Gå til innhold

noen spørsmål om Acer Aspire 5738ZG.

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei, har du en Acer Aspire 5738ZG? Jeg lurer på om det kommer en lyd da du lukker og åpner skjermen..men det er virkelig irriterende, ihverfall når pcen er varm, da kommer det en høy lyd, har du gjort noe som gjør at man ikke hører den?

Hva må jeg gjøre for å bli kvitt den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det tydeligvis ikke er noen som har samme problem så får du søke på google eller kontakte Acer.

Men det er ikke et teknisk problem, det er bare når je tar skjermen opp eller ned liksom, f.eks. når en bærbar pc er helt lukket(skjermen er ikke oppe) så tar du skjermen opp..da kommer det en høy lyd..når pcen blir varm(om den ikke er varm kommer det ikke så høy lyd som den er varm) og du tar skjermen ned da kommer det kjempe høy lyd, jeg trodde det var på alle acer aspire 5738ZG pcer, men er det ikke litt pinlig å kontakte dem for en sånn sak?

Endret av -.Extremelearner.-
Lenke til kommentar

Det er første gangen jeg har hørt om en laptop som lager noen slags lyd, høy eller lav når du lukker eller åpner lokket.

Det er ett eller annet feil på maskinen din så jeg anbefaler deg å kontakte leverandøren for å få det sjekket opp.

Nei, Nei, håper du ikke tror den lager teknisk lyd, nei. Den lager knirke lyder mente jeg, burde jeg forsatt sjekke det opP?

Lenke til kommentar

:!: .... det forandrer saken. Nei, knirkelyd kan du nok klare og fikse selv. Hvis du er forsiktig så burde du kunne klare og smøre opp hengslene selv med litt olje eller en penetrerende smørespray.

Bare vær forsiktig så du ikke får smøring ett sted det ikke skal være smøring. :yes:

Lenke til kommentar

:!: .... det forandrer saken. Nei, knirkelyd kan du nok klare og fikse selv. Hvis du er forsiktig så burde du kunne klare og smøre opp hengslene selv med litt olje eller en penetrerende smørespray.

Bare vær forsiktig så du ikke får smøring ett sted det ikke skal være smøring. :yes:

Haha :tease: , hvor får jeg kjøpt smøring? :!: hvor mye kan det koste? kan det skje noe om jeg tar det på feil sted? er bare 13 år.

Lenke til kommentar

Alle bensinstasjoner har f.eks CRC 5-56 eller WD-40 som er ett smøremiddel som penetrerer de trangeste hulrom og er nok det jeg ville brukt i dette tilfellet.

Du kan klippe til ett papir og sette bak hengselet slik at du ikke spruter andre steder enn inni hengselet. Hverken 5-56 eller WD-40 leder strøm så du vil nok ikke kortslutte noe, men det er nok uansett smart å prøve og unngå at du får noe søl.

Du kan jo spørre en voksen om hjelp hvis oppgaven synes uoverkommelig. :yes:

Edit: En liten boks med spray koster fra 30-65kr.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Alle bensinstasjoner har f.eks CRC 5-56 eller WD-40 som er ett smøremiddel som penetrerer de trangeste hulrom og er nok det jeg ville brukt i dette tilfellet.

Du kan klippe til ett papir og sette bak hengselet slik at du ikke spruter andre steder enn inni hengselet. Hverken 5-56 eller WD-40 leder strøm så du vil nok ikke kortslutte noe, men det er nok uansett smart å prøve og unngå at du får noe søl.

Noen butikker utenom bensinstasjoner? lol :!:

Hvor mye kan det koste?

Lenke til kommentar

Edit: En liten boks med spray koster fra 30-65kr.

Skal jeg spørre etter en CRC 5-56 , hva skal jeg si?

Lenke til kommentar

Det kan kanskje gå, men matolje er ikke penetrerende så sjansen er tilstede for at den ikke trenger inn i selve leddet på hengslet.

Disse sprayene er ekstremt penetrerende så selv om du bare sprayer litt på siden av hengslet så vil den krype langt inn i leddet av seg selv.

Lenke til kommentar

Det kan kanskje gå, men matolje er ikke penetrerende så sjansen er tilstede for at den ikke trenger inn i selve leddet på hengslet.

Disse sprayene er ekstremt penetrerende så selv om du bare sprayer litt på siden av hengslet så vil den krype langt inn i leddet av seg selv.

Men, kan jeg ikke få kjøpt spray på en butikk ellr no? bensistasjonen er et stykke unna fra der jeg bor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...