HValder Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Tittelen sei vel det som trengs, eg har hatt B-lappen i 3 år (om det er relevant). Eg har allereie lest " Alt du trenger å vite om MC-lappen", men fann ikje svar der på om det er noko eg slepp unna når eg allereie har B-lappen. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Du får ikke automatisk mindre kjøretimer eller andre gevinster når du har klasse B og skal ta klasse A. Det du sparer MYE på er at du allerede kan å lese trafikkbildet så det er ikke noe du trenger å lære deg på nytt, bortsett fra særskilt plassering o.l. spesielt for MC. Du vil nok spare et par tusen vil jeg tro Edit: Jeg har spart 4-5 tusen på lettsykkellappen siden jeg tok mopedopplæring (til 900 kr) først Endret 16. juni 2010 av LysDiode Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg har klasse A1. Du vil nok ikke slippe unda noe når du tar lappen for A, du trenger et obligatorisk MC-kurs, og noe som heter sikkerskurs på vei, samt landeveiskjøring, to (eller fire) veiledningstimer, og noe sikkerhetsgreier som har med praktisk kjøring å gjøre. Er ikke helt sikker ettersom jeg har A1 og ikke A, er litt mer omfattende på A. Ellers trenger du en egen teoriprøve og oppkjøring. Så, er egentlig ingenting du slipper unna ved å ha klasse B. Pengene du sparer er på antall kjøretimer. Du kjenner trafikkbildet og trenger "kun" å konsentrere deg om sykkelen og det tekniske rundt kjøringen. Kjøretimer med motorsykkel er dyrt. Har du muligheten er det lurt å ta kjøretimer hos folk du kjenner, du har lov å gjøre det privat om personen som sitter bakpå er over 25år og har hatt lappen i over 5 år. Dere må også ha to-veiskommunikasjon mellom dere, og jeg tror kanskje dere må søke om lov også. Om vekten på dere to overstiger maksvekten til sykkelen kan dere søke om å få bruke to sykler. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Ok, takker for svar uansett. Får ta det i England til hausten, skal klare å spare nokre tusen både på opplæring og sykkel her trur eg. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Du spør om pris; Det du må regne med er 17.-20.000,- Så lenge du har bil-lappen, så slipper du grunnkurs. Og må kun ta den obligatoriske på 3 timer. Så kan du begynne å kjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå