lanogakk Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hei Jeg klarte og miste min helt nye samsung spica i vannet. JEg hadde den i lommen og var ute og vasset, plutselig kjente jeg på lommen og null mobil! Jeg fant den tok ut batteriet og jeg lurer nå på hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg gå frem for at den mest sannsynelig skal fungere igjen? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Har hørt at det hjelper å "steke" den i ovnen på svak varme. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Skyld den i rent vann asap, aller helst destilliert vann. Salt er no good! Deretter legger du den til tørk et par dager, kan også legge den i ovnen på svak varme for at den skal tørke raskere. Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 åpnet den nå. det er ca. 5 timer siden det skjedde men jeg så ikke noe vann inne i den nå, vil det da fortsatt være lurt å skylel den? i tilfelle det ikke kom noe inn i den? Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Tok og skylde den jeg, sånn i tilfelle har nå tørket den og lagt den i en pose med ris, Delt den så mye jeg klarer. Håper virkelig den funker. vis ikke var penga rett i dass. hatt den i 2-3 uker bare. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Skyld den i rent vann asap, aller helst destilliert vann. Salt er no good! Deretter legger du den til tørk et par dager, kan også legge den i ovnen på svak varme for at den skal tørke raskere. +1 Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Ja, jeg så det men tenkte lissom kanskje det ikke var kommet vann inn. Men nå er den skyld Lenke til kommentar
bertie Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 en kompis mistet mobilen i saltvann, og gjorde følgende: Skyllte mobilen i rent vann (fra springen) fordi saltvann er lite sunnt. Så satt han stekeovnen på 30 grader og la mobilen der til den var tørr. Hvor lenge det var vet jeg ikke, men mobilen skal tåle såpass varme, det er tross alt folk som bruker mobilen på sydenferie Tastene var nok ikke 100%, men den fungerte som før ellers. Tror nok du har gjort det ganske rett Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Bare noen tips som jeg fant: How to Save Cell Phones Dropped in Salt Water One of the most popular posts we run at DiscussWireless is our how to guide (which we will update sometime this month) on the crucial steps to save cell phones that have been dropped in water. Although the process is similar when the problem includes dropping your cell phone in salt water, there are subtle differences that may mean a new phone or saving the one you have. Without further ado here is the list of: Top Ways to Save Cell Phones Dropped in Salt Water 1. Immediately shut off the phone once recovered (most likely it will be off already). DO NOT UNDER ANY CIRCUMSTANCES TEST THE PHONE TO SEE IF IT WORKS UNTIL IT IS DRY. The number ONE mistake people make with wet cell phones is turning it on too soon. BE PATIENT! You have 2-4 days before you can ever test the phone by turning it on again. That's two days MINIMUM! 2. Remove all parts that you can including: battery, phone covers, faceplates, SIM card, etc. No need to dismantle items you don't have expertise in. Pat dry with a clean cloth excess water. 3. As soon as possible locate a bottle of distilled water. This usually means running to the drugstore. Last I checked they didn't sell small bottles but you can't be picky at this point. The purpose of the distilled water will be to actually re-submerge the phone. Why you ask? Salt water will present an immediate rust problem to the small metals in your phone. You need to get rid of the salt ASAP and distilled water is the method to accomplish this. Distilled means without impurities, this is why your tap water shouldn't be used as a substitute. However, tap water is better than salt water. Remember, at no point during this process should you test the phone to see if it works. 4. Gently soak the phone with distilled water. Soak all parts as well except for the SIM card and battery which you should pat with a wet clean cloth soaked in distilled water. Try your best to avoid the LCD screens since of all the things that can't handle water, screens are the worst. Now that you've re-submerged the phone it will take that much longer to dry. 5. Let the device air dry for 2-3 days in direct sunlight. DO NOT use a hair dryer or some other sort of intense heat to quicken the process. Some have suggested the top of a computer monitor. We suggest good old fashion sunlight. 6. If your in a big hurry you could remove water with an electronics cleaner, or if you're in a pinch, WD-40. (Your phone will smell like the lubricant though.) The silicone/WD-40 will drive water out of the phone. You can also opt for rubbing alcohol in place of distilled water. It dries faster, hopefully it doesn't harm components though. 7. After 2-4 days of air drying the device should be ready to test. Chances are you'll need to plug it in as the battery may be fried. Put the phone back together, plug it in, and turn it on. Hopefully your patience will save you the dollars of a new phone! Any thoughts please post your comments! Keys to Victory - NEVER TURN ON THE PHONE - Remove all removable pieces - Remove salt water - Let device air dry for 2-4 days Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Takk for en fin guide. Er jo forsjåvidt det jeg har gjort. Eneste er at jeg var jo også uheldig med og slå på tlf uten vilje rett etter at jeg tok den opp av vannet. Tok ut batteriet og satt det inn igjen og da slo den plutselig seg på av seg selv men tok det raskt ut så håper ikek det gjorde noe. Jeg har heller ikke brukt destilert vann men sto jo at fra springen går greit. Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg så på den i forgårs å da hadde det begynt og irre så ferskvannet hadde da tydeligvis ikke klart og fått vekk alt saltet. Kanskje det hadde hjulpet med varmere vann? så det fikk løst opp saltpartiklene? Hadde en temp på ca. 50 grader i vannet tenker jeg. Men siden det hadde begynt og irre tok jeg bare og sprayet inn hele driten med wd-40 og lot den tørke i 1 dag funker nå helt fint. Får bare håpe det ikek begynner og irre igjen hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå