Ruska Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hei, jeg har nettopp satt en copter displayfilm på min Sony Ericsson x10, kan sprayen som fulgte med, ødelegge skjermen? Tenker da på at skjermen ikke skal bli våt, noe den da blir pga sprayen. Det ligger også vannbobler under filmen som er umulig å få bort, er det farlig? Skjermen ser skitten ut, vil dette gå vekk? Har noen av dere erfaring med denne beskyttelses filmen og kan gi med deres opplevelse? Håper noen kan berolige meg. Ruska Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Har jobbet med bla.a. mobiltelefoner i flere år og har aldri opplevd at noen displayfilm har skadet skjerm på mobiltelefon, så tror ikke dette vil bli noe problem. Hvis sprayen som fulgte med er av standard typer for å rengjøre display/displayfilm, skal denne i små mengder (bare for å fukte kluten, ikke så mye at det drypper av den) ikke medføre noen fare. Vannbobler og luft under filmen derimot kan gjøre at den etterhvert kan bli styggere, og at det kan trekke mer fuktighet inn pga. den da får en lomme. Normalt sett anbefaler jeg å kjøpe en ny displayfilm hvis den første ikke sitter 100 % (f.eks hvis det kommer støv på display før filmen legges over, eller hvis det har kommet hår/støv etc. på filmen før den monteres) - hvis ikke vil man nok bare irritere seg over den. Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Takk for svar Jeg fuktet den så vidt, så da er det ingen problemer. Tørket skjermen godt først og passet på å sette filmen på med en gang, så er litt overraska over at den ble så stygg. Men det står i bruksanvisingen at småe bobler og ujevnheter går over på noen dager, burde jeg vente så lenge for å sjekke om den blir penere? Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Kan jo være verdt et forsøk med å presse ut boblene med noe mykt f.eks en pensel? Pleier å gjøre susen og boblene forsvinner normalt etter litt tid Men om det sitter støv i "klisteret" på filmen kan det være verre, du får gi det et par dager ja. Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Fikk med en sånn "skrape", så har brukt den Da gir jeg det noen dager og er den like dårlig så går jeg tilbake til butikken. Tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Kjøpte også denne displayfilmen, og satt den på min HTC Desire i henhold til intruksjonene fra pakningen. Alle boblene "skrapet" jeg ut med den medfølgende skrapen, og noen andre små bobler som jeg ikke fikk ut , de forsvant av seg selv. Det som derimot er problemet, er at skjermen ikke ble noe fin! Tror det har noe å gjøre med at skjermen ble våt når jeg sprayet på filmen før jeg satt den på. Det minner meg om når pcskjermen eller tven har blitt våt. Sprayet bare "lett", altså ett trykk med god avstand fra filmen. Endret 21. juni 2010 av Iriver Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Har lagt Copter på min X10 Mini, og det er en del bobler. Mulig jeg hadde litt for mye væske på den ved montering. Det står forresten ulik instruksjon på esken og på Copters hjemmeside. Førstnevnte sier det skal brukes kun litt væske. Pent blir det nok ikke, men det beskytter. Dessuten blir det mer friksjon, noe som ikke har så mye å si på en så liten skjerm som X10 Mini har. Men å bruke det på en stor skjerm, som Desire, vet jeg ikke helt om jeg ville gjort. Men ellers går ikke Copter ut over brukervennligheten. Forresten, noen som vet om den kan brukes flere ganger? Det beste er vel å kjøpe en ny, men spør nå likevel. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Har Copter Displayfilm for Legend, og må si den funker bra. Har erfart at skjermen ble litt styggere, men heller litt mindre pen skjerm enn masse riper. Men det var en ripe på filmen når jeg fikk den, som er ganske stygg. Sendte mail til Copter, så venter på svar. Har også fått en luftboble i filmen, flere dager etter montering. Hadde ingen bobler, før det plutselig dukket opp en. Men gidder ikke stresse med det. Merker ikke noe problem i forhold til friksjonen heller. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Har Copter Displayfilm for Legend, og må si den funker bra. Har erfart at skjermen ble litt styggere, men heller litt mindre pen skjerm enn masse riper. Men det var en ripe på filmen når jeg fikk den, som er ganske stygg. Sendte mail til Copter, så venter på svar. Har også fått en luftboble i filmen, flere dager etter montering. Hadde ingen bobler, før det plutselig dukket opp en. Men gidder ikke stresse med det. Merker ikke noe problem i forhold til friksjonen heller. På skjermer av glass er det mindre nødvendig med ekstra skjermbeskyttelse, med mindre man har telefonen i ei lomme, sammen med nøkler, mynter eller lignende, eller bruker den under tøffe forhold. På telefoner med plastglass, som SE Xperia X10 Mini/Mini Pro er det helt nødvendig. Derfor er min Mini utstyrt med Copter. Lurer fremdeles på om man kan ta filmen av og på igjen, da den ikke sitter helt som den skal. Har Copter Displayfilm for Legend, og må si den funker bra. Har erfart at skjermen ble litt styggere, men heller litt mindre pen skjerm enn masse riper. Men det var en ripe på filmen når jeg fikk den, som er ganske stygg. Sendte mail til Copter, så venter på svar. Har også fått en luftboble i filmen, flere dager etter montering. Hadde ingen bobler, før det plutselig dukket opp en. Men gidder ikke stresse med det. Merker ikke noe problem i forhold til friksjonen heller. På skjermer av glass er det mindre nødvendig med ekstra skjermbeskyttelse, med mindre man har telefonen i ei lomme, sammen med nøkler, mynter eller lignende, eller bruker den under tøffe forhold. På telefoner med plastglass, som SE Xperia X10 Mini/Mini Pro er det helt nødvendig. Derfor er min Mini utstyrt med Copter. Lurer fremdeles på om man kan ta filmen av og på igjen, da den ikke sitter helt som den skal. Lenke til kommentar
murmeljenta Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg har veldig dårlig erfaring med Copter displayfilm. Filmen ble ødelagt, men Telebutikken i Sandvika mente at livstidsgarantien ikke gjaldt, selv om jeg hadde fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke. Problemet er: I følge bruksanvisningen skal man (etter 4-5 trinn) legge filmen på, og dra den på plass. Filmen ble en millimeter skjev da jeg la den på, men det var ikke mulig å dra den noe sted. I følge bruksanvisningen skal man bruke medfølgende skrape til å fjerne bobler. Små bobler skal forsvinne av seg selv etter noen dager. Jeg brukte skrapen. Noen av boblene ville ikke flytte seg, og er der fortsatt. Andre bobler fikk jeg fjernet med skrapen, men filmen ville ikke legge seg pent til rette etterpå. Filmen fikk et lett bølgemønster, som var ubehagelig da jeg dro fingeren over skjermen. I kanten av filmen gjorde bølgene at ble var mulig for smuss å krype innunder filmen. Filmen fikk også et matt område som følge av skrapingen på boblene. Telebutikken hevdet at det ble bobler fordi jeg hadde lagt filmen en millimeter feil, og at problemene med boblene ikke ville oppstått om jeg hadde lagt filmen riktig. Livstidsgarantien kunne ikke benyttes. Nå har jeg dratt av filmen igjen. Jeg vil ikke anbefale dette produktet til andre mobilbrukere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå