eks Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Det verserer en god del rykter om en erstatter for E-3. Jeg har for vane å ta ting som skrives på 4/3-rumors med en god klype salt, men nå er E-3 tross alt snart tre år gammel og mildt sagt moden for utskifting. Følgende ble postet i dag. Dette bekrefter vel egentlig ingen ting, men det er vel sannsynlig at det kommer noe nytt i høst. Hva som kommer er det vel ingen som vet, men det ryktes at det kanskje vil bli noe modulært. For eksempel med utskiftbare sensorer, samme størrelse, men med ulik oppløsning (Høyoppløst for studiobruk, lavoppløst for sport, reportasje osv...) og kanskje utskiftbar søker (som Nikon F5) Uansett, så ventes det at Olympus vil komme med noe nytt på Photokina. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Det hadde vært stilig med modulært system. Men jeg tror nok det er kun er en våt drøm for noen tekno-geeks. Det jeg vil tippe kommer, er en ny sensor. Mulig at de holder seg på 12MP; men jeg vil ikke bli overrasket at de kommer med noe i området 14-16MP. De skal visstnok samarbeide med Fuji om sensor-teknologi og da er det mulig at de kommer med noe EXR lignende. Lenke til kommentar
eks Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) I følge ryktene skal Olympus E-5 lanseres i morgen... Spesifikasjonene det ryktes om er dessverre ganske skuffende: - Weather-proof (Magnesium) body- 12.1Megapixel sensor (The same Olympus PEN sensor) - ISO 100 – 6400 in 1/3 or 1 EV steps - AVI Motion JPEG(30fps) HD (720) - 5fps - it can take a picture with sound. - mono mic with stereo external microphone input - 3 inch LCD with 920.000 dots resolution - 11 points full-twin cross AF sensor (phase-difference detection system) - 11 area multiple AF (contrast detection system) - CF and SD dual slot - Built-in wireless flash Dette lukter det ikke akkurat Canon 7D/Nikon D300s utfordrer av. Ærlig talt, dette trengte vel ikke Olympus tre år på, dette kunne de ha lansert for halvannet til to år siden... Hvis det hele stemmer da, og det ikke bare er desinformasjon gitt av Olympus, selv om det bildet unektelig så ut som et E-3, med 3-tallet skrapt bort og erstattet med et 5-tall... Hva tror dere...? Endret 13. september 2010 av eks Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Og da er E-5 lansert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå