Gå til innhold

Tips til valg av speilrefleks kamera

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe ett speilrefleks kamera siden mitt kompaktkamera, Canon ixus 110 IS ikke har nok muligheter og ikke har slik bildekvalitet som jeg ønsker nå. Jeg har prøvd ulike speilrefleks kameraer, både tatt bilder og sett dem på større skjerm etter på så jeg vet hva jeg går til med tanke på bildekvalitet og sånt.

Kameraet må ta klare og fine bilder, både utendørs og innendørs. Det må kunne ta bilder som ikke blir kornete når motivet er i bevegelse. Det må også kunne ta bilder fort, gjerne flere i sekundet når man holder knappen nede. Kameraet skal brukes til å ta bilder av hest og , både oppsilte bilder, motiv i bevegelse, innendørs, utendørs, på ridebane, i utstillingsringen osv. Kameraet bør også være ett bra allround kamera som også kan ta bilder av andre ting som måtte falle meg inn. Det bør også være godt og some med, snn at bilder tatt langt fra motivet er klare. Det trenger ikke å være video på kameraet, siden ejg er fornøyd med videoen på kompaktkameraet mitt (; Prisen bør helst ikke overstige 5000-6000 kr.

Hvilket kamerahus anbefaler dere og hvilket objektiv bør jeg kjøpe? Jeg har sett mest på Canon og Nikon, og ender nok opp med en av disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe meg SLR, og jeg er på alle mulige måter en skikkelig noob. Dog vet jeg hva gode bilder er, hvertfall hva jeg mener er gode bilder. Har sett litt på Canon EOS 550D, og lest en del tester om dette.

Bør jeg gå for dette kameraet, eller har dere noen andre tips? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...