Quick Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Har nedlagt mye tid i organisering av mapper og filer. Ved overføring til f.eks. minnebrikker og andre mapper, vil rekkefølgen jeg har lagret for mapper og filer endre seg til det helt ugjenkjennelige i den nye mappen/disken. Så er spørsmålet - er det mulig å overføre den samme mappe/filrekkefølgen til en annen mappe/disk m.m? Endret 16. juni 2010 av SaihtamG Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Hva mener du med mappe/filrekkefølgen? Har du brukt en form for sortering på mapper etc? For det vil jeg jo påstå er et nokså dårlig system, for disse endringene kan jo gå tapt om du f.eks flytter mappene / filene slik du beskriver, eller du må legge inn Windows på nytt, eller du uheldigvis kommer bort i knappen som tilbakestiller slike innstillinger på alle mapper etc. Høres ut som du burde lage deg ett litt bedre system, bestående av mapper og eventuelt nummerering eller lignende av filer i hver mappe. Da kan du flytte dem så mye du vil, og du vil alltid ha strukturen der. Endret 16. juni 2010 av myhken Lenke til kommentar
Quick Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Ja, det er det jeg mener. Litt rart at Windwos ikke har en funksjon som automatisk overfører den lagrede sorteringen til den nye mappen/disken. Kan gjøre som du sier, å legge til nummer i parantes bak mappene/filene. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Er det innafor samme maskinen du kopierer eller leser du filene på en annen maskin. Windows lagrer mappe-innstillingene lokalt i registeret, så kopiering til en anne lokasjon eller til annen maskin må nødvendigvis føre til at visningsinnstillingene faller bort. Ved kopiering av filer, så kommer ikke denne informasjonen med da det ikke er en del av filsystemet. Kan gjøre som du sier, å legge til nummer i parantes bak mappene/filene. Sett heller tallene forran. Mulig det vil fungere på W7, men jeg ville ha satt tallene forran for å være på den sikre siden. Iallefall dersom alle filene i mappa skal være inkludert i sorteringen din. Endret 17. juni 2010 av geir__hk Lenke til kommentar
Quick Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Takk for gode råd. Det gjelder kopiering innenfor samme maskin, men også til andre maskiner, med bruk av f.eks. minnebrikke. Resultatet blir jo det samme uansett? Det er jo ofte forskjellig navn på mappene/filene, så derfor må man legge nummereringen foran, slik at Windows kan sortere etter navn. Med mapper/filer som har likt navn spiller det jo ingen rolle, da nummereringen er det eneste avviket mellom dem. Da fikk jeg en liten åpenbaring... Endret 17. juni 2010 av SaihtamG Lenke til kommentar
Quick Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Et lite spørsmål her... Sitter her med en maskin som har W7. Hvordan kan jeg flytte rundt på mappene/filene i en mappe? I XP kan man jo legge en mappe/fil mellom to andre ved å simpelthen dra den dit - i W7 fungerer ikke dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå