen kan vi kanskje ta et annet sted, siden det blir off topic. Noen ganger er det kanskje verd å havne i trøbbel for. Jeg har vel for såvidt ikke sagt at man skal angripe politiet, jeg har sagt at noen ganger kan det være forståelig at mennesker motsetter seg maktbruk, det var det det var snakk om i denne saken. Det marginale tilfellet av "angrep" det var snakk om er som nevnt allerede personlig beklaget av jenten som gjorde det. Er det taktisk lurt å gjøre som politiet sier? Utvilsomt. Om man alltid vinner på å være taktisk er ikke like sikkert. Historien fra min ungdom dreide seg om en beryktet plitimann på den tiden. Jeg sa ikke at jeg personlig noensinne var i klammeri med ham. Men heller ikke at jeg ikke var det... Geir Lenke til kommentar
Gene Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Helt enig med han der. Kvinnene fikk som fortjent. Ellers, er det ulovlig å gå på rød mann i Norge? Slik jeg har forstått det kan du ikke straffes for å gå på rød mann, men hvis trafikklyset har 2 røde menn under hverandre kan du bli pålagt bot for å gå på rødt. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg har aldri i mitt liv sett et trafikklys med to røde menn under hverandre. Dette må i så fall være en Oslo-greie. Bilde? Jeg har forresten satt stor pris på diskusjonen mellom TWFA og NikkaYoichi så langt Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg har sett disse doble røde mennene også her i Trondheim mener jeg, men jeg var ikke klar over at det utgjorde noen praktisk forskjell fra bare én rød mann. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg finner ikke noe om dette i forskriftene. Forskrift om offentlige trafikkskilt, vegoppmerking, trafikklyssignaler og anvisninger Geir Lenke til kommentar
Gene Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Da har jeg blitt lurt! jaja, greit å få en oppklaring i det ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå