RogueAlien Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hei jeg skal ha meg en ny surround reciever men den skal være ganske billig for jeg er en fattigknark. Jeg har kikket på disse: Panasonic SA-HR45EG-K ca 1800 kr Kenwood KRF-V6400D ca 2200 kr Kenwood KRF-V5300D ca 1400 kr Hvem tror du er bra? Jeg heller mest mot Panasonic forsterkeren men jeg har ikke peiling på hva som er best. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Samme det. Jeg bestilte meg i stedet en Yamaha RX-V465. Den har fått god anmeldelse i lyd og bilde. Da er det bare å finne rimelige høytalere som passer! Lenke til kommentar
magb Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 pass på å velge noen høyttalere som er relativt lettdrevne da. Kjedelig å bruke penger på ting som ikke passer sammen. Kommer du med prisklasse og bruksområdet kan jeg sikkert anbefale noen produkter jeg =) Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Jeg bestillte Dynavoice M-65 EX høytalerne fra surround.no. De har paira de i en pakke der så jeg regner med de skulle gå bra sammen. Forsterkeren har dB på 100 og høytalerne har 93 dB så det skulle vel gå greit? Jeg kikka på anbefalingene her på forumet og derfor prøvde jeg å finne en forsterker som er kraftig og som ikke har mindre db enn høytalerne. Har jeg gjort noe feil? Jeg hadde først tenkt å kjøpe Dynavoice F-6 som er litt svakere og billigere. Men begge typene og forsterkeren har fått veldig gode anmeldelser. Edit: Hmm. Jeg kikket på tipsene her på forumet igjen. Burde jeg kanskje bestille Dynavoice F-6 i stedet? Endret 17. juni 2010 av RogueAlien Lenke til kommentar
magb Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 man kan nok ikke måle om forsterkeren er sterk nok til høyttalerene kun ved å se på oppgitt db, men det gir en indikasjon på hvor høyt det vil kunne spille. Dynavoice høyttalerne skal ikke være veldig tung last så det blir nok bra Da er det bare å glede seg, men husk at nye høyttalere sjeldent spiller bra rett utfra esken, de må ofte spilles relativt hardt på i endel timer før de blir som de skal Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Ok takk for hjelpen! Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Men forresten. Forsterkeren er oppgitt med 5 x 120 W og høytalerne er på 250 W. Er dette et problem? Endret 17. juni 2010 av RogueAlien Lenke til kommentar
magb Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Nei det har ingen ting å si, 250w er bare et mål de har satt på maks effekt høyttaleren bør motta. selv har jeg brukt 200w forsterker på høyttaler med oppgitt max watt på 70. Nå har jeg også bestilt en 18w rørforsterker til mine Klipsch høyttalere oppgitt til 150w. Dette er med andre or ingen ting å bry seg om. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Ok takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå