alex100 Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 jeg skal kjøle GPU med vannkjøling. Waterchill sitt GPU sett. skal overklokke... men siden dette ikke kjøler minne. hva skal jeg bruke for å kjøle det? takker for alle svar... Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Du trenger bare passiv kjøling på minne. Går ut i fra at du handler hos 3dfxcool. Så kjøp enten: Cooler Master CRC-U01 8 stk RAM kjølere i kobber. eller hos microplex: Thermaltake Copper Heat Spreader. Bruk de ribbene som følger med til minnet på skjermkortet. Du trenger kanskje to pakker. Billigvarianten er å finne en eller to gamle prosessor kjøleribber, og sage litt med baufil. Husk termisk tape eller lim!! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 cy_demon"]Cooler Master CRC-U018 stk RAM kjølere i kobber. men er ikke disse til vanlige rambrikker, ikke til rambrikker på skjermkort? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 er det noen andre forslag? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 finnest det noe som kan kjøle minnebrikkene på 3dfxcool? dere skjønner at det haster litt. skal bestille så snart som mulig. takker for alle svar... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 cy_demon"]Du trenger bare passiv kjøling på minne. Går ut i fra at du handler hos 3dfxcool. Så kjøp enten: Cooler Master CRC-U01 8 stk RAM kjølere i kobber. eller hos microplex: Thermaltake Copper Heat Spreader. Bruk de ribbene som følger med til minnet på skjermkortet. Du trenger kanskje to pakker. Billigvarianten er å finne en eller to gamle prosessor kjøleribber, og sage litt med baufil. Husk termisk tape eller lim!! Trenger ikek to pakker kjøpte en sjøl.. det er store "små ribber" som dekker 2 stk. ram på skjermkortet så jeg ville kjøpt Thermaltake sin copper heat spreader.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 cy_demon"]Du trenger bare passiv kjøling på minne. Går ut i fra at du handler hos 3dfxcool. Så kjøp enten: Cooler Master CRC-U01 8 stk RAM kjølere i kobber. eller hos microplex: Thermaltake Copper Heat Spreader. Bruk de ribbene som følger med til minnet på skjermkortet. Du trenger kanskje to pakker. Billigvarianten er å finne en eller to gamle prosessor kjøleribber, og sage litt med baufil. Husk termisk tape eller lim!! Trenger ikek to pakker kjøpte en sjøl.. det er store "små ribber" som dekker 2 stk. ram på skjermkortet så jeg ville kjøpt Thermaltake sin copper heat spreader.. er det heatpipen du sikter til? jeg kan jo ikke bruke den viss jeg skal ha vannkjøling? Lenke til kommentar
Arne Anka Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jag använder dom här på minnena på mitt 9800PRO Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 de passer ikke, pga. rundt rammen er det sånne forhøyde små duppeditter som er høyere enn rammen. skal du bruke disse må du ta baufil i bruk, kappe dem i 2 eller flere biter. btw, trenger bare passiv kjøling på minnet? kan aldri bli kaldt nok vettu :smile: Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 så, hva som finnest på 3dfxcool kan jeg bruke? Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg sier enten Ram kjølerene, men disse har kanskje en litt annen form enn skjermkortminne. mål diameteren på en av minnebrikkene, og så måler du bredden til en av chipene på rambrikkene. De er skal vær ganske like. Du har altså tre alternativer fra 3dfxcool: 8 ram sinks Chip sinks, de for kjøling av mosfet og PLL. Disse kan være veldig små(?). Revoltec chipsetkjøler. Her følger det med 4 pent oppskårte minnekjølere + at du får en rimlig fet vifte Jeg hadde gått for ram sinks. Hvis jeg ikke hadde lagd noe selv Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 ikke no heatpipe tull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå